Jump to content

ZiggoGo storing HELP!


TL 200
 Share

Recommended Posts

Zijn hier ook Ziggo klanten die gebruik maken van ZiggoGo op een tablet, smartphone of via een webbrowser?

Sinds een dag of drie werkt het hier niet meer in Firefox. Wel de startpagina e.d. maar als ik een zender aanklik werkt de stream niet. Na enige tijd komt de melding "video onderbroken, excuses voor het ongemak".

Op allestoringen.nl wordt hier meermaals melding van gemaakt, ook zijn daar reacties van Ziggo bij geplaatst, op de Ziggo Community wordt er over gesproken maar toen ik met Ziggo belde wist de dame aan de lijn van niks. Ze kon er ook niks over vinden in haar systeem. Ze heeft met me meegekeken naar de meldingen op allestoringen en snapte zelf ook niet hoe het zat.

Ze kwam niet veel verder dan een andere browser proberen, Linux wordt niet ondersteunt herstart het modem en probeer het eens op uw smartphone (heb ik niet). Na enig aandringen, we waren al bijna drie kwartier bezig, wilde ze wel handmatig een melding doorgeven aan de technische dienst. Normaal gebeurt dat automatisch als er een bepaald aantal telefoontjes binnenkomt over een bepaald onderwerp.

Het ligt vast niet aan mijn hard- en software want alle andere TV dingetjes, NPOstart, Kodi met Retrospect, ZDF mediatheek etc. doen het wel.

Mijn vraag is: als hier Ziggoklanten zijn, willen jullie dan eens kijken of het bij jullie wel werkt? Het liefst iemand met Linux en Firefox.

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb geen Ziggo maar Firefox is gisteren "ge-updated" om nog strenger "data mining" door Google en zo te blokkeren. Zou eens naar die instellingen kijken of dat niet te veel Ziggo blokkeert...

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Ik heb mijn hele systeem nog teruggezet naar begin december, hielp ook niet. Er zijn ook meldingen van  Android, Vivaldi en Internet Explorer gebruikers.

En zoals ik al zei heb ik geen problemen met andere streamingdiensten. En vóór de update had ik dat probleem al.

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

Op mijn iPad heb ik er al langer last van ,dan gaat het goed en dan gaat het super slecht,maar kan aan vele factoren zitten ,probeer met met een kanaal waar weinig mensen op zit ,en kijke voor de update en na de update zowel software zowel hard ware ,software cq nieuwe software beveiliging kan ook een vertraging opleveren of probeer door limonade blikje open te snijden ,ovaal te maken en via het gat van het blikje over de antenne te schuiven ,kans op een veel betere ontvangst.

wilke

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, TL 200 said:

Ik heb mijn hele systeem nog teruggezet naar begin december, hielp ook niet. Er zijn ook meldingen van  Android, Vivaldi en Internet Explorer gebruikers.

En zoals ik al zei heb ik geen problemen met andere streamingdiensten. En vóór de update had ik dat probleem al.

Waarom heb je eigenlijk nog iets van Ziggo als je Retrospect hebt? Denk voor wat Duitse zenders, klopt dat? 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, mumsoft said:

Waarom heb je eigenlijk nog iets van Ziggo als je Retrospect hebt? Denk voor wat Duitse zenders, klopt dat? 

Vanwege het internet en de TV beneden. ISDN of ADSL (hoe heet dat tegenwoordig) via de telefoonlijn is hier geen optie, heb geen aansluiting en als die er al zou zijn is het traag, nog geen 10 Mb/s. Glasvezel schiet ook niet echt op qua abonnementsprijs.

ZiggoGo werkt hier nog steeds niet en Linux ondersteunen ze niet, ik wacht wel af. Duitse zenders kijk ik altijd terug met b.v. de ZDFmediathek voor een leuke krimi. Met Kodi kan ik ook bijna alles zien, ook de Duitse zenders. De Belgen lukt niet, moet ik eens proberen met de Opera browser, die heeft een ingebouwde VPN waarmee ik mss. de geoblocking kan omzeilen. Ik ben nog druk bezig. Ik wil wel voor een dubbeltje op de eerste rang natuurlijk.

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Wilke said:

probeer door limonade blikje open te snijden ,ovaal te maken en via het gat van het blikje over de antenne te schuiven ,kans op een veel betere ontvangst.

Ik heb alleen bierblikjes. Maar daar ligt het niet aan. Ik gebruik een Hirschmann 12 dB antenneversterker, het signaal is prima.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, TL 200 said:

Vanwege het internet en de TV beneden.  ADSL / VDSL via de telefoonlijn is hier geen optie, heb geen aansluiting en als die er al zou zijn is het traag, nog geen 10 Mb/s. Glasvezel schiet ook niet echt op qua abonnementsprijs.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl  Vul je postcode en huisnummer in en je weet het.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Tubejack said:

Dat is niet veel. Soms is pair-bonding mogelijk, waarmee de snelheid bijna verdubbeld.   

De prijs ook..... De optie is dus alleen Ziggo. Idioot dat ze zich bemoeien met hoe jij naar hun internet-TV kijkt. Doen ze dat met normaal internet ook? Maar als ik mijn zus mag geloven is dat ZiggoGo sowieso geen storingsvrij pretje.

Link to comment
Share on other sites

Nou, ik heb gebeld en vlgs. de meneer ondersteunt Ziggo Linux niet omdat het open source is en Linux zo vaak verandert dat het zij hun protocollen niet steeds weer aan willen passen. Maar dat wist hij niet zeker... Hij wist niet ook waarom Netflix het wel bleef doen terwijl die vlgs. mij dan met hetzelfde probleem geconfronteerd  worden.  Hij wist ook niks van Android en Windows gebruikers die hetzelfde probleem hebben met ZiggoGo. Hij ontdekte wel dat ik een oud model modem heb en heeft geregeld dat ik een nieuwe krijg. Ik wacht het wel af, heb genoeg mogelijkheden over, het was alleen gemakkelijk, dezelfde mogelijkheden als met de Humax ontvanger in de woonkamer.

Wordt vervolgt. Nu boodschappen halen.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tubejack said:

ZiggoNoGo....

Er is weinig alternatief voor TL en KPN is ook niet al te fris. Zeker ze nu xs4all opdoeken tegen de wens van de klanten in. Hopelijk gaat Freedom.nl straks wat beters bieden. Ze hebben ook de ambitie om de kabelmarkt open te gaan breken! Nou ja "markt"? Met alleen nog Ziggo een monopolie. Ben i.i.g. zelf alvast "founding member" geworden.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Hoezo? Ga je nu de "Hollander" uithangen ^_^ Ze kunnen sowieso nog geen internetverbinding etc leveren. Ze zijn nog volop in de opstart fase. Alleen e-mail voorlopig. Maar wel via je bestaande provider. Toch geen reden om zo'n vies gezicht te trekken? Met "founding member" steun je vooralsnog het goede initiatief. Had je gedacht voor 50 euries per jaar alles-in-1 internet/tv/telefoon te krijgen :lol:

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Pjotr said:

Hoezo? Ga je nu de "Hollander" uithangen ^_^ Ze kunnen sowieso nog geen internetverbinding etc leveren. Ze zijn nog volop in de opstart fase. Alleen e-mail voorlopig. Maar wel via je bestaande provider. Toch geen reden om zo'n vies gezicht te trekken? Met "founding member" steun je vooralsnog het goede initiatief. Had je gedacht voor 50 euries per jaar alles-in-1 internet/tv/telefoon te krijgen :lol:

🤣 🤣 🤣

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Pjotr said:

Hoezo? Ga je nu de "Hollander" uithangen ^_^ Ze kunnen sowieso nog geen internetverbinding etc leveren. Ze zijn nog volop in de opstart fase. Alleen e-mail voorlopig. Maar wel via je bestaande provider. Toch geen reden om zo'n vies gezicht te trekken? Met "founding member" steun je vooralsnog het goede initiatief. Had je gedacht voor 50 euries per jaar alles-in-1 internet/tv/telefoon te krijgen :lol:

Ik was een van de eerste, die dit initiatief financieel steunde. Weken voordat het  bekent werd dat je founding member kon worden. Maar dat achteraf bleek dat ze straks geen pair-bonding kunnen leveren, vind ik zwaar teleurstellend. Dat heeft niks met "Hollands" te maken.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, René N. said:

🤣 🤣 🤣

Lach maar, ik voel me misleid, ben er nog steeds :angry: om. Het vervelende is dat er hier geen alternatief is voor KPN of Ziggo. De lokale politiek, waar ik het onderwerp "glasvezel" al een aantal keer heb gedeponeerd,  ligt hier te slapen :(

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Tubejack said:

Lach maar, ik voel me misleid, ben er nog steeds :angry: om. Het vervelende is dat er hier geen alternatief is voor KPN of Ziggo. De lokale politiek, waar ik het onderwerp "glasvezel" al een aantal keer heb gedeponeerd,  ligt hier te slapen :(

Ik moest alleen om de tekst van Peter die ik vet gequote heb lachen. De situatie zélf is dat niet.....

Link to comment
Share on other sites

Zit je zo in datanood dan? Toch wel een beetje raar om zo'n drukte te maken over iets waarvan ze zelf nog niet eens weten hoe en wat de mogelijkheden zijn en dat aan het uitzoeken zijn? Bovendien krijg je met pair bonding niet meer dan dubbele snelheid. Dan zetten technieken zoals VDSL vs ADSL toch veel meer zoden aan de dijk?

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Pjotr said:

Zit je zo in datanood dan? Toch wel een beetje raar om zo'n drukte te maken over iets waarvan ze zelf nog niet eens weten hoe en wat de mogelijkheden zijn en dat aan het uitzoeken zijn? Bovendien krijg je met pair bonding niet meer dan dubbele snelheid. Dan zetten technieken zoals VDSL vs ADSL toch veel meer zoden aan de dijk?

fb7581.png

Pair-bonding is een product dat iedere internet provider via KPN WBA kan aanvragen.  En werkt met VDSL2.  Alleen XS4ALL en KPN zelf leveren dit momenteel. Als klant betaal je voor de afgenomen maximum snelheid. Niet voor de gebruikte techniek.  Als dat met een enkele lijn kan, dan krijg je gewoon 1 lijn.  Voor locaties verder vanaf de DSL Centrale kan pair-bonding ingezet worden. Wij hebben een 50/5 abonnement.  Dit is hier pas sinds 4 jaar  mogelijk. Voorheen, hadden we 23Mbit/sec. Dat downloaden vind ik niet zo interessant, maar omdat er een aantal servers draaien is met name de up-load belangrijk. Naast een vast ip-adres.  Met 4...5Mbit/sec gaat dat met behulp van slimme caching van Cloudflaire  net goed. 

M.a.w. een nieuwe provider is voor ons enkel interessant, als hij 5Mbit upload kan leveren, een vast ip-adres en een aantal snufjes zoals een Unix shell die ik nu ook bij XS4ALL heb.      

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...