Jump to content

Audio zekeringen


Buell
 Share

Recommended Posts

Jajaja zeker "hoort". Maar dat is het probleem niet. Ik ben meer van de technische kant..Het waarom zo duur?

 

Ik heb trouwens ook zo'n dure in mijn voorversterker, maar die zat er al in toen ik m kocht🙃

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Roots said:

Meeste Design is very Industrieel...Je bedoelt mijn sensueel gebogen front van mijn FPB200C?

Dat vind ik eerder "stoer" Roots.  Nee ik bedoel de nieuwe producten van Dan D’Agostino

Ziet er technisch van binnen wel top uit.  O.a. van die mooi blauwe voeding elco's, die ik  regelmatig koop.

Relentless%20top%20open.png

Link to comment
Share on other sites

Mijn FPB is van 2001..So i am sure😃 Sinds Dan Krell heeft moeten verkopen aan een investeringsmaatschappij gaat het snel bergafwaarts met Krell.

 

En ook mijn KRC-HR met KSP-Ref en mijn ksp7b stammen uit die tijd van voor...

 

Zekeringen?

Edited by Roots
Link to comment
Share on other sites

Waarom zijn die zekeringen zo duur ?

Het kan inderdaad niet in de gebruikte materialen zitten. Mogelijk zit het in de research. Maar er zijn zekeringen te koop (Quantum Science) die nog beduidend duurder zijn dan de SR zekeringen. De winst marge speelt ook een grote rol in deze. Neem de Bastanis Matterhorn speakers. Deze speaker was (in Duitsland) rechtstreeks te bestellen als bouwpakket. Inclusief hout op maat en drivers compleet e.d. Alleen dus zelfmontage. Kosten : € 2.400,- per paar. Kocht je de speakers compleet af fabriek gemaakt dan betaalde je rond de € 4.000,- per paar. Nu zijn ze ook in Nederland te koop via een importeur, welliswaar de MKII uitvoering (geen grote verschillen) en moeten ze ruim € 15.000,- kosten.

Mijn indruk is dat wanneer er bijvoorbeeld iemand een top cinch kabel maakt met een verkoopprijs van € 100,- deze kabel slecht gaat verkopen met als reactie "veel te goedkoop, kan niet goed zijn". Wordt deze kabel tegen € 400,- in de markt gezet dan is de kans groot dat deze kabel wel goed verkoopt.

Link to comment
Share on other sites

Stemt mij eigenlijk wel blij. We hebben dus nog veel te verwachten van quantum science printplaten, onderdelen en dergelijke. Alleen gaat het dan 4 tot 6x over de kop kosten om de commercie alleen al....Nu maar wachten op de zelfbouw zekering?😃

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Bapper said:

€ 15.000,-

Het is relatief eenvoudig. De markt voor dit soort spullen krimpt al jaren. Om te overleven moet de prijs omhoog. Hoge prijzen trekken opportunisten aan die dingen laten maken en hogere prijzen vragen. Dit betekend dat de rotatie voor iedereen nog verder omlaag gaat en daarmee de prijzen omhoog. Tot ze omvallen of tot de klant er genoeg van heeft.

 

D’Agostino's design kwam langs. Een mooi voorbeeld. Waarom zou ik x000 meer moeten/willen betalen voor al dat malle metalen gedoe dat niets toevoegt. Leer gewoon met je ogen dicht te luisteren.

 

Er zijn uitzonderingen zoals @Tubejack's geliefde Schiit of het zeer "bodenstaendige" Abacus uit Duitsland.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Seed7 said:

Het is relatief eenvoudig. De markt voor dit soort spullen krimpt al jaren. Om te overleven moet de prijs omhoog. Hoge prijzen trekken opportunisten aan die dingen laten maken en hogere prijzen vragen. Dit betekend dat de rotatie voor iedereen nog verder omlaag gaat en daarmee de prijzen omhoog. Tot ze omvallen of tot de klant er genoeg van heeft.

 

D’Agostino's design kwam langs. Een mooi voorbeeld. Waarom zou ik x000 meer moeten/willen betalen voor al dat malle metalen gedoe dat niets toevoegt. Leer gewoon met je ogen dicht te luisteren.

 

Er zijn uitzonderingen zoals @Tubejack's geliefde Schiit of het zeer "bodenstaendige" Abacus uit Duitsland.

Waarom zou je? Buiten het feit dat je je dan beter kunt concentreren op de muziek.  

Edited by Vinyl_Fuchs
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Seed7 said:

D’Agostino's design kwam langs. Een mooi voorbeeld. Waarom zou ik x000 meer moeten/willen betalen voor al dat malle metalen gedoe dat niets toevoegt. Leer gewoon met je ogen dicht te luisteren.

Omdat je dan ook de allerbeste componenten krijgt, elk onderdeeltje is gematched en zeer netjes opgebouwd.

Als je dan je ogen weer open doet trek je een smile van oor tot oor vol trots.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Roots said:

Omdat je dan ook de allerbeste componenten krijgt, elk onderdeeltje is gematched en zeer netjes opgebouwd.

Als je dan je ogen weer open doet trek je een smile van oor tot oor vol trots.

De techniek ziet er zo te zien mooi uit.  Het design vind ik ronduit lelijk, maar dat heb ik met het meeste "high-end"   

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Mediator said:

Misschien klonk die daarom zo goed. Alleen door die zekering, niet door de rest 😛

Zou zomaar kunnen Mediator, maar ik  schat in, van niet. Vandaag de laser lens, met een droog wattenstaafje goed schoongemaakt. Er zijn nog een paar condensatoren die ik ga vernieuwen.  De Black Gates zijn -verwacht ik- nog goed. 

 

Rotel-RDD-980binnen.jpg

 

Aardig dat zo'n AHP zekering er in zat. Nu kan ik ook meedoen met de High-end boys hier.🤗  Het lade tandwiel die bij al dit soort spelers  defect gaan is m.i. ook al vervangen. 

AHP.jpg

 

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Mooie opbouw met die twee trafo’s. Ik heb voorheen een RCD991ae gehad. Daar zaten Rubycon blackgates in. Bij het desolderen bleven er zo een paar pootjes in de printplaat staan 😵💫. Nog nooit meegemaakt. Ik heb toen alles maar vervangen. Wellicht een andere kwaliteit dan de Black Gates? Ik heb zo geen idee welke er bij jou in zitten maar misschien iets om in het achterhoofd te houden. 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Mediator said:

Wellicht een andere kwaliteit dan de Black Gates? Ik heb zo geen idee welke er bij jou in zitten maar misschien iets om in het achterhoofd te houden. 

Black Gates waren in verschillende kwaliteiten.  Vaak werd FK gebruikt.  Zolang het allemaal niet te warm wordt kan het verbazend lang mee. 🙋‍♂️

Link to comment
Share on other sites

On 3-5-2022 at 18:11, Roots said:

Dat is dan weer een ander verhaal Jack..Iemand "niet goed wijs" noemen is idd niet netjes.

 

Ik vraag me dan toch wel af wat maakt die zekering zo duur?

 

Bapper als je een defecte zekering heb mag ik die dan hebben?🙂

 

 

Als je een kapotte krijgt, wat ga je er dan mee doen. Ik heb namelijk een kapotte 2,5 amp T zekering van SR (orange) liggen.

groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...