Jump to content

B&W 707s2 in combinatie met een buizenversterker?


Jkn
 Share

Recommended Posts

Beste Jkn,
Het beste advies is dat je naar een winkel gaat en waar je je goed laat voorlichten. Waar je verschillende versterkers en luidsprekers mag horen in de winkel. Vertel je wensen en wat je kunt besteden. Vertel wat je huidige luidsprekers zijn. Neem er je tijd voor en laat je niets aanpraten met mooie aanbiedingen.Om erachter te komen wat voor jouw het geluid is wat bij je past en wat je mooi vindt is luisteren het beste advies. Immers je oren zijn je beste adviseurs. Enne hou in je achterhoofd dat je soms langer bezig bent dan een achteloze zaterdagmiddag. Want het kost nou eenmaal best veel centjes als je iets goeds wilt en lang van wilt genieten. Het kan zomaar zijn dat je totaal met iets thuiskomt waar je helemaal in eerste instantie aan gedacht zou hebben. En o ja, ga niet voor het luidste geluid in de winkel. Dat lijkt in het begin erg leuk en indrukwekkend, maar het op langer termijn zul je erg doodmoe van worden van dat geluid. 
Dus ga naar een goede audiowinkel. Waar woon je? Dan kunnen we wellicht je sturen naar een serieuze  goede audiowinkel en waar de klant centraal staat.

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor uw vriendelijke reactie audiofreak. Ik ben inderdaad ook zeker van plan om naar een audio winkel te gaan echter om niet helemaal in het diepe te springen was ik nieuwschierig welke richting ik op moest denken. Ik zou het heel zonde vinden veel geld uit te geven (hetzij nieuwe luidsprekers hetzij nieuwe versterker) en dan nog teleurgesteld te zijn om net niet de goede match te hebben. Mij is ook verteld dat mijn huidige luidsprekers (B&W 707s2) veel meer controle kunnen hebben dan met mijn huidige versterker (denon pma720ae) echter ben ik bij een audio winkel in de buurt geweest die geeft aan dat het meer dan voldoende is en op dat soort momenten is het handig om al wat voorkennis te hebben. Ik woon in Enschede. 

Edited by Jkn
Link to comment
Share on other sites

(Meer) controle: houd je eigen versterker of koop een transistor versterker met meer vermogen.

(Meer) muziek: koop een buizenversterker met wel een beetje vermogen. Nog beter: vervang je luidsprekers door luidsprekers met hoogrendement (>92db).

Investering: een buizenversterker is niet goedkoop, bovendien slijten buizen. Wil je dat? Het is veel bewerkelijker, kan niet altijd aan staan. Bovendien zijn luidsprekers met hoog rendement ook niet goedkoop. Wat zou je maximaal willen uitgeven?

 

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor uw bericht pjotr27. Dat buizen slijten is geen ramp het is een hobby dus mee bezig blijven zal toch wel gebeuren zolang het geen honderden euro's per maand is. Een transistor versterker zou ook voldoen de denon pma720ae kan in eerste instantie ook dienen als pre amp en later een buizen pre amp aanschaffen. Ik heb ongeveer rond de 750 euro te besteden. 

Link to comment
Share on other sites

Enschede.... ga naar Hobo https://www.hoboenschede.nl/ of naar W&W Audio https://www.wenwaudio.nl/
Ik denk persoonlijk dat je eerder slaagt bij Hobo, omdat ze een assortiment hebben wat meer binnen je budget valt. En bovendien aanbiedingen hebben op dit moment vanwege de verhuizing. Tenminste als de informatie op hun site klopt.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Hans van Liempd said:

WenW heeft vaak ook mooie tweedehands spullen. Prima adres trouwens.

Oh ja zeker mooie 2e hands spullen. Maar of het op dit moment binnen zijn budget van 750 € past, vraag ik mij af. Op de site van WenW zie ik weinig staan in dat budget van 750 €. Vandaar dat ik dan Hobo meer aanraad.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben al langs geweest bij Hobo en aanstaande zaterdag ga ik naar H&C Hifi deze hebben ook de klipsch RP-600M staan deze zouden geschikt kunnen zijn voor een eventuele buizenversterker heb ik gehoord daar ga ik even rustig kijken. 

Link to comment
Share on other sites

Als ik de b&w inruil op de klipsch kost het mij niks dus mijn complete budget blijft over voor een buizenversterker. 

Ik ben wel bekend met de klipsch de buren hebben de klipsch rf63 gehad en hebben nu de klipsch rf8000. Ik zal uiteraard de klipsch RP-600M beluisteren naast mijn b&w 707s2 ik ben erg nieuwsgierig wat het verschil is. 

Link to comment
Share on other sites

On 12/4/2019 at 6:27 PM, Jkn said:

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben al langs geweest bij Hobo en aanstaande zaterdag ga ik naar H&C Hifi deze hebben ook de klipsch RP-600M staan deze zouden geschikt kunnen zijn voor een eventuele buizenversterker heb ik gehoord daar ga ik even rustig kijken. 

Staat een (twee weken oud) setje op Marktplaats te koop in Oss voor € 450,00 per paar.

Recensies zijn best wel goed voor luidspreker. Ik heb deze ook even overwogen voordat ik mijn Acoustic Energy AE2 kocht.

Let wel!!!! Als je voor de Klipsch RP-600M wilt gaan, laad je niet door een verkoper verleiden om naar een ander type over te gaan. Die 600M is gewoon de laatste en meest innovatieve monitor van Klipsch op dit moment. Elk ander aangeboden model zal een aanbieding zijn welke bij de winkel al te lang staat en eindelijk weg moet.

 

Groeten,

Marcel

Edited by SMarcel
Link to comment
Share on other sites

Beste Marcel. 

Bedankt voor uw reactie. Ik had inderdaad al even rond gekeken en de nieuwprijs van de RP-600m is 499 euro dus dat zullen mij b&w luidsprekers aan inruil ook wel doen. 

Enige punt wat ik mij afvraag is of de klipsch mij niet tegen gaan vallen vergeleken met mijn huidige B&W luidsprekers aangezien de klipsch in nieuwwaarde de helft zijn van mijn B&W. Het mooie is inderdaad de 96db hiermee kan ik nog met een leuke buizenversterker aan de slag gaan. 

Groetjes 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Jkn said:

Beste Marcel. 

Bedankt voor uw reactie. Ik had inderdaad al even rond gekeken en de nieuwprijs van de RP-600m is 499 euro dus dat zullen mij b&w luidsprekers aan inruil ook wel doen. 

Enige punt wat ik mij afvraag is of de klipsch mij niet tegen gaan vallen vergeleken met mijn huidige B&W luidsprekers aangezien de klipsch in nieuwwaarde de helft zijn van mijn B&W. Het mooie is inderdaad de 96db hiermee kan ik nog met een leuke buizenversterker aan de slag gaan. 

Groetjes 

Ik vind het altijd gevaarlijk om iemand te vertellen hoe een luidspreker klinkt. Dat is iets wat puur persoonlijk is.

Om toch een beetje een idee te geven, in het algemeen ishet karakter van een B&W luidspreker over het geheel genomen een wat warmer geluid en ik vond daar een gebrek aan laag, ik heb een set zuil B&W 683S 2 gehad en die konden niet tippen aan een set ProAc Studio 150 zuilen welke ik ook in het bezit heb.

De Klipsch zal veel meer een "live" gevoel/beleving kunnen weergeven want dat is het karakter van Klipsch met hun hoorn.

Soms is het gewoon verrassend hoe speakers kunnen klinken, ik ben op dit moment helemaal verliefd op mijn AE2 speakers welke (ontwikkeld als studio monitor) een realistisch plaatje neerzetten en een behoorlijke fundering in het laag weergeven. Maar zoals al eerder gezegd, dit is puur persoonlijk en natuurlijk ook afhankelijk van welke muziek jij hoofdzakelijk draait. 

JIJ LUISTERT NIET MET MIJN OREN !!!!

Succes met de keus en aanschaf.

Groeten,

Marcel

Edited by SMarcel
Link to comment
Share on other sites

Laat je niet alleen leiden door een hoog rendement v/d speaker,  een redelijk vlak impedantieverloop,
is ook wenselijk, als je deze wilt aansturen met een buizenversterker.

Verder zou m.i.z. het eindresultaat van een complete set (waarbij ook de combinatie met speakers en luisterruimte) een grote rol speelt,
veel belangrijker moeten zijn, dan teveel de focus op een hoog-rendementsspeaker te leggen om puur alleen met een buizenversterker te kunnen spelen.

Of je met de aanschaf v/d Klipsch+buizenversterker, er per saldo op vooruit gaat, is nog maar de vraag.
Het zou ook kunnen dat je huidige B&W-speakers opbloeien met een zwaardere versterker. 
(bijv. Yamaha AS801 nog geen 900 euro of een Denon Pm1600AE die ik nieuw al voor minder als 1.100 euro heb gezien)

De beste oplossing is hier al meerdere keren aangedragen en dat heet: zelf luisteren, vertrouw ALLEEN op je eigen oren.

De beste oplossing is vaak, de oplossing die het minst als advies wordt gegeven en heet:  geduld !!!!!!

Vaak is de oplossing gewoon door sparen en later een grotere stap zetten naar een duurdere klasse speakers en versterkers.
Ik spreek uit eigen ervaring, uiteindelijk op het eind van de rit komt iedereen wel bij zijn doel of droom-installatie terecht maar
meestal gaat dit te paard met teveel gerommel in de marges, kapitaalvernietiging door te snelle wisselingen etc..

 

 

 

 

 

 

 

Edited by VANZOMERENG
Link to comment
Share on other sites

Beste Jkn,

Je ziet/leest het, een ieder (inclusief mijzelf) heeft een mening of ervaring wat zich dient te uiten in een advies.

Het enige advies wat hier juist op zijn plaats is, is die van Tubejack, "Ga nou gewoon naar de winkel waar je de luidsprekers hebt gekocht en sluit verschillende versterkers aan. Dat zegt meer dat 10.000 woorden.

Alles is zo verdomde persoonlijk dat je hier die vraag eigenlijk niet kan stellen zonder daar van een ieder een mening over te krijgen en ja, je vraagt er zelf om.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...