Jump to content

Silent Angel Switch


siem
 Share

Recommended Posts

Twee weken geleden bij AudioXperience een switch te leen meegekregen. De FMC die ik gebruik er tussen uit en bedraad (met dikke netwerk kabel) naar de switch. Op deze switch zit alleen mn muziek computer en de streamer (ultra rendu). Resultaat is een duidelijk betere weergave, gewoon meer muziek en levendigheid. Duidelijk meer detail, je wordt gewoon meer in de muziek meegetrokken. Een duur ding maar zn geld meer dan waard.  

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
3 hours ago, siem said:

Dank je. In deze streaming opzet zijn er dus wel verschillen. Zoals jij eerder ook al schreef. 

Ik begrijp alleen niet waarom al de streamingsapparatenbouwers de boel niet simpel ontkoppelen met een buffer waar bijvoorbeeld 15 minuten muziek in past. Wanneer de boel dan elektrisch fatsoenlijk is gescheiden, doet het hele netwerk er toch niet meer toe? Direct moeten we bij Qobuz en KPN nog audiofiele switches gaan eisen. 

Link to comment
Share on other sites

Ja deze switch is een echte aanwinst, er wordt zoveel onzin verteld dus ik wilde dit gewoon zelf ervaren. Waarom het beter klinkt? Het heeft schijnbaar alles te maken met ruis fase ruis common mode ruis precisere klokken enz. Het is helaas niet alleen op te lossen met een FMC of bufferen. Inmiddels mijn muziek pc voorzien van een Pink Faun Farad super 3 PFFF dat scheelt nog al wat zeg. 

Link to comment
Share on other sites

Er zijn trouwens al veel serieuze audio zaken die dat ding verkopen, dat is niet voor niets natuurlijk. Dat een voeding iets uitmaakt is ongeveer wel geaccepteerd maar waarom een switch dan niet?

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik deze switch ook.  Het verschil was eigenlijk meteen duidelijk.  Nu hangt ie voor m'n streamer.  Ik zou graag weten wat de ideale plek is om deze switch in te zetten, maar ben niet zo'n onderzoeker.  Is daar verdere ervaring mee? 

Link to comment
Share on other sites

Tja het schijnt dat houten stoelpoten t.o.v. metalen stoelpoten al uit maken in de beleving. Waarom niet? Het lijkt mij hetzelfde verhaal als met het fiber vs koper vergelijk van Alpha Audio. Dat wordt ook in de hoek gezocht van een betere storingsontkoppeling. De data zelf komt perfect waar het zijn moet. Als je weet hoe data in pakketjes random in de tijd over ethernet fietst, heeft het weinig met klokken te maken anders dan aan het einde bij de DAC-chip zelve. En extra buffering gaat niet helpen. Als de buffering onvoldoende zou zijn dan zouden de verschillen allesbehalve subtiel zijn. Dan wordt het ongenietbaar geratel en hikken.

Misschien heb ik het gemist maar wat zouden de resultaten zijn zonder switch? Noodzakelijk is zo'n ding alleen in een uitgebreider netwerk.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, siem said:

 Het is helaas niet alleen op te lossen met een FMC of bufferen. 

Dat begrijp ik dan weer niet. 

Wanneer ik hier de netwerkkabel uit de pc trek, speelt de track helemaal af. Ik hoor dan geen verschil, met of zonder kabel.

Wie dat verschil in zijn set wel hoort, wil ik graag uitnodigen om dat hier eens te testen. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Pjotr said:

En extra buffering gaat niet helpen. Als de buffering onvoldoende zou zijn dan zouden de verschillen allesbehalve subtiel zijn. Dan wordt het ongenietbaar geratel en hikken.

Na het opslaan van de hele track is het netwerk niet meer nodig en kan de kabel er uit. Alle storing weg,

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Hans van Liempd said:

Na het opslaan van de hele track is het netwerk niet meer nodig en kan de kabel er uit. Alle storing weg,

Ja, dan wel. Maar zo is niet getest.  Zou je makkelijk kunnen testen door een extar reepje RAM en een Ramdisk in je frambozenspelert te implementeren.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, rbh said:

Ik gebruik deze switch ook.  Het verschil was eigenlijk meteen duidelijk.  Nu hangt ie voor m'n streamer.  Ik zou graag weten wat de ideale plek is om deze switch in te zetten, maar ben niet zo'n onderzoeker.  Is daar verdere ervaring mee? 

Bij mij hangt ie ook aan het einde maar samen met mijn Roon Rock PC. De Ultra rendu en PC dus aan de Silent Angel. Met een cat 8 kabel rechtstreeks naar de switch in de meterkast. De router wordt gevoed met een Ifi en de switch in de meterkast met een sbooster (oud type).

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Pjotr said:

Misschien heb ik het gemist maar wat zouden de resultaten zijn zonder switch? Noodzakelijk is zo'n ding alleen in een uitgebreider netwerk.

Bij mij is dit inderdaad noodzakelijk. Speel je met een laptop met alleen lokale bestanden  heb je er inderdaad niks aan.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, siem said:

Wordt Tidal of Qobuz ook eerst gebufferd?

 

Ja, alle data wordt gebufferd. Dat kan ook niet anders want er lopen allerlei soorten data door elkaar over hetzelfde ethernet touwtje. Die data botst regelmatig op elkaar en is dan total loss. Dergelijke gebeurtenissen worden gedetecteerd en dan worden de datapakketjes opnieuw overgestuurd. Net zolang totdat alle data goed ontvangen is. Om nu te voorkomen dat steeds dezelfde botsingen plaats vinden, worden nieuwe pogingen op steeds wisselende willekeurige tijdstippen verzonden.

Link to comment
Share on other sites

Dit verhaal klopt waarschijnlijk voor normale netwerk protocollen.  Maar zodra het bij de dac komt is de controle weg. Misschien klinkt daarom elke digitale bron weer anders en heeft een voeding en een switch invloed op het geluid.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Pjotr said:

Ja, alle data wordt gebufferd. Dat kan ook niet anders want er lopen allerlei soorten data door elkaar over hetzelfde ethernet touwtje. Die data botst regelmatig op elkaar en is dan total loss. Dergelijke gebeurtenissen worden gedetecteerd en dan worden de datapakketjes opnieuw overgestuurd. Net zolang totdat alle data goed ontvangen is. Om nu te voorkomen dat steeds dezelfde botsingen plaats vinden, worden nieuwe pogingen op steeds wisselende willekeurige tijdstippen verzonden.

Ik denk dat Siem bedoeld "eerst de hele track in het geheugen". In plaats van het gerommel tussendoor wat jij bedoeld. dat lijkt mij juist een reden waarom het minder zou kunnen klinken. 

Link to comment
Share on other sites

On 12/3/2019 at 10:26 PM, Pjotr said:

Ja dat kan zo zijn, maar we hebben het nu over switches die UTP touwtjes aan elkaar knopen. Wat er in gaat komt er ook weer uit een bepaalde kant op. We hebben het niet over DAC's en voedingen.

Ik was er bij in Haarlem, en dan ook met de verwachting dat er geen verschil te horen zou zijn, maar bij de 2 laatste switches was het alsof het volume wat hoger was, en dat was dat niet gedaan door de Pass voorversterker, maar mogelijk een andere oorzaak.

Daarnaast was het ook als of er bij de laatste het hoog werd beperkt, niet iedereen had het in de gaten.

Als je meer hoort is het wat makkelijker te constateren, als wanneer er iets er niet meer is.

Maar de verschillen zijn mij niet de "meerwaarde" €€€,  van de switches waard.😲

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...