Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht (PART 4)


Bloom
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Ivan10 said:

Zo wat was je kwijt? Is ie al binnen? Veel Genesis live concerten begrijp ik?

Ik betaalde 59 euro + 16 euro verzendkosten voor een "near mint" gebruikt exemplaar uit Frankrijk.  Ziet er eigenlijk als nieuw uit

 

Mooi verpakt en was er al binnen 3 dagen

https://www.discogs.com/release/12074728-Genesis-Archive-1967-75

 

Ik heb er geen spijt van. Op youtube zijn wel full albums videos te vinden, bv

 

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Het nieuwe album net binnen 

An hour before it gets dark op LP van Marillion. Het is in het verlengde van hun vorige album: FEAR. Het nieuwe werk is geladeerd met koren en orkestrale muziek, al of niet uit de computer getoverd. Een eerste luisterbeurt laat een positieve indruk achter. Productie technisch, althans op LP, is het geen hoogvlieger, zoals Brave. Het zal in ieder geval geen uitdaging zijn voor de hifiset.  Maar het is een fijne luisterervaring. Ging FEAR meer over de elite en omstandigheden van de wereld met een nummer als The New Kings, nu wordt de vinger gewezen op de eigen verantwoordelijkheid van de burger met een nummer als Be hard on yourself. Is het nieuwe album beter dan FEAR, nee dat denk ik niet, maar ze liggen mooi in het verlengde van elkaar als tweeluik. An hour before it gets dark is op verschillende media te verkrijgen.

Link to comment
Share on other sites

Ik las over het komende afscheid van de leadzanger van Kensington en dacht laat ik het laatste album eens kopen: Kensington Unplugged Live. Een registratie van een akoestisch live concert in TivoliVredenburg, Utrecht van vorig jaar september 2021:

Met dit album heb je alle hits van de band in een mooi jasje, dacht ik en gezien ik geen enkel album heb van de Nederlandse band een goede introductie. En dat laaste blijkt waar. Het is wat wennen aan de zanger, deze heeft een mooi krakende stem. Zeg maar de zangstem in de geest van Kings of Leon. Er zit alleen niet veel variatie in. Iedere nummer wordt wel mooi gebracht en de bezoekers moeten hebben genoten van deze voordracht. Ietwat jammer is de opname. De stem is erg upfront gemixed en het orkest of muzikale begeleiding staat meer naar achter. En verdwijnt wat in de muziek. Terwijl ze toch ook zeker onderdeel zijn van de beleving lijkt me zo. Kun je bij sommige opnames de ruimte horen of zelfs voelen - ik denk nu even aan Kane’s February album, ook een akoestische set - daar kan deze opname niet aan tippen en dat is best jammer. Ik heb geen spijt van de aanschaf, maar er had naar mijn idee meer in kunnen zitten. Al met al voor een ‘Corona’ opname, waarbij alles nét anders kan gaan dan normaal een mooi album, als laatste zwanezang.

Link to comment
Share on other sites

Kayak - See see the Sun  (esoteric re-release)

Kayak - Merlin Bard of the unseen  (las dat de opname kwaliteit niet best was...)

Rammstein - Mutter  (ontbrak nog)

The Philadelphia Orchestra - The Fabulous Philadelphia Sound Series

Pink Floyd - Atom heart mother  (toevallig weer een moeder, had ik alleen op grijs vinyl)

Love Unlimited - idem

Racoon - Another day (goeie NL band is dit toch)

Softmachine - Bundles

Bee Gees - Timeless

Peggy Lee - Ultimate

Tim Hardin - idem (japanse reissue)

Patti Smith - Horses

The Pretenders - The singles

Funkadelic - Maggot brain

Pearl Jam - Vs

 

Okay is van de laatste 2 a 3 weken

Link to comment
Share on other sites

Alleen Cd, ik koop geen vinyl meer. Ms dat ik ooit mn platenspeler(s) oppoets om mn circa 300 lps uit de jaren 70-80 te kunnen draaien (maar de meeste hen ik inmiddels ook op (sa)cd.

 

Streamen doe ik allen op youtube (tijdens het thuiswerken). Veel van die oude muziek koop ik toch om de herinneringen

Link to comment
Share on other sites

Dan nu toch maar aan de muziek. Rockopera Tommy by the Who. En natuurlijk moet dan op vinyl …

 

bevat ook de bekende melodie van de top2000.

 

 

Oeps deze moet bij muziek doenlijk nu luister 😏

Edited by Mediator
Link to comment
Share on other sites

Ja ik vind hem ook prettig klinken en de muziek spreekt me ook aan. Natuurlijk het enorm bekende nummer Heart of Gold maar het nummer wat je noemt en een paar anderen zijn ook leuk om te luisteren. Zoals alles moet je wel in de stemming zijn. Soms mag het gewoon iets ruiger.

Link to comment
Share on other sites

On 9-3-2022 at 10:59, Ivan10 said:

Het nieuwe album net binnen 

An hour before it gets dark op LP van Marillion. Het is in het verlengde van hun vorige album: FEAR. Het nieuwe werk is geladeerd met koren en orkestrale muziek, al of niet uit de computer getoverd. Een eerste luisterbeurt laat een positieve indruk achter. Productie technisch, althans op LP, is het geen hoogvlieger, zoals Brave. Het zal in ieder geval geen uitdaging zijn voor de hifiset.  Maar het is een fijne luisterervaring. Ging FEAR meer over de elite en omstandigheden van de wereld met een nummer als The New Kings, nu wordt de vinger gewezen op de eigen verantwoordelijkheid van de burger met een nummer als Be hard on yourself. Is het nieuwe album beter dan FEAR, nee dat denk ik niet, maar ze liggen mooi in het verlengde van elkaar als tweeluik. An hour before it gets dark is op verschillende media te verkrijgen.

Het zal mij benieuwen gister net besteld.

Waarschijnlijk in de loop van volgende week in mijn bezit.

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, aurelius70 said:

Het zal mij benieuwen gister net besteld.

Waarschijnlijk in de loop van volgende week in mijn bezit.

Leuk! Altijd fijn een Marillion album. Zal m weer draaien dit weekend. Ik heb van de week de vinyl release van Robbie Williams debuut album zitten draaien. Een goede persing. Voelt eindelijk weer als ouderwets een plaatje draaien. Doodstil vinyl en gewoon lekkere muziek. Met veel nieuw vinyl je hoort altijd wel een tik of een lichte ruis in de stille groeven. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ivan10 said:

Ik heb van de week de vinyl release van Robbie Williams debuut album zitten draaien. Een goede persing. Voelt eindelijk weer als ouderwets een plaatje draaien. Doodstil vinyl en gewoon lekkere muziek. Met veel nieuw vinyl je hoort altijd wel een tik of een lichte ruis in de stille groeven. 


Is dat life through a lens? Die stamt toch al uit het digitale tijdperk. Ik heb hem alleen op CD. Wat een tijd … ik heb wat concerten van hem

gezien van 013 in Tilburg tot zelfs in de O2 arena in London. 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Mediator said:


Is dat life through a lens? Die stamt toch al uit het digitale tijdperk. Ik heb hem alleen op CD. Wat een tijd … ik heb wat concerten van hem

gezien van 013 in Tilburg tot zelfs in de O2 arena in London. 

Cool. Ja een eerste vinyl release, (uit sinds september 2021) volgens een sticker op de lp. Ze hebben Life thru a lens en I’ve been expecting you schijnbaar voor het eerst uitgebracht op vinyl. Ookal heb ik wel Sing when you’re winning gezien als jaren 1990 vinyl uitgave. Cool dat je de artiest op zoveel venues en in het buitenland hebt meegemaakt. Hij maakt er altijd wel een feestje van live. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik heb het nieuwe marillion album

Ook binnen en ook de nieuwste van placebo gehaald.

Echter nog niet gedraaid.

Zit nog met een oudje van icehouse op de draaitafel.

Zo lekker album om te draaien.

Man of coulers.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...