Jump to content

Inloopdag Old School Hifi 2019


Arden
 Share

Recommended Posts

  • Members

Zoals gisteren in het audiofiele dag draadje al gemeld, o.a. op verzoek van Carl nogmaals een inloopdag bij ons in Hoek van Holland, deze maal met een iets ander thema: Vintage...

Ik ben even een beetje lui geweest en het feestboek bericht gekopieerd en geplakt, maar de strekking is denk ik wel duidelijk:

 

Na veler verzoek besloten het er weer eens van te laten komen, een VINTAGE inloopdag bij Old School Hifi in Hoek van Holland.

Dit maal een tweetal rode draden: als eerste de fantastische Sansui versterkers uit de jaren 60 en 70, de demo's zullen worden gegeven met de Sansui AU-999 en/of de Sansui AU-111. Uiteraard zullen er meerdere modellen te bewonderen zijn, denk hierbij onder andere aan de BA-3000, de Eight, de AU-222, AU-555 en de QRX-8001.

De bronnen tijdens deze dag zijn de Garrard 401 en Technics SP-15 draaitafels, ook zullen er met kopieën van Mastertapes worden gedemonstreerd en wel via de TEAC A7300-RX Reel2Reel recorder.

Eventuele geïnteresseerden kunnen tijdens deze dag ook een kijkje nemen in de TD, onze Chef de Technique kan u alles vertellen over reparaties en revisies zoals deze bij ons worden uitgevoerd.

Tweede rode draad tijdens deze inloopdag, de BlumenHofer Classic lijn. Vele demos zijn er al gegeven met de machtige BHC 1743 weergevers, deze maal zullen we gebruik maken van de BHC 1722 monitoren. Klein van formaat, groots in performance. In het buitenland hebben deze klassiek vormgegeven monitor-luidsprekers reeds de bijnaam ''Harbeth-Killer'' gekregen, het oordeel hierover is echter aan jullie...

Datum, tijdstip en locatie:

Zaterdag 14 December, van 10.00 tot 17.00
Old School Hifi
Dwarskulk 1
3151 ZD
Hoek van Holland

 

74904274_540279489875583_754122023821849

 

75486049_540279606542238_175590659195089

 

74224160_540279753208890_842709268508862

 

74890898_540286506541548_173635269247893

 

73324649_540293179874214_418709868125985

Link to comment
Share on other sites

On 11/7/2019 at 4:31 PM, pjotr27 said:

Dat is leuk, ik moet er wel ver voor reizen (14.000 km), maar laat ik nou net 14 december in Nederland zijn. Ik probeer of ik een gaatje kan maken in mijn agenda!

Erg leuk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Geen idee hoeveel van jullie nu wel of niet willen komen, maar daar we eigenlijk na afloop iedere keer nog met een groep zijn gaan eten, ook daarvoor even de aandacht:

We hebben er een fantastisch nieuwe locatie bij in Naaldwijk, ''Inn- Naeldwyk'' genoemd ( https://www.inn-naeldwyk.nl/nl/restaurant/ ) of de Pizzeria hier in Hoek van Holland. Ik zou het dus wel practisch vinden om te weten wie er in ieder geval komt, en dan ook mee uit eten gaat. Ik moet dat toch even reserveren. Het restaurant in Naaldwijk is een kleine 10 minuten van mijn kantoor vandaan, en ligt 500 meter bij de Albert Heijn parkeerplaats (waar ook alle openbaar vervoer bussen stoppen) vandaan, dus in ieder geval ook makkelijk en goed te bereiken. De Pizzeria is denk ik zo onderhand bekend genoeg?

Link to comment
Share on other sites

  • Members
1 hour ago, mumsoft said:

Samen eten is altijd gezellig. Ik heb als enige wens dat er vegetarische mogelijkheden zijn.

En die zijn er! De link naar het restaurant bevat ook de kaart, die is relatief beperkt, maar spreekt ook van vegetarisch. Ik heb al geleerd dat ze ook gerust wat van de kaart afwijken...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Daar ik volgende week nog ff snel samen met Cock naar Blumenhofer ga heb ik het setje voor de inloopdag alvast aangesloten, misschien nog wat puntjes op de i, maar het speelt al op een behoorlijk niveau! Die Sansui AU-999, het blijft een dijk van een versterker...

 

IMG_1560.jpg

... ook de hoofdbronnen doen hun werk al veelbelovend, ik denk dat het best een leuke dag wordt...

 

IMG_1539.jpg

... de Garrard 401 en Technics SP-15, beiden met een12 inch Jelco en vdH elementjes

Voor wat betreft het eten, ik heb alvast voor 10 man gereserveerd, als het er meer worden passen we er wel een mouw aan. O, en Marc, meerijden naar Naaldwijk is geen probleem, wordt geregeld!

 

Link to comment
Share on other sites

Ik kom samen met Carl. We eten allebei niet mee. 
n.b. Weerberichten erg ver vooruit kan je niet vertrouwen, maar er staat nu sneeuw in de voorspelling voor de 14e. Als dat echt gebeurt, ga ik geen 150 km rijden. Eerst maar even afwachten wat er echt gebeurt.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Zo, terug uit Duitsland, het was weer een eneverend weekend met Cock en Hubert (die een serieus mooi Blumenhofer systeem heeft besteld!) Ik hoefde er niet eens wat voor te doen, dat deed spraakwaterval Cock wel (mijn oren tetteren nou nog)!

Voor aanstaand weekend, ik heb de SANSUI AU-999 vervangen voor de AU-111, ik blijf toch een buizenman, ik vind dat toch net lekkerder klinken...

IMG_1610.jpg

 

...er staan nu naast de Classic 1722 monitoren ook een (nog volledig nieuw) set Blumenhofer FS-3, die krijg ik in die week niet meer ingespeeld, maar het is misschien wel leuk om te horen hoe een Classic design toch echt anders klinkt ten opzichte van een  industrieel design. Beide speakers hebben exact dezelfde units en hoorns, kastinhoud en filters zijn ook voor bijna 99% gelijk...

IMG_1611.png

 

...we gaan het mee maken. Cock is er trouwens ook bij en eet ook mee, ik ga nog steeds uit van ongeveer 10 man voor het eten.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Arden said:

...er staan nu naast de Classic 1722 monitoren ook een (nog volledig nieuw) set Blumenhofer FS-3, die krijg ik in die week niet meer ingespeeld, maar het is misschien wel leuk om te horen hoe een Classic design toch echt anders klinkt ten opzichte van een  industrieel design. Beide speakers hebben exact dezelfde units en hoorns, kastinhoud en filters zijn ook voor bijna 99% gelijk...

IMG_1611.png

Lijkt mij ook erg leuk, zo'n vergelijking :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...