Jump to content

Perfect Performers SoundStone 2x 16.5. Wat vragen.


i2Paq
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Tubejack said:

................De man bouwde zijn hele leven al luidsprekers. Bij hem gingen minder geslaagde ontwerpen, zo de open haard in.  Ik kan me ook niet heugen dat ik het daar ooit een keer koud heb gehad. :lol:

De man bouwde ook zijn leven lang het ene minder geslaagde ontwerp na het andere. Een schuur vol wat de open haard in ging... :rolleyes: Overigens was hij van beroep "Engelse leraar".

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Ben je er wel eens geweest?  Sommige modellen waren erg succesvol zoals model Prince.

beautyprince.jpg

Later is er een spekstenen versie uit voorgekomen.

beauty2165.jpg

En dit exemplaar staat al sinds 17 juni 2009 hier te spelen.  Ik vind ze nog steeds perfect :)

 

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Tubejack said:

Ben je er wel eens geweest?  Sommige modellen waren erg succesvol zoals model Prince

 

Nee, maar ik had het dan ook niet koud. Overigens ken ik Klaas zijn bouwsels alleen van dit forum en het teloor gegane forum.HiFi.nl alwaar hij zijn eerste knutsels exposeerde. Kan mij dat plankje in het gras (nou ja gras?) met die spijkers en een condensator en een spoel nog wel herinneren. Dat was het filter voor de voorloper van de King meen ik.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Pjotr said:

Nee, maar ik had het dan ook niet koud. Overigens ken ik Klaas zijn bouwsels alleen van dit forum en het teloor gegane forum.HiFi.nl alwaar hij zijn eerste knutsels exposeerde. Kan mij dat plankje in het gras (nou ja gras?) met die spijkers en een condensator en een spoel nog wel herinneren. Dat was het filter voor de voorloper van de King meen ik.

Hifi forum? Dat ken ik alleen van horen zeggen.   Maar even met duck zoeken en een aardig stuk  https://www.hififorum.nl/index.php?topic=990.msg21686#msg21686

Link to comment
Share on other sites

Die demo ben ik bij geweest. Erik werkte in die tijd samen met Klaas aan het filter van zijn betonnix speakers. Of dat van invloed is geweest op zijn oordelend vermogen, weet ik niet, maar ik vond die speakers daar nou niet echt lekker klinken. En aan de akoestiek in die zaal waren we echt wel gewend. Dat heb ik toen ook gemeld op dat forum, maar dat viel niet in goede aarde bij Klaas. Dus Jack, geloof niet alles wat je leest.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tubejack said:

Hifi forum? Dat ken ik alleen van horen zeggen.   Maar even met duck zoeken en een aardig stuk  https://www.hififorum.nl/index.php?topic=990.msg21686#msg21686

Nee, niet dat forum. Maar het toenmalig forum van hifi.nl:  https://www.hifi.nl/  Klaas figureerde daar onder de naam Spiekerboer, fingeerde een dodelijk motorongeluk met takkenbossen en een tractor. En herrees als Spido, een samentrekking van Spiekerboer en Dood. Nadat het forum van hifi.nl werd opgedoekt is Spido op het toenmalige Hear neergestreken.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, leobus said:

Dus Jack, geloof niet alles wat je leest.

Zeker niet. Ik luister liever zelf.  Die hele grote heb ik  een aantal keer gehoord. Het laag loopt dieper, het kan allemaal harder, indrukwekkender etc.  Maar verder... was ik meer onder de indruk van die kleintjes waar ik nu mee speel. Ik heb ze toen vergeleken met mijn vorige luidspreker Translator Impac's 50.  Ook niet slecht.  Na 10seconden had ik al een idee. ;)

Groet,

Jack

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, vintagemod said:

Is het normaal als iemand niet eens met de ontwerper is ,een ban krijgt ?

Jack zit er bij jou een geweven dome in?

Heb je een ban gekregen dan?  Er zit een textiel dome in, de DT-254 https://www.monacor.com/products/components/speaker-technology/hi-fi-tweeters/dt-254/

Werkt prima, het geluid kan overal komen, naast je en achter je als dat in de opname zit.  Je zit eigenlijk niet meer naar luidsprekers te luisteren. 

Hi-fi dome tweeter, 90 W, 8 Ω
  • Top-quality workmanship 
  • Minimum scattering 
  • Textile dome 
  • Very low resonant frequency 
  • Maximum frequency response extension with very high linearity 
  • Special front plate design for optimising the sound radiation 
  • Fine sound 
  • For high-end applications
Link to comment
Share on other sites

O bedoel je dat. Van Eric Klijnsmit  Dat was op een heel ander forum.  Ik dacht dat jij een ban gekregen had.  Maar lees het eens goed, dat zie je onderaan dat het om een misverstand ging. Die ban ging van de baan....

Wat de DT-254 tweeter betreft ik denk dat het goed gekozen is,  kijk maar.

G102780K.jpg  

M.i. is hij al vanaf 1...2 Khz bruikbaar het rendement is vrij hoog 92dB

G102420K.jpg 

De laag midden unit, loopt tot 8Khz door heeft volgens de fabrikant een rendement van 89dB.  Als je er 2 parallel schakelt mag je daar 3dB optellen = 92dB

Briljant ontwerp in mijn ogen Wol.   Natuurlijk heeft alles ook een nadeel b.v. dat je met een 2 weg minder hard kunt spelen dan met een 3 weg. Maar samen met mijn buizen versterker klinkt het zeer goed en nu samen met een multibit dac is het laag ook mooi strak en gedetailleerd .  

 

Link to comment
Share on other sites

Er valt over elk ontwerp wat te zeggen cq. te vinden.

Hier zijn genoeg luidsprekers en versterkers geweest die de moeite waard waren en door de een of ander, of zelfs door hele volksstammen, als het summum gevonden werden.

Maar zoals Jack al schrijft klinken deze "kleintjes" ongekend.

Na jaren van zoeken en het net niet vinden is er rust.

Wel jammer dat ik niet meer bij Jack thuis mag komen, maar ik snap dat hij mij tegen mijzelf in bescherming wil nemen 😁

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...