Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... III


Groovy
 Share

Recommended Posts

42 minutes ago, Seed7 said:

omwikkelen met crepe-papier, eventueel impregneren met wat schellak zodat het bij elkaar blijft.

De draadjes die ik nu heb getwist, zijn 30 AWG. Dat heeft een koper diameter van 0,25 mm en is 0,05 mm2. Daar zit Kynar isolatie omheen. Een soort PVC met gunstige dielectrische eigenschappen. Maar niet sterk. 

Ik kan vlechten met 8 draadjes, dat is al weer een stuk steviger. De massadraad om de 10 cm met een smalstukje krimpkous vastzetten. Zo heb ik het al verschillende keren gemaakt. Omdat die man dat zo wou. Maar ik geef daar geen garantie op. Is nog steeds erg kwetsbaar.  

Link to comment
Share on other sites

Vandaag mijn gevlochten kabels iets korter gemaakt en al het plastic wat er omheen zat, vervangen door een katoenen veter. Ik heb toch een oplossing gevonden om de veter redelijk stevig in de pluggen te krijgen. Eerst een stukje isolatie van een Cat 5e kabel in de veter geschoven. Met tape vastgezet en daarna een kort stukje krimpkous er omheen. Nu pakt het schroefje van de plug dit hulsje vast.

 

Opgelost.

 

Nu luisteren of deze actie ook wat opgeleverd heeft.

Link to comment
Share on other sites

Best wel een tijdje bezig geweest om de Garrard hf4 zo stil als mogelijk in de console te hangen.
Uiteindelijk gelukt om het helemaal vrij te hangen, het motortje is lekker stil, het tussenwiel rumbeld wel een beetje maar je hoort het niet door de luidsprekers.
Momenteel zingt Vera Lynn Lilli Marlene mono uitvoering en dat klinkt prachtig.

Link to comment
Share on other sites

On 2/14/2021 at 1:31 PM, Groovy said:

Omdat het kan😉

Ja het is verbluffend, hoe goed de Goldring en Schiit combi klinkt.  Hoog, midden laag precies goed, lekker dynamisch, Maar het maakt je ook nieuwsgierig wat een betere naald nog doet en b.v. een Goldring 1042 is veel moeilijker om af testellen.  Aan de andere kant die van de 1006 is zo glad geslepen dat er geen of nauwelijks troep aan de naald blijft hangen. Wellicht dat mijn nieuwe plantenborstel ook scheelt. Maar ondanks gewassen LP's. bleef er aan een MP200 er hier altijd troep aan de naald hangen. Luxe problemen, eerst maar weer een plaatje op. 

Link to comment
Share on other sites

Ik ben best tevreden met hoe het hier gaat,ook al weet ik dat het beter kan.
Voor de Garrard hf4 wil ik wel een beter mono element, dat zal wel een Denon dl-102 worden,die is voor mij wel betaalbaar.

Helaas is onlangs mijn laptop overleden,ik ben dus weer blut😑
Maar wat in het vat zit verzuurd niet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Groovy said:

Ik ben best tevreden met hoe het hier gaat,ook al weet ik dat het beter kan.
Voor de Garrard hf4 wil ik wel een beter mono element, dat zal wel een Denon dl-102 worden,die is voor mij wel betaalbaar.

Helaas is onlangs mijn laptop overleden,ik ben dus weer blut😑
Maar wat in het vat zit verzuurd niet.

 

 

Balen Groovy .  Ik kwam een leuke pagina tegen http://www3.sympatico.ca/murraya/DenonMonoPage.htm

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Sodejuu said:

:huh: Ik denk dat een goede platenborstel (niet zo'n carbon prul) beter zal werken :rolleyes:

Hij werkt fijn zo'n  Levin design platen borstel. Het klinkt af en toe vrij spectaculair, wat een ruimte en diepte zitten is sommige opnames en dat met zo' n Goldring 1006 😮 De Mani staat 24x7 aan prachtig 🙂

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels ben ik er achter dat een echte mono opname het beste klinkt op de mono speler.
De lp's die volgens de hoes zowel stereo als mono af te spelen zijn klinken wat minder goed op de mono dan op de stereo draaitafel.
Ik vermoed dat er wat info verloren gaat als je een stereo-mono op de mono speler draait.
Momenteel de kleine Cabasse Prao opgesteld dik 2 meter van de achterwand en dat klinkt niet verkeerd.
 

Link to comment
Share on other sites

Oude Lp's gehad, waarvan ik niet weet of ik die wel wil houden, zeker niet eerst wil schoonmaken laat staan meteen met mijn Denon of Goldring element af wil spelen.

Wat doe je dan? Je koop een AT3600  😀 https://phono-cartridge-reviews.co.uk/reviews/audio-technica-at3600l-at91/

 

Voor €35 inclusief shell 😎 audio_technica_at3600l.jpg

Let the music play 🎶🎶

 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Tubejack said:

Oude Lp's gehad, waarvan ik niet weet of ik die wel wil houden, zeker niet eerst wil schoonmaken laat staan meteen met mijn Denon of Goldring element af wil spelen.

Wat doe je dan? Je koop een AT3600  😀 https://phono-cartridge-reviews.co.uk/reviews/audio-technica-at3600l-at91/

 

Voor €35 inclusief shell 😎 audio_technica_at3600l.jpg

Let the music play 🎶🎶

 

Leuk, er zijn best betaalbare elementen die goed kunnen klinken.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Groovy said:

Leuk, er zijn best betaalbare elementen die goed kunnen klinken.

Ik had ook een AT95 kunnen kopen. Ook zo'n goed element voor weinig geld.  Maar dat doet iedereen al.  Bovendien was ik na het lezen van de review nieuwsgierig.  Ik hou wel van een beetje pittige pick-up elementen. Momenteel ELO Eldorado aan het draaien.  Ik pak elke keer wat uit de LP kast en die speel ik dan helemaal af. Eh meestal..

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...