Jump to content

TMA Contour 4,iemand bekend met dit merk/model?


Recommended Posts

9 hours ago, Werktuigbouwkundige said:

Zo dan beste audio-fanaten.

 

Ik hoef geen bedankjes voor een review.

 

Echter als er wordt aangedrongen om iets te melden over een paar speakers waar men meer over wil weten dan zou het leuk zijn om daar ook een reactie op te krijgen.

Niets moet natuurlijk.

 

Ik ben weg hier,teveel beter-weters en een topic draait met een paar woorden te vaak naar zichzelf.(op een enkele uitzondering na)

 

Houdoe!

 

9 hours ago, Werktuigbouwkundige said:

En daar bedoel ik met name audiofreak mee.

Beste werktuigbouwkundige,

Heel eerlijk gezegd is het mij totaal aan mijn aandacht ontsnapt. Ik had je review zeker gelezen en ook je vraag of je een foto kon doorsturen naar mij via puresound.
En inderdaad is het dan zeker niet netjes van mij dat ik totaal niets laat horen. Ik snap dan ook best dat je na maanden wachten op een reactie van mij er wel helemaal klaar mee ben.
En met mij in het bijzonder. Daarvoor bied ik je dan ook mijn diepe excuses aan. 
Omdat je in je review aangaf dat je met die speakers niet verder ging ben ik er ook verder niet meer ingedoken. Ik had natuurlijk wel gewoon een reactie achter kunnen laten en dat is /was niet aardig van mij en zelfs best onbeschoft.
Nogmaals mijn excuses !!
Ook snap ik dat je dit forum de rug toekeert, omdat er teveel "beter-weters" zijn die een topic verdraaien naar zichzelf toe. Althans, zo lees ik je en begrijp ik eruit. Het is natuurlijk je goed recht om dat te vinden. Heb ik geen moeite mee, hoor. En weet je, al die betweters hier zijn in "real life" heel aardige mensen die elkaar helpen en graag over de audiohobby praten met elkaar. En onder die betweters hier zitten velen tussen van het eerste uur en maken zich soms schuldig om niet elke keer te reageren in een topic, ondanks dat ze dat best zouden kunnen doen met al hun opgedane kennis. Ik hoor daar ook bij.
Ik wens je veel succes in je toekomst en in je zoektocht naar een goede speaker.
Oja, een plaatje uploaden hier is niet zo moeilijk. Je gaat naar een plaatjes upload site, zoals bijvoorbeeld https://www.mupload.nl/ en dan klik je op de button "Bestand kiezen". Je zoekt vervolgens het plaatje/afbeelding op je pc/laptop/mobiel/i-pad. Dan klik je op de button "Upload je afbeelding"en dan krijg je allerlei links te zien.
Dan ga je naar de onderste "Directe link maar je afbeelding" en die open je met je rechtermuis knop in een nieuw venster/tabblad. Vervolgens ga je naar dat venster/tabblad en kopieer je de link. Dan ga je naar het forum en bij je reactie voeg je de link toe met de button "Insert other media" en klik je de onderste aan "Insert image from URL". Dan opent zich een popup, waar je de eerdere link van je eigen afbeelding inplakt en dan staat het op het forum hier.
Je had het ook hier kunnen vinden: afbeelding uploaden naar het forum.
Het ga je goed !!

 

Link to comment
Share on other sites

Onno, je hoeft niet té diep door het stof hoor. Ja, je had naar aanleiding van je vraag best even een reactie kunnen geven. Maar zijn melding om dan direct iedereen verder maar af te branden door ze als bedweters te benoemen vond ik ook wat ongenuanceerd.... En waarom dan pas weer na 4 maanden uit het niets met zo'n post komen?

 

En ik lees best reviews, maar niet van apparaten of luidsprekers waar mijn interesse niet ligt. Dus deze niet gelezen en ook geen reacties geplaatst. En zo zal dat met meer mensen het geval zijn. Denk ik.

Link to comment
Share on other sites

On 5/14/2020 at 10:22 PM, Werktuigbouwkundige said:

Klankmatig kan ik er het volgende van zeggen:

Ze klinken Groots,daarmee bedoel ik amerikaans.(enigszins lijkend op Infinity en Klipsch)

Veel dynamiek en kracht,toch zijn ze ook gedetailleerd.

Het hoog is knisperend,helder en fris.

Omdat het ribbon-tweeters zijn stralen ze wat breder uit waardoor het hoog beter hoorbaar is ook al zit je niet op de sweetspot

Persoonlijk geven ze voor mij iets teveel laag weer (de plaatsing hier is nu wel behoorlijk ongunstig kan ik uit ervaring zeggen)

Ze hebben ruimte nodig (grotere woonkamer en het liefst een halve meter of meer uit de wand achter de speakers)

Het midden gebied blijft naar mijn smaak wat achter,daar had ik graag iets meer van gehad.

Daarom vind ik zelf TMA Premium 904 erg prettig klinken,vooral wat het midden gebied betreft.

Ik heb vooral met het bovenstaande wat moeite mee...De plaatsing is behoorlijk ongunstig en toch probeer je beschrijven wat je hoort....Verder begrijp ik dat je ruime ervaring hebt met Infinity en Klipsch Werktuigbouwkundige?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Roots said:

Ik heb vooral met het bovenstaande wat moeite mee...De plaatsing is behoorlijk ongunstig en toch probeer je beschrijven wat je hoort....Verder begrijp ik dat je ruime ervaring hebt met Infinity en Klipsch Werktuigbouwkundige?

Beste Roots,

Ja vanwege de plaatsing en ervaring komen de speakers vrij slecht uit de verf.

Terwijl het wel erg goed kan klinken(beluisterd met een andere amp en opstelling)

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, René N. said:

Onno, je hoeft niet té diep door het stof hoor. Ja, je had naar aanleiding van je vraag best even een reactie kunnen geven. Maar zijn melding om dan direct iedereen verder maar af te branden door ze als bedweters te benoemen vond ik ook wat ongenuanceerd.... En waarom dan pas weer na 4 maanden uit het niets met zo'n post komen?

 

En ik lees best reviews, maar niet van apparaten of luidsprekers waar mijn interesse niet ligt. Dus deze niet gelezen en ook geen reacties geplaatst. En zo zal dat met meer mensen het geval zijn. Denk ik.

Nee René,

 

Mijn opmerking was ook niet aan jou gericht.

Dus als je interesse hier niet ligt,waarom reageer je dan?

Schijnbaar wil je toch een ei leggen over iets waar je niet op niet op wil broeden(en dat is precies wat ik al heb gepost:)

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, audiofreak said:

 

Beste werktuigbouwkundige,

Heel eerlijk gezegd is het mij totaal aan mijn aandacht ontsnapt. Ik had je review zeker gelezen en ook je vraag of je een foto kon doorsturen naar mij via puresound.
En inderdaad is het dan zeker niet netjes van mij dat ik totaal niets laat horen. Ik snap dan ook best dat je na maanden wachten op een reactie van mij er wel helemaal klaar mee ben.
En met mij in het bijzonder. Daarvoor bied ik je dan ook mijn diepe excuses aan. 
Omdat je in je review aangaf dat je met die speakers niet verder ging ben ik er ook verder niet meer ingedoken. Ik had natuurlijk wel gewoon een reactie achter kunnen laten en dat is /was niet aardig van mij en zelfs best onbeschoft.
Nogmaals mijn excuses !!
Ook snap ik dat je dit forum de rug toekeert, omdat er teveel "beter-weters" zijn die een topic verdraaien naar zichzelf toe. Althans, zo lees ik je en begrijp ik eruit. Het is natuurlijk je goed recht om dat te vinden. Heb ik geen moeite mee, hoor. En weet je, al die betweters hier zijn in "real life" heel aardige mensen die elkaar helpen en graag over de audiohobby praten met elkaar. En onder die betweters hier zitten velen tussen van het eerste uur en maken zich soms schuldig om niet elke keer te reageren in een topic, ondanks dat ze dat best zouden kunnen doen met al hun opgedane kennis. Ik hoor daar ook bij.
Ik wens je veel succes in je toekomst en in je zoektocht naar een goede speaker.
Oja, een plaatje uploaden hier is niet zo moeilijk. Je gaat naar een plaatjes upload site, zoals bijvoorbeeld https://www.mupload.nl/ en dan klik je op de button "Bestand kiezen". Je zoekt vervolgens het plaatje/afbeelding op je pc/laptop/mobiel/i-pad. Dan klik je op de button "Upload je afbeelding"en dan krijg je allerlei links te zien.
Dan ga je naar de onderste "Directe link maar je afbeelding" en die open je met je rechtermuis knop in een nieuw venster/tabblad. Vervolgens ga je naar dat venster/tabblad en kopieer je de link. Dan ga je naar het forum en bij je reactie voeg je de link toe met de button "Insert other media" en klik je de onderste aan "Insert image from URL". Dan opent zich een popup, waar je de eerdere link van je eigen afbeelding inplakt en dan staat het op het forum hier.
Je had het ook hier kunnen vinden: afbeelding uploaden naar het forum.
Het ga je goed !!

 

Dank Audionote,

Ik waardeer je reactie ten zeerste.

Erg sjiek van je.excuses aanvaard.

Mvg Werktuigbouwkundige

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Werktuigbouwkundige said:

Dank voor jullie reacties,en nee ik brand niet alles af.Hartelijk dank aan audionote,dat waardeer ik zeker.

Naar 4 maanden wellicht laat,echter had er best iemand iets kunnen laten weten in die tijd.Dus die tijd komt niet uit het niets maar meer vanwege het uitblijven van enige respons.Dus nee,dat is niet vreemd.

Duidelijk. Ook deze reactie. 

Nog een kleine tip en wat best ook wel gebruikelijk is op diversen forums is......als er reacties uitblijven is het ook handig als degene die een antwoord of een reactie op zijn posten om het even te reminder in het topic. Soms helpt dat ook om sneller een reactie te krijgen.

Want het gebeurt mij ook weleens dat ik even moet wachten ergens op als ik aan het werk ben en dan even snel op het forum kijk en dan iets lees en dan denk ik ga reageren vanavond of straks o.i.d. Maar dan het mij ontschoten is of niet meer op die dag heb gekeken op het forum. Dat gebeurt soms bij mij en vast ook bij anderen. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Werktuigbouwkundige said:

Dank Audionote,

Ik waardeer je reactie ten zeerste.

Erg sjiek van je.excuses aanvaard.

Mvg Werktuigbouwkundige

Okee hoor. Ik begrijp het best wel.

Bedenk je als je nieuw op een forum bent dat je ook even het e.e.a. moet uitvogelen en/leren hoe het werkt wat betreft het verkrijgen van een antwoord of hoe men met elkaar omgaat.

En by the way is mijn forumnaam Audiofreak. 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Werktuigbouwkundige said:

Nee René,

 

Mijn opmerking was ook niet aan jou gericht.

Dus als je interesse hier niet ligt,waarom reageer je dan?

Schijnbaar wil je toch een ei leggen over iets waar je niet op niet op wil broeden(en dat is precies wat ik al heb gepost:)

 

Omdat je na 4 maanden na de postings meteen komt met "Ik ben weg hier". Beetje op de tenen getrapt voelen of zo, en dan gaat Audionote (ahum) ook nog helemaal in de excuses. Maar ik zie net weer zijn nieuwe post en vind het wel goed zo..... B)

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, audiofreak said:

Uitstekend met mij hoor. Hopelijk ook met jou.  

 

2 minutes ago, René N. said:

 

Omdat je na 4 maanden na de postings meteen komt met "Ik ben weg hier". Beetje op de tenen getrapt voelen of zo, en dan gaat Audionote (ahum) ook nog helemaal in de excuses. Maar ik zie net weer zijn nieuwe post en vind het wel goed zo..... B)

Dikke prima hoor

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Werktuigbouwkundige said:

Je kan zoeken op marktplasts

TMA Contour 4,daar vindt je alle

 info

 

Is Marktplaats niet vooral een verkoopsite ipv een plaats waar je objectieve of onafhankelijke productinfo kunt vinden? Je opende dit topic immers precies voor dat laatste doel, lees ik in de openi gspost.

Edited by thingman
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Werktuigbouwkundige said:

Je kan zoeken op marktplasts

TMA Contour 4,daar vindt je alle

 info


@Werktuigbouwkundige Dat moet dan deze zijn:
 https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1589568869-tma-contour-4-vloerstaande-luidsprekerset.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

 Klopt dat?
 

 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Werktuigbouwkundige said:

Ik zeg het opnieuw:BTW😉


????? Wat zeg je dan opnieuw???? Of ga je nu in raadselen praten?
 

9 hours ago, Werktuigbouwkundige said:

Ik heb meerdere topic’s gelezen,wat mij vooral is opgevallen is de kleuring en voorkeur voor bepaalde merken/modellen.

Dat is prima,maar het blijft een kwestie van smaak..

Goed of slecht bestaat eigenlijk niet.

Ik heb zelf ook een duidelijke voorkeur,maar iemand anders houd daar niet van.


Ook dit is een raadsel? Waar doel je dan op? Erg wollig allemaal.......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...