Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)


Seed7
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Kraus vonBentinck said:

Ik mag toch aannemen op vinyl? 


Ik ben nog niet van mijn geloof gevallen Kraus. Ik heb nu”Spirit and the Blues” opstaan. Ik denk zijn beste in mijn collectie artistiek en klankmatig.

Link to comment
Share on other sites

Overgegaan op een nieuwe aanwinst Terry Callier met “ What Color is love”. Een plaat uit 1972 die muziekzaal top is en verrassend actueel. Moest er wel even aan wennen.

Link to comment
Share on other sites

Vandaag bij de platenman geweest om even gedag te zeggen en te kijken of er nog iets leuks was voor mezelf. Ik had nog een platenbon (ja, ze bestaan nog) van mijn verjaardag liggen.
 Ben ik thuis gekomen met de verzamel cd van Cream- Goodbye tour Live 1968. Een verzamelwerk van de 4 afscheidsconcerten van deze legendarische band. Geremastered uitgave van de originele analoge tapes. Wat betreft de geluidskwaliteit verdient het niet de schoonheidsprijs en klinkt het zeker niet audiofiel. Maar wat betreft tijdsdocument  is het voor mij een musthave. Want Cream is voor mij één van de groepen die ik als jochie van 10 jaar geweldig vond. 

 

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, VANZOMERENG said:

Solution Cordon Blue    ... van eigen bodem !

 

Elke must voor elke fatsoenlijke Nederlandse muziekliefhebber 

 

cordonbleu_front.jpg

 

 

 

Net ultrasoon B) gewassen en staat in de wachtrij om afgespeeld te worden.... Leuk om ook af en toe wat ouds tegen te komen :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

61GGQhHUB6L.jpg(<klik!)
Peter Iljitsch Tchaikovsky - De Notenkraker Suite
London Symphony Orchestra, Antal Dorati (dirigent)
Dubbele sacd in hoge resolutie gescand van een analoge opname op oorspronkelijk 35 mm filmband uit de Mercury Living Presence serie.
Uitgegeven door Philips/Universal Music.

De technische kwaliteit van deze sacd's zijn voortreffelijk met bakken aan dynamiek. De artistieke kwaliteit is ook zeer hoogstaand, dit wordt als een van de beste uitvoeringen van deze muziek beschouwd.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Bloom said:

Peter Iljitsch Tchaikovsky - De Notenkraker Suite

 

Het mooie van die oude opnamen, of eigenlijk uitvoeringen, is dat het idiote streven naar perfectie in iedere halve noot er nog niet was. Met alle "foutjes" werd er meer leven uit de muziek geperst dan nu. Er zijn m.i geen dirigenten meer die gewoon, bam, een stuk neerzetten.

 

Was vanmiddag een doos uowe meuk aan het afstoffen, zat deze tussen. Was volledig uit beeld verdwenen.

 

Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Bloom said:

61GGQhHUB6L.jpg(<klik!)
Peter Iljitsch Tchaikovsky - De Notenkraker Suite
London Symphony Orchestra, Antal Dorati (dirigent)
Dubbele sacd in hoge resolutie gescand van een analoge opname op oorspronkelijk 35 mm filmband uit de Mercury Living Presence serie.
Uitgegeven door Philips/Universal Music.

De technische kwaliteit van deze sacd's zijn voortreffelijk met bakken aan dynamiek. De artistieke kwaliteit is ook zeer hoogstaand, dit wordt als een van de beste uitvoeringen van deze muziek beschouwd.


Ik had met mijn toen kleine dochters vrijkaartjes voor de Spice Girls voor de opening van het Vitesse stadion. De avond daarna gingen we naar de Notenkraker voor veel geld. Dat vonden ze toch eigenlijk wel beter al wilden ze dat niet echt toegeven.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik ben al vaker tegengekomen dat kinderen klassiek soms tot hun grote verrassing veel leuker vinden dan ze gedacht hadden.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Seed7 said:

 

 

Eentje die bij mij in de top 10 van de All Time Favourits staat. Of top 25. Of zoiets. Misschien in mijn Excelletje eens een ranglijst maken waar dit dan uit zal blijken. Maar zó heerlijk swingend.... Grappig ook, dat ik een tijdje geleden in het filmhuis een lekkere trage (filmhuis)film heb gezien, waarin een persoon een stukje over een vlieg die dood moest gaan zong. Nou, ik zei dat meteen tegen mijn vriendin, want wanneer gebeurt er zoiets nou.....

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, René N. said:

Eentje die bij mij in de top 10 van de All Time Favourits staat. Of top 25. Of zoiets. Misschien in mijn Excelletje eens een ranglijst maken waar dit dan uit zal blijken.

 

Heel eerlijk, ik heb het wel gehad met lijstjes (van alleman). Het is voor de goegemeente zo ongelooflijk moeilijk om het onderscheid tussen mooi en goed te maken. En wat is nou goed beter best? Zo langzamerhand wordt ik helemaal gestoord van "de beste". De meisjes hier in de buurt, met hun geëxalteerde stemmetjes ratelen zo snel dat ik er geen bal meer van versta. Je luistert te langzaam, was het commentaar van een van de ouders. Ja, ik ben een oude man, en?  Die meiden ratelen zo omdat ze bang zijn niet gehoord of opgemerkt te worden, willen (moeten?) altijd vooraan staan in de rij. e.a. gestimuleerd door ons opleidingssysteem waar snel goed is en goed niet als zodanig gewaardeerd wordt. Laat staan wat de inbreng van ouders is.

 

Akkerman en Lux is een doorwrocht album met voldoende afwisseling, een goede productie, intrigerende arrangementen, en zeer vaardige gitarist en een bijzondere zanger. Dat is voor mij genoeg om af en toe naar dit album terug te keren en het gedurende een week aan aantal maal te beluisteren. Het is niet richting gevend of vernieuwend maar het heeft wel een hoge mate van integriteit, geen gekunsteldheid ondanks een klein experimentje hier en daar.

 

Die traagheid, ja dat snap ik helemaal. "potjandriedubbeltjes" onthaasten, leef gewoon in een normaal tempo en waardeer alles om wat het is en niet om wat je wilt dat het is. Jaren lang ging ik twee maal per week naar het filmhuis, juist daarom. Mooie verhalen die in een gepast tempo worden 'verteld'. Zou een Fellini of Kurosawa kans hebben in de huidige cinema wereld?

 

 

En ja, kinderen vinden klassiek leuk want ze zijn niet vooringenomen.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Seed7 said:

 

Heel eerlijk, ik heb het wel gehad met lijstjes (van alleman). Het is voor de goegemeente zo ongelooflijk moeilijk om het onderscheid tussen mooi en goed te maken. En wat is nou goed beter best? Zo langzamerhand wordt ik helemaal gestoord van "de beste". De meisjes hier in de buurt, met hun geëxalteerde stemmetjes ratelen zo snel dat ik er geen bal meer van versta. Je luistert te langzaam, was het commentaar van een van de ouders. Ja, ik ben een oude man, en?  Die meiden ratelen zo omdat ze bang zijn niet gehoord of opgemerkt te worden, willen (moeten?) altijd vooraan staan in de rij. e.a. gestimuleerd door ons opleidingssysteem waar snel goed is en goed niet als zodanig gewaardeerd wordt. Laat staan wat de inbreng van ouders is.

 

Akkerman en Lux is een doorwrocht album met voldoende afwisseling, een goede productie, intrigerende arrangementen, en zeer vaardige gitarist en een bijzondere zanger. Dat is voor mij genoeg om af en toe naar dit album terug te keren en het gedurende een week aan aantal maal te beluisteren. Het is niet richting gevend of vernieuwend maar het heeft wel een hoge mate van integriteit, geen gekunsteldheid ondanks een klein experimentje hier en daar.

 

Die traagheid, ja dat snap ik helemaal. "potjandriedubbeltjes" onthaasten, leef gewoon in een normaal tempo en waardeer alles om wat het is en niet om wat je wilt dat het is. Jaren lang ging ik twee maal per week naar het filmhuis, juist daarom. Mooie verhalen die in een gepast tempo worden 'verteld'. Zou een Fellini of Kurosawa kans hebben in de huidige cinema wereld?

 

 

En ja, kinderen vinden klassiek leuk want ze zijn niet vooringenomen.

 

Het gaat mij ook niet om wat de beste is. Stiekem eigenlijk wel weer, want hebben we niet allemaal een voorkeur van de één boven de ander? Met twee stuks heb je meteen al een lijstje :biggrin:. Het gaat mij om een plaat die ik zó graag draai, een half jaar niet maar dan wel weer en dan met tranen in de ogen luisteren, wat met deze zeker gebeurd. En dan is het (vind ik) wel leuk om eens te kijken wat nou mijn favorieten zijn. En dan specifieker, welke albums. Tipje van de sluier: Jan akkerman en Kaz Lux (de combi vind ik nog beter dan het solowerk van Jan, terwijl ik een grote fan ben), Frank Zappa, David Sylvian :wub:, Melanie de Biasio mag niet ontbreken, Paolo Conte, Dead can Dance, Fink, My Brightest Diamond, Spinvis, J.J. Cale en Kate Bush. Kate Bush? Ja, Kate Bush :biggrin:. Geweldige albums, die van de laatste jaren..... Zomaar een paar namen dus.

 

Hoewel ik niet zo in het oude hang (het bovenstaande weerspreekt dit een "beetje" :unsure:) vind ik ook veel nieuwe muziek mooi. Toch speelt de emotie en nostalgie mee, zo ook dus bij Eli. Morgen maar weer eens draaien, dank voor de tip Seed7 B)

 

Ja, heerlijk traag, die filmhuisfilms. Het kan me bijna niet traag genoeg zijn, hoewel er grenzen zijn. Lekker helemaal verdwijnen in zo'n verhaal. Ik leef trouwens zelf ook in een soort van traagheid, helemaal na de ingangsdatum van mijn pensioen, die ik heerlijk naar voren heb kunnen trekken.....:rolleyes: :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...