Jump to content

Gitarist overwegend spelend op een 12 snarige akoestische gitaar....


René N.
 Share

Recommended Posts

Grappig, ik heb toen die CD  The Acoustic Motorbike van hem gekocht als eerste, en die stem van hem is ook heel typerend, waardoor ik vaak al heel snel hoor dat hij dan speelt/zingt, zeker met die bijzondere tokkeltechniek die dan daarbij hoort.

Ik heb ook 3 albums van hem op een USB stickje staan, en speel dat ook af in de auto, altijd dan dat ritme, wat dan met het rijden heel leuk is.

Maar 32 Gb dan staat er ook wel eens wat anders op..!!

Link to comment
Share on other sites

En nu dit festival eindelijk ook gevonden.....:

Een heus popfestival in Apeldoorn? Wanneer hebben we dat eerder meegemaakt? Ik herinner mij iets rond 1980 in het Orderbos. Herman Brood en The Cure traden er onder anderen op. Ik woonde er destijds niet zo ver vandaan en we konden het in de tuin goed horen. Tot op de dag van vandaag ontmoet ik generatiegenoten die bij dit festival aanwezig waren. Wat? U ook?
En wie weet nog van Bosvolpop op 24 juni 1995 op de grote weide van park Berg & Bos? Dat was geweldig. Brood was er wederom, maar ook Hans Dulfer, The Scene, Daryl-Ann, Van Dik Hout en Luka Bloom. Minder geweldig was het dat er bijna niemand was, de munten halverwege de dag duurder werden en het uiteindelijk een eenmalig evenement bleek te zijn.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, HansP said:

Grappig, ik heb toen die CD  The Acoustic Motorbike van hem gekocht als eerste, en die stem van hem is ook heel typerend, waardoor ik vaak al heel snel hoor dat hij dan speelt/zingt, zeker met die bijzondere tokkeltechniek die dan daarbij hoort.

Ik heb ook 3 albums van hem op een USB stickje staan, en speel dat ook af in de auto, altijd dan dat ritme, wat dan met het rijden heel leuk is.

Maar 32 Gb dan staat er ook wel eens wat anders op..!!

En ik heb hem dan met dat typische slaggitaargeluid in gedachten. Wat dan ook kan blijkens het stukje van Wikipedia....

Link to comment
Share on other sites

Ik gooi het weer door elkaar, dat was Leo Kottke met het tokkel gebeuren en Luka met inderdaad een typerende/herkenbare speelmethode

( slaggitaar) jij je zin .😊

Edited by HansP
Link to comment
Share on other sites

Het meest bizarre van het verhaal is dat ik wel iets met "Broom" en zelfs "Bloom" in het hoofd heb gezeten, maar het haakje naar Luka dan ontbrak...... Zelfs met Googelen bleef het op zwart.

Maar ook met een forumlid Bloom zou je bijna zeggen, dan wéét je het toch? Nee dus, in dit geval kon het één niet zonder het ander. Maar dank allen, voor het meedenken. Mijn lijst met concertbezoeken is daardoor weer wat completer :).

Link to comment
Share on other sites

Eindelijk weer rust in het hoofd van René, wat zul jij weer lekker slapen. Ik ken hem wel maar was hier zelf nooit op gekomen.

Ik zie dat hij ook een 2 Meter Sessies CD heeft uitgebracht, wat zal die goed klinken. Als de opnames in de lijn van die kwaliteit zijn, is dit een genot voor de oren.

Groeten,

Marcel

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, mumsoft said:

Gisteren Luka Bloom op tidal opgezocht, en e.e.a. laten spelen, maar ik vond er niet zo veel aan. Word dus geen liefhebber, vrees ik. Op Tidal is wel een hoop van hem te vinden.

Ik was in die tijd nog wel van dat soort gitaarmuziek, maar heb alleen platen van Leo Kottke gekocht. Hoewel ik wel onder de indruk was van het volle geluid dat Luka Bloom produceerde vond ik het steeds na een aantal nummers toch wel genoeg. Maar ik wilde zijn naam tóch wel graag weten.... B)

Link to comment
Share on other sites

On 12/17/2019 at 7:05 AM, SMarcel said:

Eindelijk weer rust in het hoofd van René, wat zul jij weer lekker slapen. Ik ken hem wel maar was hier zelf nooit op gekomen.

Ik zie dat hij ook een 2 Meter Sessies CD heeft uitgebracht, wat zal die goed klinken. Als de opnames in de lijn van die kwaliteit zijn, is dit een genot voor de oren.

Groeten,

Marcel

Er zitten nog meer gaatjes in het concertoverzicht, maar lang niet alles uit die jaren is achteraf gedocumenteerd op internet. Overigens is hier ook veel te vinden,of de bevestiging te krijgen van concerten en data....: https://www.setlist.fm/setlists

Link to comment
Share on other sites

On 12/16/2019 at 7:53 PM, Ove Rickland said:

Nou René: laat de volgende artiest maar komen.

B). Het is nu meer dat ik op zoek ben naar een aantal concerten waarvan ik weet dat ik de artiest wel weet, maar waar de combi artiest/plaats/datum ontbreekt..... Zo heb ik Mathilde Santing ooit in de kleine zaal van het Concertgebouw gezien, maar de datum is niet meer terug te halen. Tenminste, ik kan het nergens vinden. Dat was trouwens wel een heel mooi concert...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...