Jump to content

QUAD 909/99


tinus
 Share

Recommended Posts

7 minutes ago, tinus said:

Ben nu heel tevreden met mn Quad 909/99 set,

Hi Tinus, welkom hier.

Het is een beetje lastig om zomaar een advies te geven. Daarvoor moeten we een beetje meer weten. Hieronder wat vragen die bij me opkomen.

Wat voor upgrade wil je? Wat wil je verbeterd zien/horen? Meer vermogen? 140 watt per kanaal niet genoeg meer? Waaruit bestaat de rest van je set, analoog en/of digitaal? Welke speakers heb je?

Hoe meer info je geeft hoe eenvoudiger het wordt.;)

Link to comment
Share on other sites

Hoi, leuk om hier te zijn.

Soundstage is de belangrijkste reden om naar iets anders om te kijken...

maak veel gebruik van Qobuz en Mojo DAC, wil wel kijken naar vinyl.

Dynaudio Audience 60 staan er nu...maar als er voor de soundstage niet de juiste combi gemaakt kan worden...dan ben ik bereid om ook daar in te investeren.

€10.000,- max?

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Hans van Liempd said:

Nou begint iedereen zijn versterker te vermelden

:D Was ik ook al bang voor, zo gaat dat hier.

Maar even serieus,. Kun je voor dat geld niet beter de Quads laten staan en naar andere speakers uitkijken? Eventueel de Quads een opfrisbeurt laten geven, ze zijn een jaar of tien oud schat ik.

Link to comment
Share on other sites

heb gelimiteerd geld, ik was al bang dat voor €10.000,- ik geen hele grote stap kan zetten als de hele set vervangen moet worden.

Heb eigenlijk alleen een versterker, dac en luidsprekers nodig. Mojo is volgens mij gewoon een goede DAC. 

Alleen luidsprekers en QAUD behouden is zeker een optie...wil dat de muziek opener wordt...

Link to comment
Share on other sites

Da's mijn ruimte ook, maar met een paar schuine hoeken van het dak er af.

Ik weet niet waar je woont, maar om eens te luisteren ben je welkom. 

Bij een audioclub gaan, shows en winkels bezoeken en bij anderen gaan luisteren. Over ruim een week is er een behoorlijk grote show in Alkmaar.

Het is lastig om iets voor je te kiezen. Niks zo lastig als "smaak".

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Voor €10.000,- kun je je complete set vervangen of b.v. een set luidsprekerkabels kopen. Dus ook weer lastig te beantwoorden. Het hangt er vanaf waar je uiteindelijk terecht wil komen. Wil je in de toekomst nog verder upgraden? Zo ja, dan alleen een mooie versterkercombi. 

Link to comment
Share on other sites

On 2/21/2020 at 6:14 PM, TL 200 said:

:D Was ik ook al bang voor, zo gaat dat hier.

Maar even serieus,. Kun je voor dat geld niet beter de Quads laten staan en naar andere speakers uitkijken? Eventueel de Quads een opfrisbeurt laten geven, ze zijn een jaar of tien oud schat ik.

Eigenlijk zit ik ook een beetje op die lijn. En wat ik me van Dynaudio herinner hebben die wel power nodig. 

Link to comment
Share on other sites

Sterker nog bij meer rendabeler LS zou je bij een kleinere Quad eindversterker (tweede hands iets van 300 euro) kunnen kijken. Zelf ben ik niet van die powerhouses. Een vriend van mij heeft de 77 serie en wilde een betere eind hebben dat zou dan de zeer goed geteste Cambridge worden. Daar kwam hij vlug op terug.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...