Jump to content

Aansluiten TV op receiver


Zeeuw1978
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Even een korte vraag: weet iemand hoe je deze met elkaar kan verbinden?

TV: PHILIPS 37 PFL 7605H/12

RECEIVER: SONY STR DB 790

Ben namelijk bezig met een bioscoopruimte en weet onvoldoende hoe je het geluid het beste kan laten verbinden met de receiver. Nu weet ik dat het makkelijkste is een jackplug op de koptelefoonaansluiting en die vervolgens met tulpstekkers aansluiten op de receiver maar vernam dat dit verlies kan hebben van de kwaliteit.

Ik speel films af via popcorn of netflix. Deze films worden afgespeeld via de laptop en met een hdmi afgespeeld naar een oudere smart tv. Dit geluid zou ik heel graag via de receiver willen laten lopen.

Kan iemand mij aub een duidelijk antwoord geven via welke poorten en met welke kabels?

Enorm bedankt! 

PS: DE RECEIVER HEEFT GEEN HDMI AANSLUITINGEN!!!! DE TV WEL.

TV:

oybhizpqkn.jpg

gy0tkg8m.jpg

RECEIVER:

pm9r3yn.jpg

 

Edited by Zeeuw1978
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een oude Marantz plasma tv en geen hdmi of usb aansluiting erop. Ik kijk ook Netflix via de laptop. Ik sluit de laptop via de hoofdtelefoonaansluiting op de laptop aan en gaat via de Audioquest Dragonfly dan naar de versterker op de AUX ingang. Ik heb dan geluid op de installatie en voor een tv/netflix geluid is dat mij prima. Voor mij is dit de makkelijkste oplossing. Ik luister geen muziek af via de laptop of via Tidal of andere diensten. Ik gebruik het dus alleen als ik iets wil zien op Netflix en via de installatie geluid wil horen.

Link to comment
Share on other sites

Dat lijkt een SPdif aansluiting. Op de receiver is dit de gele cinch aansluiting linksonder. De aansluiting op de bovenste foto van de TV is een SP-dif aansluiting. Je hebt daar een coaxiale SPdif-kabel voor nodig, maar met een simpel interlinkje kun je kijken of je het werkend kunt krijgen.  Er komt waarschijnlijk altijd signaal uit de SPdif van de TV De ingang op de reciever moet je kiezen.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Hans van Liempd said:

Dat lijkt een SPdif aansluiting. Op de receiver is dit de gele cinch aansluiting linksonder. De aansluiting op de bovenste foto van de TV is een SP-dif aansluiting. Je hebt daar een coaxiale SPdif-kabel voor nodig, maar met een simpel interlinkje kun je kijken of je het werkend kunt krijgen.  Er komt waarschijnlijk altijd signaal uit de SPdif van de TV De ingang op de reciever moet je kiezen.

Dus ik moet een SPdif kabel kopen met daaraan tulpstekkers?

Link to comment
Share on other sites

Bedankt overigens voor de tips. 1 algemene opmerking nog: kan iemand gewoon de kabel benoemen die het BESTE is en de poorten benoemen voor de input en output.

Heel erg bedankt!! Dit is namelijk voor mij nieuw en wil eigenlijk geen kwaliteitsverlies. grt.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Zeeuw1978 said:

Bedankt overigens voor de tips. 1 algemene opmerking nog: kan iemand gewoon de kabel benoemen die het BESTE is en de poorten benoemen voor de input en output.

Heel erg bedankt!! Dit is namelijk voor mij nieuw en wil eigenlijk geen kwaliteitsverlies. grt.

Tja.. wat is het beste. Een SPdif kabel van € 1000,- of meer? 

Ik gebruik in mijn audioset zelf gevlochten interlinkjes, dat klinkt prima. En eigenlijk heb ik nog geen beter (maar ook weinig slechtere) gehoord.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Hans van Liempd said:

Tja.. wat is het beste. Een SPdif kabel van € 1000,- of meer? 

Ik gebruik in mijn audioset zelf gevlochten interlinkjes, dat klinkt prima. En eigenlijk heb ik nog geen beter (maar ook weinig slechtere) gehoord.

ngeu7p.jpg

Ok. ik ga deze soort kabel dus bestellen? Sorry voor de vragen!

Link to comment
Share on other sites

Hoi, ik zal eens kijken naar de tip. Dankje! Daarentegen zijn er 2 digitale gangen; een optische ingang van de versterker en een coaxiale output bij de tv. Wellicht dat een kabel met een coaxiale en een optische stekker ook de lading dekt met hopelijk subliem geluid als gevolg!

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Hans van Liempd said:

Tja.. wat is het beste. Een SPdif kabel van € 1000,- of meer? 

Ik gebruik in mijn audioset zelf gevlochten interlinkjes, dat klinkt prima. En eigenlijk heb ik nog geen beter (maar ook weinig slechtere) gehoord.

Hoi Hans, ik heb zojuist een coaxiale digitale audiokabel gekocht en een digitale audio converter naar rood/wit analoog. Ben heel benieuwd! Laat het nog weten. Mocht mijn bestelling nergens op slaan; laat het ook weten! Dankje. grt.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Zeeuw1978 said:

Hoi, ik zal eens kijken naar de tip. Dankje! Daarentegen zijn er 2 digitale gangen; een optische ingang van de versterker en een coaxiale output bij de tv. Wellicht dat een kabel met een coaxiale en een optische stekker ook de lading dekt met hopelijk subliem geluid als gevolg!

Optisch en coaxiaal gaat nooit werken, omdat het een met licht en de ander met elektrisch spanning werkt. 

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Zeeuw1978 said:

Hoi Hans, ik heb zojuist een coaxiale digitale audiokabel gekocht en een digitale audio converter naar rood/wit analoog. Ben heel benieuwd! Laat het nog weten. Mocht mijn bestelling nergens op slaan; laat het ook weten! Dankje. grt.

Die DAC zit in je receiver ingebouwd, dus die had je achterwege kunnen laten

Link to comment
Share on other sites

Nou heren (en dames), alles aangesloten. Het geluid is top MAAR een hinderlijke pieptoon op de achtergrond, niet heel hard maar irritant genoeg. Ik heb dus een coaxile digitale kabel gebruikt op de coaxiale output van de tv, deze vervolgens naar de converter die tulpstekker verbinding mogelijk maakt naar versterker. Wie o wie kan mij helpen? Bvd.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Zeeuw1978 said:

Nou heren (en dames), alles aangesloten. Het geluid is top MAAR een hinderlijke pieptoon op de achtergrond, niet heel hard maar irritant genoeg. Ik heb dus een coaxile digitale kabel gebruikt op de coaxiale output van de tv, deze vervolgens naar de converter die tulpstekker verbinding mogelijk maakt naar versterker. Wie o wie kan mij helpen? Bvd.

Die converter heeft weinig zin. Je kunt (veel) beter de coax kabel, die nu naar de converter gaat, direct naar de gele dvd ingang links onder op de foto van je avr laten gaan. Dus de ene kant van die coax kabel in de tv en de andere kant van die kabel in de dvd ingang van je versterker. Zoals overigens in voorgaande berichten al enkele malen is gesuggereerd door HvL.  

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, vogel said:

Die converter heeft weinig zin. Je kunt (veel) beter de coax kabel, die nu naar de converter gaat, direct naar de gele dvd ingang links onder op de foto van je avr laten gaan. Dus de ene kant van die coax kabel in de tv en de andere kant van die kabel in de dvd ingang van je versterker. Zoals overigens in voorgaande berichten al enkele malen is gesuggereerd door HvL.  

Nou het probleem is opgelost!! Je hebt gelijk, ik heb er overheen gelezen omdat ik de afkortingen niet voldoende begreep. Heb de aansluiting op coaxiaal op beide aangesloten en het werkt zonder probleem!! Nogmaals dank en ook aan van Liempd!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
28 minutes ago, TonB said:

Voor de liefhebbers die de TV (audio)  over hun stereo willen laten lopen:

V.a. 1 jan 2020 levert Avantree de DAC03

Kortom, doe er je voordeel mee !

 

gr.

 

Ton

Ik speel al jaren vanaf het tv kastje van KPN naar n versterker en twee luidsprekers. Werkt prima en klinkt veel beter dan de TV. 

Ik zou niet weten wat ik met een extra DAC zou moeten.

Link to comment
Share on other sites

Het kastje wordt beschreven als:  hdmi to hdmi and audio (optical & rca) extractor converter.

Dit zou de oplossing kunnen zijn voor mijn chromecast die geen audio uitgangen heeft. Hiermee zou ik dan toch nog het geluid van de chromecast optisch naar mijn dac kunnen sturen. Het beeld wordt gewoon doorgestuurd. Naar een dergelijke oplossing was ik al een tijdje op zoek. Niet alleen voor de tv maar vooral voor de beamer. En dat voor slechts ongeveer 30 euro. Goede tip! 

 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, vogel said:

Het kastje wordt beschreven als:  hdmi to hdmi and audio (optical & rca) extractor converter.

Dit zou de oplossing kunnen zijn voor mijn chromecast die geen audio uitgangen heeft. Hiermee zou ik dan toch nog het geluid van de chromecast optisch naar mijn dac kunnen sturen. Het beeld wordt gewoon doorgestuurd. Naar een dergelijke oplossing was ik al een tijdje op zoek. Niet alleen voor de tv maar vooral voor de beamer. En dat voor slechts ongeveer 30 euro. Goede tip! 

 

Bij Action verkopen ze voor een paar Euro een HDMI VGA verloopkabel. Daar zit ook een 3,5 mm analoge audiouitgang op. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...