Jump to content

Downgraden


carl
 Share

Recommended Posts

23 minutes ago, TL 200 said:

Dat geloof ik graag maar ik bedoelde meer dat die oude, met metalen onderdelen een stuk beter zijn dan de latere met al dat plastic.

In een Cambridge CXC zit een heel licht goedkoop plastic Sanyo loopwerkje. Die wordt uiterst nauwkeurig aangestuurd door moderne electronica; Weet daardoor verbluffend veel informatie uit de putjes te halen.  De levensduur schat ik op hooguit 10 jaar, maar daar is de prijs ook naar.

Wat staal betreft, ook Philips ging na de machtige CDM0 en 1 loopwerken, al gauw over naar plastic. Volgens mij moesten ze het bij de 1e CD-spelers vooral hebben van nauwkeurige mechanica (vandaar dat staal) Later werd de electronica beter en betaalbaarder en kon plastic in loopwerken -zoals de CDM4- gebruikt worden.   

Ik heb o.a. een Philips CDD882 loopwerk A/B vergeleken met de CXC via eenzelfde dac 

Link to comment
Share on other sites

Ik reageerde eigenlijk op René maar toen zette jij gauw dat filmpje ertussen. :biggrin: In die CD104 van René zit het CDM1 loopwerk en ik doelde op het mechanische gedeelte van de CD-speler. Net een Zwitsers horloge zeg maar.

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, TL 200 said:

Ik reageerde eigenlijk op René maar toen zette jij gauw dat filmpje ertussen. :biggrin: In die CD104 van René zit het CDM1 loopwerk en ik doelde op het mechanische gedeelte van de CD-speler. Net een Zwitsers horloge zeg maar.

Niet alleen het filmpje...  Zo' n CDM1 is inderdaad heel erg solide en gaat waarschijnlijk nog 20 jaar mee. Maar wil je downgraden en meer details koop een CXC. Helaas geldt ook hier https://www.nu.nl/weekend/6005078/waarom-laten-we-ons-niet-door-feiten-overtuigen-dat-ligt-aan-ons-brein.html#coral_talk_wrapper

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, TL 200 said:

Kortom: ik heb de allerbeste set, gewoon omdat ie van mij is.;)

Zo' n set heb ik ook, zelfs meerdere, totaal verschillend en allemaal even goed. Vandaar ik wil downgraden naar 1 of hoog uit 2 sets. :) Het genoemde artikel laat precies zien. Dat het heel moeilijk of zelfs een onmogelijk opgave is, om sommige mensen op andere gedachten te brengen zodra het hun persoonlijk raakt. De opmerking van die jonge boerin is een mooi voorbeeld. Maar misschien, als die reporter open vragen had gesteld zoals:  Bent u van mening dat er een probleem is waar uw kinderen straks last van kunnen hebben? Welke methode vertrouwd u dan wel? Waarschijnlijk had je dan ook geen of ontwijkend antwoord gehad.  Maar toch....  

Verder met downgraden ;)

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Tubejack said:

Maar misschien, als die reporter open vragen had gesteld zoals:  Bent u van mening dat er een probleem is waar uw kinderen straks last van kunnen hebben? Welke methode vertrouwd u dan wel? Waarschijnlijk had je dan ook geen of ontwijkend antwoord gehad. 

Inderdaad Jack, je hebt het goed gezien.

Wat betreft de loopwerken begreep ik eigenlijk dat Project die oude Philipsen weer nabouwde. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...