Jump to content

Bezoek bij Cock


carl
 Share

Recommended Posts

On 31-1-2022 at 10:49, Duck-Twacy said:

Ik las het meer als beetje humor

 

Ik ken Cock niet (mag ik hem dan zo wel noemen, klinkt wat vrijpostig). De bezoekjesverslagen doen me soms wat denken aan de verhalen van een tijdje terug met geluid wat niet mag (en alles eromheen). Weet niet of er ook raakvlakken zijn.

 

Ik geloof overigens best wel dat er echte muziek uit de installatie van de heer Cock komt. Er wordt zoveel tijd, kennis en liefde in gestoken. Zou leuk zijn als zo nu en dat van die kennis het forum insijpelt (praktische zaken dan, voor leken uitvoerbaar).

 

Overigens zijn dit soort verhalen toch wel de krenten in de pap van een forum, van mij mogen er best meer van zijn.

 

Klopt. Je zit er dichtbij, Duck-Twacy. Daarbij wil ik graag met Cock nog een keer zitten om wat praktische invalshoeken te belichten. Mijn eerste idee is luidsprekers: ontwerp, plaatsing en keuze. Andere onderwerpen: versterkers of kabels. Hopelijk gaat het lukken.  

Link to comment
Share on other sites

On 30-1-2022 at 11:17, Geerdie said:

Wat is er trouwens van Jerry geworden?

 

Jerry is met pensioen, maar repareert privé nog steeds weet ik.

 

Woonde in Tilburg en had inderdaad Apogees die daar fantastisch klonken. Mede door de bijzondere luisterkamer.

 

Hij woont nu ergens anders.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Zojuist terug thuis van een bezoek aan Cock.
Tja, het is en blijft indrukwekkend hoe zijn set klinkt.
Nu met een nieuw dac en nieuwe Fieldcoil mono en stereo elementen die hij zelf maakt.
Het kan altijd beter, maar het is voor mij moeilijk om er de vinger op te leggen aangezien het al een tijd geleden is dat ik was.
Maar de muzikanten en zangeressen  lijken in de kamer te staan, onwerkelijk dat het uit de Kefs komt.

Cock is gek op jazz en dat draaide hij dan ook, of je er nu van houd of niet het klinkt gewoon prachtig en dat maakt dat je toch een beetje van gaat houden.
Een prachtige mono lp van Peggy Lee en Billie Holiday, en nog een paar voor mij onbekende jazz muzikanten, en ook nog een lp met orgelmuziek ,oh wat gaat dat laag 16 hz het rolde gewoon naar je toe.
Het was weer genieten uiteraard met koffie en gevulde koek.
Ik ga nooit weg met lege handen, een tijdje geleden sneuvelde een een voorversterker buisje van mijn phono dude, Cock haalde zijn mooiste buisje tevoorschijn en dat kreeg ik mee😊.
Bedankt Cock.

Edited by Groovy
Link to comment
Share on other sites

Ja hé, dat is het gekke, dat je muziek waar je (ik...) helemaal níet van houdt dan toch zó kan raken. Ik denk dat het door die echtheid komt, waardoor het zó griezelig natuurgetrouw weergegeven wordt......

Link to comment
Share on other sites

Klinkt als een bekend verhaal. Ik meen ooit op een show iets gehoord te hebben van Cock. Volgens mij waren dat grote hoornsystemen van

ik meen Blumenhofer. Maar dat was al jaren terug. Dat was voor mij ook een plek waar ik wilde blijven. De rest boeide me ineens niet meer zo. 

Link to comment
Share on other sites

Iedereen is welkom om bij Cock een rondje te komen luisteren. Wil je een luisterindruk, die nóg over het oude spectaculaire audioshow-geweld heen gaat, doe een retourtje Rotterdam. Binnenkort ga ik ook naar Rotterdam, het element lijkt me zeer interessant, om als demonstratie mee te maken.  En om wat uitleg over de techniek te krijgen als complete leeghoofd, op dat gebied. 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Ivan, zover die post (mede) aan mij gericht is. Ik ga pas op bezoek op het moment dat ik ook iets van plan ben met audio of dat wellicht komt. Ik ken Cock ook niet persoonlijk. En ik ben ook geen ‘razende reporter’ zoals ik van jouw posts wel eens heb gelezen. Ik ben juist momenteel van plan om met mijn huidige spullen de komende twintig jaar te spelen. Ik ga hooguit eens bij een forum genoot luisteren op een ander forum omdat we dezelfde voorkeur lijken te hebben. En onlangs heb ik iemand een kabel

uitgeleend van een ander forum die ik nog kwijt moet en die had Plinius staan. Ik heb dat spul nog nooit gehoord en kreeg de uitnodiging te luisteren. Maar momenteel alles op zijn tijd.

Link to comment
Share on other sites

Je leert er wel wat van om bij een ander te luisteren. Zeker bij Cock is dat wel interessant. Het enige waar ik sceptisch tegenover sta is dat mono gedoe. Grote investering terwijl maar weinig mensen daarvoor genoeg mono platen afspelen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

Het enige waar ik sceptisch tegenover sta is dat mono gedoe. Grote investering terwijl maar weinig mensen daarvoor genoeg mono platen afspelen.

Dat zal van je collectie afhangen en muziekvoorkeur. Maar een instap mono-element is niet zo duur. 

Link to comment
Share on other sites

Voor mij is een kop hetzelfde als een Shell Jack.
 

Ik heb er trouwens wel eens gedacht een Nagaoka 500 element te kopen met een mono en stereo naald. Zo’n naald vervangen stelt niets voor.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, carl said:

Voor mij is een kop hetzelfde als een Shell Jack.
 

Ik heb er trouwens wel eens gedacht een Nagaoka 500 element te kopen met een mono en stereo naald. Zo’n naald vervangen stelt niets voor.

 Dus jij kunt ook zo omwisselen? Handig. 🙂 Nagaoka is volgens dit bericht niet meer leverbaar https://www.pickupnaald.nl/nagaoka-mp-500h-409401.html

Ik meen dat die wel eens vergeleken is met een Goldring 2500.  Ik zou eerder voor Goldring kiezen, gezien mijn ervaring met beide merken. 🙋‍♂️ 

Link to comment
Share on other sites

 

Roger heeft hetzelfde verhaal Jack, maar toch https://www.phonophono.de/phono/tonabnehmer/nagaoka.html. In     Duitsland kennelijk nog te koop.

 

Ik heb de mp 200, maar ik zat te denken aan de mp 500. Maar voorlopig gaat het geld naar het souterrain.

 

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, carl said:

 

Roger heeft hetzelfde verhaal Jack, maar toch https://www.phonophono.de/phono/tonabnehmer/nagaoka.html. In     Duitsland kennelijk nog te koop.

 

Ik heb de mp 200, maar ik zat te denken aan de mp 500. Maar voorlopig gaat het geld naar het souterrain.

 

 


Jij wilde toch iets met een musicmaker van Len Gregory (RIP)? Ik hoorde van Wim van Kraanen dat hij nu een alternatief heeft en dat een klant dit ook haast zo goed vond klinken als de musicmaker 3. 

Link to comment
Share on other sites

Wat is dat alternatief dan Med? 
 

En verder zijn al die handelaren hetzelfde: na jaren iets gepropageerd te hebben, komen ze ineens iets tegen wat eigenlijk nog  beter is 😀

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...