Jump to content

diy surround sound


Rickkert
 Share

Recommended Posts

hallo allemaal,

ik heb thuis 2 prachtige speakers met mooi geluid en heb bij de kringloop 2 anderen op de kop getikt. (allebij incl. versterkers) nu wil ik zelf een center gaan maken en een 5.1 surround set maken. (ook de subwoofer heb ik). ik wil het gaan gebruiken in mijn nieuwe kamer. het enige wat ik nodig heb een een soort van surround sound decoder die spidf of usb of usb of wat dan ook van mijn tv en pc kan pakken en het om kan zetten naar 3.5mm mini jack of naar tulpkabels.

ik heb al veel opties bekeken maar ik weet niet of deze opties ook met mijn tv werken. zo heb ik een externe geluidskaart voor een pc gevonden via usb waar je een spidf connector aan kan sluiten maar ik wil ook surround hebben van mijn tv als me computer uit staat. https://azerty.nl/product/logilink/716302/usb-sound-box-dolby-7-1-geluidskaart-48-khz

als je me niet begrijpt vragen naar verduidelijking is altijd mogelijk.

alsjeblieft help mij. alvast bedankt voor de moeite

Link to comment
Share on other sites

Veel tv's passen hun volumeregeling niet toe voor de s/dif-uitgang. Als je nog een analoge versterker of voorversterker voor je actieve luidsprekers hebt hangen, kun je uiteraard daarmee het volume regelen. Maar als dat geen multichannel analoog systeem is, heb je geen volumeregeling voor de achterkanalen of de center.

Edited by Bloom
Link to comment
Share on other sites

ik ga achter en center actief maken zodat ik gewoon een volumeknop ertussen kan plakken. zou daardoor ook delay kunnen ontstaan want anders moet ik weer iets compleet anders gaan verzinnen.

of is daar misschien ook een oplossing voor?

Edited by Rickkert
Link to comment
Share on other sites

.1Ik heb nog een digitale/analoge voorversterker staan. Een Mocha met afstandbediening. Zo goed als nieuw. Uit de erfenis. Mag voor €100,- weg. Het ding heeft 4 digitale ingangen. SPdif en Toslink. Daarbij nog enkele analoge. De analoge zijn stereo. De rest 5.1 kanaals.

Ik heb nu niet alle specs bij de hand, we zijn volgende week dinsdag weer thuis.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

On ‎6‎/‎12‎/‎2019 at 5:45 PM, Hans van Liempd said:

Ik heb nog een digitale/analoge voorversterker staan. Een Mocha met afstandbediening. Zo goed als nieuw. Uit de erfenis. Mag voor €100,- weg. Het ding heeft 4 digitale ingangen. SPdif en Toslink. Daarbij nog enkele analoge. De analoge zijn stereo. De rest 5.1 kanaals.

Ik heb nu niet alle specs bij de hand, we zijn volgende week dinsdag weer thuis.

Weer thuis kan ik wat makkelijker e.e.a. uitleggen.

Het is een vrijwel nieuwe Chinese voortrap/ Dolby/DTS decoder. Het gaat om de QianHuan Mocha JY-M2. In de originele doos en met (Chinese😁) handleiding. Volgens mij perfect voor het doel van de topicstarter. En over die € 100,- valt te praten.

MOCHA JY-M2 DTS Dolby AC-3 5.1 channel digital audio decoder suitable code HD player

HiFi MOCHA JY-M2 5.1 CH Digital Audio Sound Decoder

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...