Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht (PART 4)


Bloom
 Share

Recommended Posts

38 minutes ago, audiofreak said:

@carl, Ik ben er nooit echt gecharmeerd van geweest. Ik was meer een Speakers Corner fan.


Het moet je muziek zijn Onno, maar Pure Pleasure is vergelijkbaar met Speakers Corner wat kwaliteit betreft.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, carl said:


Het moet je muziek zijn Onno, maar Pure Pleasure is vergelijkbaar met Speakers Corner wat kwaliteit betreft.

MOV heeft vele goede muziek opnieuw uitgebracht, maar ik heb het dus niet gekocht. Omdat ik vaak meerdere persingen niet goed genoeg vond. Een label als Speakers Corner kon ik gewoon blindelings kopen, omdat dat goede persingen waren. Ik heb 1 keer een miskoop gehad bij hen. Lou Reed-Transformer. Die klonk als een mp 3 . geen dynamiek, plat en dun.
 

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik was altijd heel enthousiast over Music on Vinyl. Nu we het over de Golden Earring hebben, dan wil ik de The Naked Truth uit 2011 noemen (MOV).

Die vind ik qua opname en persing waanzinnig en heb ik diverse mensen destijds aanbevolen. Niemand gehoord die het tegendeel beweerde.

 

Laatst kocht ik de filmmuziek van Titanic op goud vinyl van MOV. Om het netjes te zeggen: als ik kwaliteitscontroleur was bij MOV ging dit de deur niet uit!

Daar wordt je als vinyl liefhebber kopschuw van, na Titanic al een hele tijd niets meer gekocht. Ik had er de kracht niet meer voor.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Duck-Twacy said:

 

Ik ken die die hele oud nummers eigenlijk nauwelijks  (shame on me, want hun bus stond vaak bij ons voor de deur, verkering met n buurmeisje)

Dit album "Seven Tears" met 1 van hun mooiste nummers "She Flies On Strange Wings" ( in de lange uitvoering) vind ik 1 van de betere. Ook het genoemde nummer SFOSW vind ikzelf beter dan het kapot gedraaide Radar Love. Ook het balladachtige nummer "Hope" is prachtig, waar Bertus Borgers meespeelt op de saxophone. Of het nummer "Silver Ships" wat lijkt op het nummer "Pinball Wizard"van The Who. Golden Earring was in die tijd hun tijd ver vooruit in Nederland t.o.v. andere Nederlandse bands, zeker Internationaal gezien. Zjj waren de eerste Nederlandse band die op tour gingen in de Verenigde Staten (live album Eight Miles High in 1969) en op dezelfde podiums speelden als Led Zeppelin. In 1972 zijn ze nog op tour geweest samen met The Who in Europa.  Ook hun "live" optredens waren beroemd in die tijd. Een goede vriend en oud klasgenoot (Lagere School en MAVO) is halverwege de jaren 70 jaren roadie bij hun geweest.

Prachtige tijd zegt hij altijd met veel drank, drugs en wijven.  

En vandaag is George Kooymans  jarig en is het Golden Earring dag. Onlangs is er op de sociale media (o.a. Facebook) een oproep gedaan om vandaag om 17.15 uur het nummer "Radar Love" te draaien met de ramen open. Zodat er in heel Nederland dat te horen is. Als eerbetoon aan de Golden Earring en speciaal aan George Kooymans vanwege zijn  nare ziekte ALS. Want de Golden Earring zijn direct gestopt als band na het horen van het vreselijke nieuws van George en zijn ziekte. Dus Golden Earring zal nooit meer gaan optreden en de vele fans (waaronder ik) betreuren dat, maar jij als fan kan dus wel meedoen aan dit eerbetoon en draai Radar Love vanavond om 17.15 uur met je raam open. 
Hier de oproep van dit initiatief https://www.facebook.com/sytse.verstraten/posts/38319549302655

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Duck-Twacy said:

 

Ik ken die die hele oud nummers eigenlijk nauwelijks  (shame on me, want hun bus stond vaak bij ons voor de deur, verkering met n buurmeisje)

Dit album "Seven Tears" met 1 van hun mooiste nummers "She Flies On Strange Wings" ( in de lange uitvoering) vind ik 1 van de betere. Ook het genoemde nummer SFOSW vind ikzelf beter dan het kapot gedraaide Radar Love. Ook het balladachtige nummer "Hope" is prachtig, waar Bertus Borgers meespeelt op de saxophone. Of het nummer "Silver Ships" wat lijkt op het nummer "Pinball Wizard"van The Who. Golden Earring was in die tijd hun tijd ver vooruit in Nederland t.o.v. andere Nederlandse bands, zeker Internationaal gezien. Zjj waren de eerste Nederlandse band die op tour gingen in de Verenigde Staten (live album Eight Miles High in 1969) en op dezelfde podiums speelden als Led Zeppelin. In 1972 zijn ze nog op tour geweest samen met The Who in Europa.  Ook hun "live" optredens waren beroemd in die tijd. Een goede vriend en oud klasgenoot (Lagere School en MAVO) is halverwege de jaren 70 jaren roadie bij hun geweest.

Prachtige tijd zegt hij altijd met veel drank, drugs en wijven.  

En vandaag is George Kooymans  jarig en is het Golden Earring dag. Onlangs is er op de sociale media (o.a. Facebook) een oproep gedaan om vandaag om 17.15 uur het nummer "Radar Love" te draaien met de ramen open. Zodat er in heel Nederland dat te horen is. Als eerbetoon aan de Golden Earring en speciaal aan George Kooymans vanwege zijn  nare ziekte ALS. Want de Golden Earring zijn direct gestopt als band na het horen van het vreselijke nieuws van George en zijn ziekte. Dus Golden Earring zal nooit meer gaan optreden en de vele fans (waaronder ik) betreuren dat, maar jij als fan kan dus wel meedoen aan dit eerbetoon en draai Radar Love vanavond om 17.15 uur met je raam open.

Hier de oproep van dit initiatief https://www.facebook.com/sytse.verstraten/posts/3831954930265574

 

 

 

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

CD_NJA0101-600x600.jpg

 

Johnny & Jones: Maak het donker in het donker.

 

Nooit eerder uitgebrachte opnamen uit de periode 1938-1944. Bevat radio-opnamen van de VARA, liedjes gezongen tijdens een joodse bruiloft in Amsterdam in 1942, en de volledige Westerbork-cyclus (met onder andere de Westerbork Serenade), opgenomen in Amsterdam in 1944.

 

https://www.jazzarchief.nl/product/johnny-en-jones-deel-2-maak-het-donker-in-het-donker/

En dat op bevrijdingsdag dus.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eergisteren de EP van Naima Joris gekocht. Tja, met een vader als Chris Joris zal jazz haar met de pollepel ingegoten zijn. Ik had al enkele nummers beluisterd via Youtube en die bevielen mij enorm. In elk geval is haar EP een echt pareltje. Haar muziek laat me sterk denken aan Melanie De Biasio, zeker qua sfeer en zang. Destijds hebben we trouwens erg veel Melanie De Biasio gedraaid op onze shows en de CD meegegeven aan onze fabrikanten. Op die manier hebben de een klein steentje bijgedragen aan haar bekendheid. Shows doen we niet meer, maar ik hoop dat langs deze weg mensen geprikkeld worden om naar haar te luisteren en ontdekken. Van zodra er terug concerten zijn willen we graag haar live aan het werk zien. Sterk aanbevolen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=pYCG_ZhXtKA

 

106371-naima-joris_ep.jpg

Link to comment
Share on other sites

lol, ja, je hebt gelijk  (en de cd heb ik al).  Niet goed gekeken 🤪

 

Ik dacht dat ik een pre selectie van vinyl had gemaakt. Maar kennelijk was ie ervanaf gegaan ofzo

 

Edit, cd order maar omgezet in https://www.discogs.com/Love-Forever-Changes/master/6215

Typisch zo'n groep die in de vergetelheid geraakt is

"Eind 1967 kwam vervolgens het album Forever changes uit, dat dankzij de unieke sound door critici en liefhebbers wordt beschouwd als een meesterwerk, de Amerikaanse tegenhanger van Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. Het album blinkt vooral uit door zijn arrangementen en songstructuren. "

Nou nou, poe poe...

 

En ff verder zoeken naar een betaalbare hoes van Rory's first

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...