Jump to content

Bezoek bij Cock


carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb afgelopen woensdag nog met Wiel gepraat gediscussieerd geprobeerd een gesprek te voeren (in den lijve), maar die vent spoort gewoon niet. Hij is vooringenomen, meent de wijsheid in pacht te hebben, accepteert andermans kennis niet, denkt dat hij alleen materiaalkennis heeft, luistert niet, .... en zo kan ik nog wel even doorgaan. Kort gezegd, je kunt beter met een autist met psychische afwijking praten. Het ging dus over Cock zijn set, hoe het klinkt en welke fouten er in het ontwerp van de draaitafel zitten. Voordat het echt uit de hand liep heb ik hem gevraagd gezegd toegeschreeuwd aub het pand (Hifi Limburg) te verlaten. Gelukkig waren er op dat moment geen klanten in de zaak. (anders was het ook niet gebeurd)

Ik begrijp dat Wiel het wel moeilijk heeft. Sinds zijn tia is 'm veel afgenomen. Hij mag geen taxi meer rijden en kan zijn werk als loodgieter ook niet meer normaal uitvoeren. Daarom is ie nu ook meer thuis en loopt de relatie met zijn vrouw op dit moment ook niet zo lekker (die was gewend dat Wiel altijd van huis was, en nu zit ie haar op de lip). Allemaal bepaald niet makkelijk. Maar hij maakt het zichzelf door zijn houding ook erg lastig.
Begrijp me niet verkeerd. Ik kan Wiel nog altijd pruimen, maar soms zou je 'm zo de nek om willen draaien vanwege die gigantische spoorbiels die hij voor zijn kop heeft. Eigenwijs zijn is iemands goed recht en daar heb ik meestal ook geen moeite mee, maar er moet wel naar elkaar geluisterd worden. De manier waarop Wiel discussies voert lijkt meer op masochistische exercitie dan op een debat.

 

Link to comment
Share on other sites

Ik begrijp ook niet waarom hij kritiek op Cocks (geluid ) heeft zonder een keer bij hem zijn wezen luisteren. Dat is wel het minste lijkt me. Het is wel jammer dat hij zijn kennis niet wat positief kan uiten. Heb je trouwens zijn set wel eens gehoord Roger?

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Sodejuu said:

Ik heb afgelopen woensdag nog met Wiel gepraat gediscussieerd geprobeerd een gesprek te voeren (in den lijve), maar die vent spoort gewoon niet. Hij is vooringenomen, meent de wijsheid in pacht te hebben, accepteert andermans kennis niet, denkt dat hij alleen materiaalkennis heeft, luistert niet, .... en zo kan ik nog wel even doorgaan. Kort gezegd, je kunt beter met een autist met psychische afwijking praten. Het ging dus over Cock zijn set, hoe het klinkt en welke fouten er in het ontwerp van de draaitafel zitten. Voordat het echt uit de hand liep heb ik hem gevraagd gezegd toegeschreeuwd aub het pand (Hifi Limburg) te verlaten. Gelukkig waren er op dat moment geen klanten in de zaak. (anders was het ook niet gebeurd)

Ik begrijp dat Wiel het wel moeilijk heeft. Sinds zijn tia is 'm veel afgenomen. Hij mag geen taxi meer rijden en kan zijn werk als loodgieter ook niet meer normaal uitvoeren. Daarom is ie nu ook meer thuis en loopt de relatie met zijn vrouw op dit moment ook niet zo lekker (die was gewend dat Wiel altijd van huis was, en nu zit ie haar op de lip). Allemaal bepaald niet makkelijk. Maar hij maakt het zichzelf door zijn houding ook erg lastig.
Begrijp me niet verkeerd. Ik kan Wiel nog altijd pruimen, maar soms zou je 'm zo de nek om willen draaien vanwege die gigantische spoorbiels die hij voor zijn kop heeft. Eigenwijs zijn is iemands goed recht en daar heb ik meestal ook geen moeite mee, maar er moet wel naar elkaar geluisterd worden. De manier waarop Wiel discussies voert lijkt meer op masochistische exercitie dan op een debat.

 

Mooie vriend ben jij (grapje, volgens mij ben je een goeie vriend).

Kan Wiel zn energie niet eens stoppen in een leuk (diy) ontwerp van het een of ander (versterker, luidspreker, dac whatever) en daar iets mee doen. Lijkt me een win win voor velen. Mag hij ook best wat van Nelson pikken (vind papa vast niet erg).

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook met Wiel gesproken, hij was heel vriendelijk en zei als ik bij jouw kom vertel ik wel de waarheid.
Als ik het niks vind dan zeg ik dat gewoon,maar ik weet ook niet alles.
Hij is positiever over de set van Cock dan zijn schrijfsels doen vermoeden.
Het zal wel zo zijn dat hij in het echt beter overkomt dan via het toetsenbord.
Ik had hem graag op de luisterdag verwelkomt.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Groovy said:

Hij is positiever over de set van Cock dan zijn schrijfsels doen vermoeden.

Dat is dan tactiek, want hij weet niks van die set. Negatief en positief commentaar is dus beide onzin.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Ik begreep dat hij Cock gesproken had ,maar misschien heb ik dat mis.
Ik kreeg wel die indruk.
Tactiek,het moet niet gekker worden😊
Ik ken Wiel niet goed genoeg om dat te concluderen.
Natuurlijk heb ik zijn reacties op de set van Cock gelezen.


 

Link to comment
Share on other sites

Heb ook zo'n vermoeden dat er veel mensen ook niks van Wiel (willen) weten. Wiel weet wel degelijk iets van DT. Die dingen zijn principieel niet zo moeilijk. Maar daar kun je natuurlijk wel heel moeilijk over doen en hele dikke verhalen over houden en dat is eigenlijk wat het bezwaar van Wiel in houdt. Jammer dat er zo op de man gespeeld wordt. Wiel heeft duidelijk een communicatie probleem, dat is duidelijk. Maar daar is ie niet de enige in hierroo.

Link to comment
Share on other sites

Nou, ik had graag gezien, dat Wiel en Cock eens met zijn 2e om tafel gingen zitten. En dat verslag te lezen. Volgens mij zijn daar zeker mogelijkheden voor geweest. Cock kennende is daar nog steeds ruimte voor. Als het allemaal zo simpel is,  wat heb je dan te verliezen?  

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tubejack said:

Nou, ik had graag gezien, dat Wiel en Cock eens met zijn 2e om tafel gingen zitten. En dat verslag te lezen. Volgens mij zijn daar zeker mogelijkheden voor geweest. Cock kennende is daar nog steeds ruimte voor. Als het allemaal zo simpel is,  wat heb je dan te verliezen?  

Gaat niet gebeuren. Al zouden ze qua postuur met zijn tweeën wel om 10 tafels kunnen. Zijn beide kletsijzers van de bovenste plank, erg van zichzelf overtuigd. Niks mis mee hoor maar luisteraars naar anderen zijn het niet. En dat heb je toch nodig, al was het maar 1 DT :D

Link to comment
Share on other sites

Wiel belde me op om te vragen wat ik van Cocks set vond. Heb het een beetje uitgebreider verteld als hierboven. Wiel is volgens mij al zeer lang audiofiel, kent ook veel leuke adresjes. De Stereoplay en veel andere bladen leest hij ook al minstens 30 jaar en hij heeft ook het nodige uitgeprobeerd. Hij laat nu al die kennis los op de draaitafel van Cock. Cock benadert het echter meer vanuit zijn oren. Als ideeën gehoormatig geen verbetering opleveren dan hoeft het voor hem al vlug niet. Het zou me niks verbazen alsnze best met elkaar konden opschieten. En zo aan de telefoon is Wiel echt niet zo druk hoor. En Cock heeft ook veel kennis en woorden, maar ik herinner er toch vaak veel van. Betekent toch dat die helder communiceert. Die ontmoeting komt wel na de Corona.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Ivan10 said:

Nee ‘moeilijk doen’ en ‘dikke verhalen’ is niet het bezwaar van Wiel @Pjotr kijk zijn oude posts er maar op na. En Wiel is nog steeds welkom om te komen bij Cock, maar de laatste afspraak werd afgezegd. Iedereen is welkom ook jij. 

Wat is dat toch voor gedram. Ieder mag toch zelf wel bepalen waar hij naar toe gaat? Het is juist dit cheer ladies gedoe steeds wat iedere inhoudelijke discussie verpest.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Pjotr said:

Wat is dat toch voor gedram. Ieder mag toch zelf wel bepalen waar hij naar toe gaat? Het is juist dit cheer ladies gedoe steeds wat iedere inhoudelijke discussie verpest.

Nou Pjotr daar ben ik het niet mee eens. Ik ging regelmatig inhoudelijk op kwesties in, zonder "gedoe". Als het heel moeilijk werd, gaf hij gewoon: "niet thuis" 

Maar Wiel is niet meer, wat heeft het nog voor zin? Ik laat het los. 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, carl said:

Nee Jack, hij is dyslectisch en kan het niet goed opschrijven. 

Ik ben ook dyslectisch, maar probeer er altijd wat van de maken. Soms moet ik de tekst 3x veranderen, als er weer eens een woord niet staat, of er niets van de zinsopbouw klopt.  Inderdaad heel vervelend,  maar je kunt toch wel een beetje moeite doen? "Maar ik liet het los...."  Shi.....

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Pjotr said:

Wat is dat toch voor gedram. Ieder mag toch zelf wel bepalen waar hij naar toe gaat? Het is juist dit cheer ladies gedoe steeds wat iedere inhoudelijke discussie verpest.

Cheerladies? En mensen op hun fysiek omschrijven? Deze ‘drammer’ laat deze ‘inhoudelijke discussie’ voor wat het is. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ivan10 said:

Cheerladies? En mensen op hun fysiek omschrijven? Deze ‘drammer’ laat deze ‘inhoudelijke discussie’ voor wat het is. 

Zij kunnen er toch niks aan doen dat ze beide wat langer van stuk zijn dan de gemiddelde Audiofiel? Doe Cock maar de groeten dan...

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Pjotr said:

Heb ook zo'n vermoeden dat er veel mensen ook niks van Wiel (willen) weten. Wiel weet wel degelijk iets van DT. Die dingen zijn principieel niet zo moeilijk. Maar daar kun je natuurlijk wel heel moeilijk over doen en hele dikke verhalen over houden en dat is eigenlijk wat het bezwaar van Wiel in houdt. Jammer dat er zo op de man gespeeld wordt. Wiel heeft duidelijk een communicatie probleem, dat is duidelijk. Maar daar is ie niet de enige in hierroo.

Nogmaals, ik heb niks tegen Wiel als persoon, maar ik kan het slecht hebben als iemand uit de hoogte doet, zonder dat ie ervaren heeft waar hij het over heeft.

Peter, je hebt gelijk dat het draaitafelprincipe eenvoudig is. Ik weet ook dat al die maffe exotische machines die er voor veel geld te koop zijn lang niet allemaal onzin zijn. De basis spelers kun je voor een paar honderd euro kopen en dan krijg je een plank met een schijf en een motortje, waar alles met elkaar staat te rammelen. De kunst is het om zo veel mogelijk storende elementen uit het ontwerp te halen. Dat lukt niet met een plank/schijf/motor combinatie. Hier en daar een veer erbij kan de zaak iets verbeteren, maar dan kunnen er elders weer andere dingen onstaan die je niet wil. Je weet zelf wel hoe dat gaat.
Het ontwerp van Cock is ook niet heilig. Kan het beter? Ja! Maar wat voor truuks moet je dan nog meer uithalen, tegen welke kosten? Dit ding van Cock is eigenlijk al ver boven budget gekomen en dat was niet de bedoeling. Maar als een persoon dan daar op begint af te geven dat acryl basis niet kan bij een aluminium plateau, gaat er iets mis. Volgens de bekende persoon kunnen resonanties niet weg. Nou, dat lukt dus wel, als je de constructie maar juist maakt en het juiste lager gebruikt. Persoon in kwestie (ik noem geen naam meer) luisterde niet eens meer, toen ik 'm uit wilde leggen waarom/hoe het wel kan. En dan heb je mij op de kast. Dan dijns ik er ook niet voor terug uit de doeken te doen hoe boers de persoon is. 

Wiel weet van een heel aantal dingen wel iets af, maar hij weet nog veel meer niet. Dan kun je niet het alleswetende orakel uit gaan hangen en zou het je netjes staan ook anderen tenminste eens aan te horen en je dan te verdiepen in de materie. Maar als je gelijk de hakken in het zand zet en de IWAB* uithangt, zit je gewoon simpelweg fout. Ik ben voorlopig iig even klaar met meneer asperger.


*(IWAB = Ik Weet Alles Beter)  

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

Nog even een kort nawoord. Dhr Wiel H. kan heel slecht tegen het ophemelen van iets. Superlatieven zeggen hem niet veel. Daar wordt hij wars van. Dat geeft 'm echter nog niet het recht om op alles te schieten wat ook maar een micrometer boven het maaiveld uitkomt. Als ie dat wil kan hij beter greenkeeper op een golfresort worden, waar hij het gras met de nagelknipper op maat knippen kan. 

Link to comment
Share on other sites

I.d.d. Roger, mooi dat je het nog even op een rijtje zet. Het is jammer maar het zij zo. Laten we Wiel dan ook laten rusten in het vervolg. De leuke en Inhoudelijke discussies m.b.t. DT zijn eigenlijk met het verscheiden van Headshell, Audiopaul en "Henk" Audioselectief en oh ja, Spido, sowieso lang geleden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...