Jump to content

CD speler/DAC met volume regeling


Renetje
 Share

Recommended Posts

Beste Heren en Dames,

Dit is mijn eerste post hier op het forum en meteen een vraag.

Ik ben op zoek naar een mooie kwalitatieve cd speler met volume regeling, afstandbediening en eigenlijk ook met een of twee digitale ingangen. Ik weet dat Quad er heeft maar ik weet niet hoe goed deze zijn. Ik heb in het verleden meerdere Quad sets gehad, de 33 en de 66 en was hier zeer tevreden over tot ik mijn Electra’s er op aansloot en het middengebied ineens te overheersend was.

Ik ga een dezer dagen een set Primaluna Prologue Seven mono blokken ophalen en heb geen voorversterker. Wel heb ik een Bluesound Node 2 die ik kan gebruiken om ze aan te sturen maar het is weer lastig om daar een cd speler op aan te sluiten. Heeft er iemand tips ? Alvast bedankt !

 

Link to comment
Share on other sites

Tja, bij een set monoblokken hoort toch echt een voorversterker. Via een cd-speler met volumeregeling zal het nooit zo goed klinken. 

Het is verstandiger om een voorversterker te kopen ipv een "dure" cd-speler met volumeregeling.

Zeker op de tweedehands markt zijn er regelmatig mooie voorversterkers te koop.

Dan kan je ook meteen je Bluesound aansluiten zonder getob...

Ik heb ooit in dezelfde situatie gezeten, pas nadat ik een voorversterker had bloeiden de eindversterkers open...

 

Link to comment
Share on other sites

Ik zit dan eerder te denken aan de Mytek Brooklyn+ dac of de Bdac van tentlabs.

Beide zijn zowel DAC als voorversterker en kunnen diverse bronnen aan.

Zet daar een loopwerk naast voor CD's of een bulray player en je hebt eigenlijk wat je nu vraagt.

 

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Renetje said:

Beste Heren en Dames,

Dit is mijn eerste post hier op het forum en meteen een vraag.

Ik ben op zoek naar een mooie kwalitatieve cd speler met volume regeling, afstandbediening en eigenlijk ook met een of twee digitale ingangen. Ik weet dat Quad er heeft maar ik weet niet hoe goed deze zijn. Ik heb in het verleden meerdere Quad sets gehad, de 33 en de 66 en was hier zeer tevreden over tot ik mijn Electra’s er op aansloot en het middengebied ineens te overheersend was.

Ik ga een dezer dagen een set Primaluna Prologue Seven mono blokken ophalen en heb geen voorversterker. Wel heb ik een Bluesound Node 2 die ik kan gebruiken om ze aan te sturen maar het is weer lastig om daar een cd speler op aan te sluiten. Heeft er iemand tips ? Alvast bedankt !

 

Welkom hier.

Ik begrijp t bijna, de 33 en 66 zijn toch voorversterker? Daar kun je toch geen passieve luidsprekers op aansluiten?

Verder ben ik het met Pjotr27 eens. Eerst een goede voorversterker. 

Link to comment
Share on other sites

Klopt, de 33 en 66 zijn voorversterkers maar die zijn allemaal verkocht. Ik heb bijna al mijn audio verkocht om de Focals en primaluna’s te kunnen kopen. Dus de conclusie is eigenlijk : sparen voor een goede voorversterker en daarna voor een cd speler. Ik dacht dat er ook cd spelers waren met een goede volume regeling.

Link to comment
Share on other sites

Die cd speler is meestal geen spelbreker. Er zijn er zo veel te koop. Voor een paar 100 euro heb je al een nieuwe. Bij tweedehands opletten. Vaak is de laser versleten en niet meer te koop. Een Philips VAM 1204 loopwerk is nog wel te koop. Een tweedehands cd speler met dat loopwerk is nog te repareren. Wel gelijk een loopwerk bijbestellen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 12/4/2019 at 9:11 PM, Renetje said:

Klopt, de 33 en 66 zijn voorversterkers maar die zijn allemaal verkocht. Ik heb bijna al mijn audio verkocht om de Focals en primaluna’s te kunnen kopen. Dus de conclusie is eigenlijk : sparen voor een goede voorversterker en daarna voor een cd speler. Ik dacht dat er ook cd spelers waren met een goede volume regeling.

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een goede voorversterker met ingebouwde DAC/digitale ingangen (wat Kappa al voorstelde).
Je kunt dan een CD speler of PC of streamer aansluiten.

Link to comment
Share on other sites

Er is ondertussen een voorversterker tussen geplaatst.

Het is een Primaluna dialogue three geworden. Fantastisch apparaat met full remote. Het is wel wat jullie zeiden, het spul komt nu echt tot z’n recht. De node 2 streamer staat nu ingesteld op een vast uitgangssignaal en het klinkt (zelfs met spotify) echt geweldig. 
Nu op zoek naar een leuke cd speler 😎

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jazeker, de keuze is gevallen op een Marantz CD80. Klinkt geweldig ! Mooie degelijke cd speler. Daarbij ook flink aan het schuiven geweest met speakers, de Focal Electra 920.1 maakten plaats voor een set 915.1 deze klonken al iets beter maar nog niet naar mijn zin.

Deze weer verkocht en sinds een aantal maanden staat er een set JBL TI 6K

Deze klinken fantastisch op mijn set !

Link to comment
Share on other sites

Zo eentje met een single crown dac. Leuk, hopelijk blijft ie nog lang spelen (zo maken ze ze niet meer tegenwoordig, althans niet voor een normaal bedrag)

 

https://www.dutchaudioclassics.nl/Marantz_cd80_cdplayer_tda1541_s1/

 

JBL maakt over het algemeen prima luidspreker. Ze hebben een hoop know how

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...