Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... III


Groovy
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Ove Rickland said:

De twee RCA-pluggen (met elk een weerstand er in gesoldeerd) moesten aan de uitgangskant van de SUT (Step up) worden gestoken om de 'load' aan te passen

Hoe werkt dit precies: Zijn het aangepaste uitgangspluggen waar de interlink aan wordt gezet?

Link to comment
Share on other sites

Cock zal dan wel berekend hebben hoeveel trek -remkracht die magneet moet hebben neem ik aan.
Het is allemaal wel bijzonder hoe hij eventuele problemen oplost.

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Hans van Liempd said:

 

Das geen high-end, maar ze wisten al wél, hoe het armlager hoort te zitten. Wél mooi.


Inderdaad Hans, maar mechanisch waren ze toen erg goed.

Is het trouwens een metalen chassis. Je ziet er wel een 301 in trouwens.

Link to comment
Share on other sites

Er zit nu een turnover crystal mono element in.
De tonearm is mono bedraad.
Op den duur zou ik voor een moderner mono element kunnen kiezen.
Eerst zo maar eens draaien als de console klaar is.
 

Link to comment
Share on other sites

Nee, ik had nog een oud Brabantia medicijnkasje,en kwam op het idee om die te gebruiken als console dat ging met enige aanpassingen.
Ik heb van trespa een nieuwe bovenplaat gemaakt waar ook de veren inpassen. Vervolgens wat hout in de Console gelijmt om de vast te kunnen zetten. De dt is verend opgehangen.

Achter de dt staat een phonotrapje van Herman van den Dungen.

Vandaag via 1 Cabasse prao geluisterd en dat klinkt goed.


 

 

Edited by Groovy
Link to comment
Share on other sites

On 1/21/2021 at 3:07 PM, Groovy said:

Morgen verder.
Het idee is er.
DSC08455.jpg

Grappig dat zo'n lelijk ding waar je vroeger nog niet dood mee wilde worden gevonden nu weer leuk, vet en koel is... Ach ja mode is relatief. 

Creatief hoor zo'n medicijn kastje

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels ben ik de set op zolder aan het opwarmen. Zal wel even moeten inspelen want door een hardnekkige allergie heb ik daar weinig geluisterd de afgelopen twee weken. Dus het wordt erg audiofiel vandaag 😀

Link to comment
Share on other sites

Goedemiddag allemaal. Kent U mij nog? Mijn audiofiele dag? Hier weer eens inloggen.

Ik was een beetje forum-moe, ben inmiddels voor de twee keer opa geworden en dat vreet tijd. We passen regelmatig op en helpen dan ook maar gelijk met de huishoudens en tuinen van de dochters. Mijn vader, 84 nu, neemt ook nogal wat tijd in beslag en de weinige tijd die overbleef besteedde ik liever aan het luisteren naar dan aan het praten over muziek en audio.

Het begint nu toch weer te kriebelen en muziek blijft natuurlijk een grote liefde, dat gaat nooit over. En stiekem miste ik jullie soms ook wel.

Ik kreeg twee weken geleden een mail van Spotify omdat er in de USA ingelogd zou zijn op mijn account. Dat was een gratis account en al heel lang niet meer gebruikt. Zou daar nou echt op ingelogd zijn of is het misschien een manier om slapende accounts wakker te schudden? Ik weet het niet maar heb voor de zekerheid al mijn wachtwoorden gewijzigd en het Spotify account opgezegd.

Ik ga wat rondkijken hier en jullie weer gevraagd en ongevraagd van mijn adviezen en commentaren voorzien.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...