Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... III


Groovy
 Share

Recommended Posts

Wel goed dat er een sub bijstaat. Die B&W komen anders zeker laag te kort 😀 Ik heb trouwens ook steenwol achter de Knauf Diamond Board. In hoeverre dat nu positief meewerkt?

 

Het probleem in mijn ruimte was trouwens dat de links/rechts balans niet perfect was. Hans adviseerde wat demping tegenover een dakkapel aan te brengen en dat was een zeer goed advies. Ik heb ook dempingspanelen van Leo en als je ze weghaalt mis je ze geheid.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Mijn audiofiele dag, was een heel kleine aanpassing in de eindversterkers.  Naar aanleiding van de klankverschillen met de voetjes van Leo was Chris na gaan denken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Hij kwam met het idee om de flatcables tussen de versterkerprint en de eindtrap met kit op de bodem van de kast te plakken. Nou vond ik kit nogal rigoureus,  dus ik heb Strip Calc genomen. Dat krijg je tenminste zonder schade weer los. 

Na n middag luisteren  denk ik dat de kracht van weergave en de detaillering nóg wat zijn toegenomen. Het spul haal ik er in elk geval niet meer uit.

Maar ja... zie mijn handtekening. 

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Tweedehands luidsprekerskabels testen - ik mis wat energie in de presentatie en het hoog lijkt afgerond. Er gaat iets glads overheen. Desalniettemin draai ik wel plaatje na plaatje. Dus het doet iets goed. Van de week andere luidsprekers aansluiten - die ietwat scherp lijken - en zien wat er gebeurd met het hoog. 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Hans van Liempd said:

Mijn audiofiele dag, was een heel kleine aanpassing in de eindversterkers.  Naar aanleiding van de klankverschillen met de voetjes van Leo was Chris na gaan denken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Hij kwam met het idee om de flatcables tussen de versterkerprint en de eindtrap met kit op de bodem van de kast te plakken. Nou vond ik kit nogal rigoureus,  dus ik heb Strip Calc genomen. Dat krijg je tenminste zonder schade weer los. 

Na n middag luisteren  denk ik dat de kracht van weergave en de detaillering nóg wat zijn toegenomen. Het spul haal ik er in elk geval niet meer uit.

Maar ja... zie mijn handtekening. 

 

Zoiets dus....

 

Filter%20kit-2.jpg

 

Zo heb ik mijn filter los van de bodem gehouden....

 

Link to comment
Share on other sites

Wat is dat Strip Calc nu precies voor een spul Hans. Het lijkt wel kit. Ben je niet bang dat het oplosmiddel door de kabelomhulling dringt?

 

Die oplossing van René spreekt me daarom niet aan.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, René N. said:

Effe zitten Googelen, het zal Strip Calk zijn wat Hans bedoeld?

 

3mtm-strip-calk-black-08578.jpg

Precies. Dat is kneedbare kit die niet uithard en niet idioot plakt.  Ideaal om zo'n flatcabletje vast te plakken. Chris had die kabeltjes met uitharden kit vastgezet. Met hetzelfde resultaat. Kennelijk zijn de buitenste aders voor de voedingsspanning gebruikt, en de rest voor signaaldoorvoer. Er zou op deze manier microfonie kunnen ontstaan. 

Link to comment
Share on other sites

Omdat ik mijn hifi systeem mis heb ik het boek van Joachim Bung over de TD 124 en tijdgenoten maar gekocht. Ik kan ze toch niet allemaal kopen dus lees ik er maar over op een koude winteravond. Het bestaat uit drie banden in tegenstelling tot het eerste boek. Heb ik trouwens ook.

 

https://www.joachim-bung.de

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

Omdat ik mijn hifi systeem mis heb ik het boek van Joachim Bung over de TD 124 en tijdgenoten maar gekocht. Ik kan ze toch niet allemaal kopen dus lees ik er maar over op een koude winteravond. Het bestaat uit drie banden in tegenstelling tot het eerste boek. Heb ik trouwens ook.

 

https://www.joachim-bung.de

Leuke boeken. Leuke site ook.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ivan10 said:

En hoe staat de patiënt er voor? Ben je bezig met de voorversterker of de eindversterker?

 

Nog niet best Ivan. CD-speler echt defect, Voorversterker defect, Tuner?  er zit een 306 als eindversterker bij.  Het is wel mooi spul 28 jaar oud en 1e eigenaar kompleet met aankoopbon en alle historie (reparaties) Ziet er nog erg mooi uit. Maar eigenwijs. 

 

Ik wissel het af met een restauratie van een Leak Delta 70. Dat gaat bijna vanzelf. Kan ik in de tussentijd nadenken.  

Daarna staan de volgende restauraties en reparaties alweer klaar.  Wat werk betreft merk ik weinig van Corona 🙋‍♂️

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Tubejack said:

CD-speler echt defect, Voorversterker defect, Tuner?  er zit een 306 als eindversterker bij.  Het is wel mooi spul 28 jaar oud en 1e eigenaar kompleet met aankoopbon en alle historie (reparaties) Ziet er nog erg mooi uit.

Dat is zeker een uitdaging. Was het meteen alles voor de eigenaar wat kapot ging of het een na het ander. Vervelend voor de eigenaar. Succes met deze reparatie en renovatie. Dat gaat helemaal goedkomen met een Jack als reprateur.

Link to comment
Share on other sites

De derde druk van het Thorens boek is veel dikker als ik de recensies goed lees Ivan. Ik hoop op meer info over tijdgenoten (platenspelers). Maar als ik het in huis heb laat ik het weten.

 

En Jack leuk om te repareren. Ben  benieuwd hoe het klinkt. De Quad 306 ken ik natuurlijk goed en gerenoveerd klinkt die prima. Armand van Ommeren zegt dat de 303 beter klinkt. Die van mij ruist sinds kort helaas. Ik vrees dat een nieuwe elco niet goed is. Van het weekend  nog eens proberen anders gaat die terug naar van Ommeren.

 

Wat is het probleem precies met de CD speler. Ik heb er nog steeds een op het oog bij een vriend. Hebben elkaar een tijd niet gezien met Corona.

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...