Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... III


Groovy
 Share

Recommended Posts

7 hours ago, Ivan10 said:

Dat is zeker een uitdaging. Was het meteen alles voor de eigenaar wat kapot ging of het een na het ander. Vervelend voor de eigenaar. Succes met deze reparatie en renovatie. Dat gaat helemaal goedkomen met een Jack als reprateur.

In die 28 jaar zijn er een paar heel kleine reparaties geweest. De meeste nog onder de garantie, want de eigenaar had 5 jaar extra service afgesloten.  Waar je tegen aanloop is het verkrijgen van onderdelen. Maar het is alleen al leuk om te doen. Ik verveel me nooit. 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Vandaag bij een medelid van de audioclub naar zijn superset geluisterd. Erg mooi, maar de man gaat verhuizen, dus kan weer opnieuw beginnen.

 

Verder geprobeerd een NAD M15 surround voorversterker als audiovoorversterker in te stellen. Dat kán wel, maar of hij dit wilt, betwijfel ik. Er is een TV nodig voor het on screen display. En dat werkt niet op de HDMI uitgang, alleen op composiet en YUV uitgangen. Typisch Engels.

 

Die wordt dus waarschijnlijk ergens te koop aangeboden. Liefhebbers?

Link to comment
Share on other sites

Vandaag stevig wezen wandelen met vrienden. Toen ik thuis lag, lag er een stevig pakket met twee boeken over de TD 124 en tijdgenoten - iets van 1000 pagina’s. Daar kom ik de winter wel mee door.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Ivan10 said:

Vandaag een interlink wissel in de stereoset gemaakt. De interlink van Tubejack weer eens gekoppeld aan de CD-speler. Een ronduit plezierig geluid. 

Dat zijn inderdaad fijne kabels.  Helaas kan ik Prefer MKG6 nergens meer kopen en lijkt het hele merk wel van de aardbodem verdwenen 😢

Link to comment
Share on other sites

Meer onaudiofiele dagen hier. Gisteren afscheid moeten nemen van mijn fijne Brooklyn dac. In kleine stapjes overleden.

Tijd om de nieuwe wegen te gaan bewandelen.

Primephonic adverteert op npo radio 4, maar heeft nog geen plannen om voor de rasp een add-in te maken.

Dus steunt Primephonic zodat ze daar wat aan kunnen doen!

 

Link to comment
Share on other sites

Ja tuurlijk. Het zijn mooie machines. Maar nu de mijne het laat afweten (weet het nog niet zeker, heb ik Windows 10 voor die al de hele ochtend zich aan het updaten is, en tussendoor opnieuw opstart, waar de pc dan in Linux terecht komt.)

Vooralsnog heb ik nu een hifiberry dacje in gebruik genomen. Kan weer muziek draaien en tv kijken boven.

Link to comment
Share on other sites

Mooie machines, daarmee bedoelde ik die van Mytek. Het hifiberry dacje is natuurlijk beperkt in functie-omvang, kan er bv geen draaitafel op aansluiten, maar er staat nog iets anders op stapel.

Dat moet nog even wachten. Op NPO Radio 4 is nu de klassieke top 400 bezig. Prachtige muziek.

 

Win 10 is nog steeds aan het updaten.

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij is/was Prefer nederlands ...?).

 

Maar

Groep Groot- en detailhandel; reparatie van auto’s
Hoofdcode Groothandel en handelsbemiddeling (niet in auto’s en motorfietsen)
 
Is wel raar.
Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Tubejack said:

Dat zijn inderdaad fijne kabels.  Helaas kan ik Prefer MKG6 nergens meer kopen en lijkt het hele merk wel van de aardbodem verdwenen 😢

Prefer bestaat idd niet meer. De oude heer Ummels is overleden en zijn zoon heeft na de overname flink feest gevierd en het bedrijf de nek omgedraaid. 
Als je op zoek bent naar de MGK-6, kun je ook de Mogami 2524 nemen.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...