Jump to content

Perfect Performers SoundStone 2x 16.5. Wat vragen.


i2Paq
 Share

Recommended Posts

Sinds 2 weken ben ik de gelukkige eigenaar van een set Perfect Performers SoundStone 2x 16.5.

Elke dag is het weer genieten en ben ik zo blij als iemand maar zijn kan. Er is sinds de aanschaf rust, geen drang meer om iets anders te willen.

Nu zit ik met een 2-tal vragen:

Vraag 1: Nu staan deze SoundStone's op 30cm hoge mini u-elementen en ik ben benieuwd hoe anderen hier over denken cq. wat van vinden.

Nu mis ik niets, wil ze ook nog wat verschuiven (wat niet makkelijk is met 71Kg) om te kijken of dat klankmatig nog iets doet want ik heb ze nu maar op even het oog zo neergezet.

Bij Jack staan ze ook op deze hoogte en ik vindt het bij hem en bij mijzelf Perfect ☺️ klinken.

Vraag 2: Is het zinvol om van beide drivers een spare aan te schaffen nu deze nog leverbaar zijn? Stel je voor dat?

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, i2Paq said:

Sinds 2 weken ben ik de gelukkige eigenaar van een set Perfect Performers SoundStone 2x 16.5.

Elke dag is het weer genieten en ben ik zo blij als iemand maar zijn kan. Er is sinds de aanschaf rust, geen drang meer om iets anders te willen.

Nu zit ik met een 2-tal vragen:

Vraag 1: Nu staan deze SoundStone's op 30cm hoge mini u-elementen en ik ben benieuwd hoe anderen hier over denken cq. wat van vinden.

Nu mis ik niets, wil ze ook nog wat verschuiven (wat niet makkelijk is met 71Kg) om te kijken of dat klankmatig nog iets doet want ik heb ze nu maar op even het oog zo neergezet.

Bij Jack staan ze ook op deze hoogte en ik vindt het bij hem en bij mijzelf Perfect ☺️ klinken.

Vraag 2: Is het zinvol om van beide drivers een spare aan te schaffen nu deze nog leverbaar zijn? Stel je voor dat?

Je zou ook Goodtube een PM kunnen sturen, die heeft ze ook (gehad?). Of heb je ze daarvan gekocht?

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, i2Paq said:

Daar heb ik ze van gekocht 😁

 

Hmmm, hij was er altijd zo lyrisch over, dan ben ik wel benieuwd wat er voor in de plaats gekomen is.... Hij had geloof ik Harbeth's op proef?

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, i2Paq said:

Sinds 2 weken ben ik de gelukkige eigenaar van een set Perfect Performers SoundStone 2x 16.5.

Gefeliciteerd met je aanwinst.  Met een goede versterker  heb je overal in de woonkamer een mooi geluid, zelfs haaks op je set luisterend. Dat hoeft niet persé buizen te zijn het kan ook met een goede transistor of FET versterker. Dat iets stuk kan gaan dan zien we dan wel weer.  Wie weet, zijn er tegen die tijd wel nog betere units. 

Link to comment
Share on other sites

On 4/21/2019 at 10:45 PM, Tubejack said:

Gefeliciteerd met je aanwinst.  Met een goede versterker  heb je overal in de woonkamer een mooi geluid, zelfs haaks op je set luisterend. Dat hoeft niet persé buizen te zijn het kan ook met een goede transistor of FET versterker. Dat iets stuk kan gaan dan zien we dan wel weer.  Wie weet, zijn er tegen die tijd wel nog betere units. 

Bedankt, dat ik ze heb (moeten) kopen is eigenlijk jouw schuld. Elke keer als ik bij je kwam was ik daarna verpest en elke set die ik beluisterde spiegelende ik aan de mijne met in gedachten hoe ik het bij jou vond klinken 🤣

En dat ze "altijd" goed klinken ervoer ik zaterdagavond. Ik was even aan het zappen en kwam op de film "Snatched" terecht op Film 1. Daar was een scene met een stuk muziek en opeens dacht ik "hey, ik hoor bepaalde geluiden achter mij?".

Zelfs mijn vrouw hoorde het ook; om blij van te worden 😀

Mijn Linn speelt er echter zo enorm mooi aan deze luidsprekers dat ik even helemaal niets meer anders meer hoef.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, i2Paq said:

Hiervoor speelde ik zo'n 4 jaar met Tannoy Berkeley die verkleed waren als Lancaster's.

DSC02411.JPG

DSC02399.JPG

 

Dat zijn me ook joekels. Ik denk dat Spido nu vanuit de hemel vergenoegd naar beneden kijkt. ^_^

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, mumsoft said:

Dat zijn me ook joekels. Ik denk dat Spido nu vanuit de hemel vergenoegd naar beneden kijkt. ^_^

Haha, klopt, best wel groot.

Spido heeft er iig. iemand bij die elke keer weer geniet!

Link to comment
Share on other sites

Was het de Monacor SPH-165KEP?  Ik zie nu een prijs van 169 euro  op https://www.monacor.nl/producten/6-1/vnr/102420/

Dacht dat ze vroeger veel goedkoper waren

 

Overigens ze zijn nog wel voor 120 euro te vinden bij Conrad https://www.conrad.nl/p/monacor-sph-165kep-65-inch-1651-cm-luidsprekerchassis-60-w-8-1332677?WT.mc_id=affiliates:tradetracker:308958:1332677&utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliates&utm_campaign=308958

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Duck-Twacy said:

Was het de Monacor SPH-165KEP?  Ik zie nu een prijs van 169 euro  op https://www.monacor.nl/producten/6-1/vnr/102420/

Dacht dat ze vroeger veel goedkoper waren

 

Overigens ze zijn nog wel voor 120 euro te vinden bij Conrad https://www.conrad.nl/p/monacor-sph-165kep-65-inch-1651-cm-luidsprekerchassis-60-w-8-1332677?WT.mc_id=affiliates:tradetracker:308958:1332677&utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliates&utm_campaign=308958

 

 

 

Bedankt en ja, dat klopt!

Ik heb deze al voor 95,- gevonden en de tweeter voor rond de 40,-.

Link to comment
Share on other sites

Allemachtig! Wat zijn die dingen duur geworden! Ik heb ze indertijd voor iets van € 75,- per stuk gekocht... 

Een waarschuwing: de kwaliteitscontrole was indertijd niet geweldig. Ze liepen wel eens aan. Dus als je ze koopt, moet je ze wel controleren.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, vintagemod said:

Jack,,b&w heeft ook geen toeters meer,dus het is verleden tijd ,het voeg wat toe wat niet in het geluid zit

Vandaar dat ik ineens trompetten hoor in een nummer waarin ze niet zitten......

Link to comment
Share on other sites

Wat kleurt er nou niet?  Dat 2e kon niet, vanwege een zakelijke conflict.  Zoek maar eens op.  Het principe met die pijp heeft Hepta ook gebruikt in het type Menhir. Ik had het laatste model uit de 90e jaren de Hepta Menhir Gold.  Het waren prachtige luidsprekers, alleen al om te zien.  Alleen laag heb ik nooit goed gekregen. Er zat een kleine woofer in met dubbele spreekspoel zodat hij extra veel lucht kon verplaatsen.  Toch werkte dat niet lekker. Het hoog en midden vond ik fantastisch. Het heeft ook heel geduurd voordat ik ze tegen beter weten weg heb gedaan.  En ergens heb ik nog steeds spijt :(

Link to comment
Share on other sites

De combinatie kastontwerp en filteronderdelen moet wel van een dusdanig goed niveau zijn wil je een Monacor heel goed kunnen laten klinken.

Uit mijn luidspreker zelfbouw periode was het merk Monacor nou niet bepaald een topper in het aanbod, ik/men ging toen al snel naar de betere merken zoals Saes, Peerles, Visaton enz.

Ik zou kunnen voorstellen dat je met een kwalitatief betere unit nog meer beleving uit deze speaker kan halen.

Het is maar een idee.

 

Groeten,

Marcel

Edited by SMarcel
Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook een paar zelfbouw luidsprekers met Monacor units.
Ze klinken niet slecht maar ook niet dermate goed dat ik ze in mijn set wil hebben.
Maar goed genoeg voor op zolder.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, SMarcel said:

De combinatie kastontwerp en filteronderdelen moet wel van een dusdanig goed niveau zijn wil je een Monacor heel goed kunnen laten klinken.

Klaas kon dat bijzonder goed Marcel en verstond de kunst van het weglaten. Was dwars van dure componenten. Zoals zoveel goede ontwerpers die uit standaard onderdelen muziek weten te halen.  Het filter in onze luidsprekers bestaat slechts uit één condensator van 2,7uF.  Wel een fatsoenlijke MKP een dure Mundorf Supreme a €20 per stuk .  De man bouwde zijn hele leven al luidsprekers. Bij hem gingen minder geslaagde ontwerpen, zo de open haard in.  Ik kan me ook niet heugen dat ik het daar ooit een keer koud heb gehad. :lol:

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tubejack said:

Bij hem gingen minder geslaagde ontwerpen, zo de open haard in.

En zo zijn uiteindelijk de speksteen kachels uitgevonden. ;)

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...