Jump to content

JVC Zero 3


Rickkert
 Share

Recommended Posts

Ik doe wat vrijwilligers werk bij een kringloop winkel. ik zag daar 2x  jvc zero 3 staan met een kapotte foamrand staan. ik heb ze gerepareerd en ze klinken nog goed. Wel heeft hij een paar mankementen zoals: 1 bout van de midrange is te ver doorgedraaid waardoor hij is afgebroken(heeft geen impact op het geluid). ook de verf is een beetje beschadigd wegens ouderdom (wel met gemak opnieuw te verven). en als laatste een klein detail het blaadje achterop zit niet zo vast meer. 

ik heb wel gehoord dat deze speakers erg zeldzaam zijn en kan er ook bijna geen van vinden op internet. ik vroeg me af hoeveel ze waard zouden zijn in deze staat want qua geluid ontbreekt ze niets. als iemand michien informatie heeft over deze speaker bahalve het vermogen zou ik het ook graag weten. ik ben nog jong en weet niets over deze speakers dus alvast bedankt voor het helpen.

Met vriendelijke groet,

Rick

Link to comment
Share on other sites

Prachtige speakers die Zero serie. Mijn beste vriend heeft de Zero 9 ( met dubbele woofer). Voorzien van een prachtige ribbon tweeter. Ik hou van die tweeter. 
Koester ze en luister naar het mooie zijdezachte hoog

De JVC Zero LS-serie is niet zo bekend in de Benelux helaas. Ik ken ze van de Militaire markt, toen ik 1980-1986 in West-Duitsland gelergerd was. Daar heeft mijn maat ze ook gekocht.
JVC maakte in die tijd veel meer mooi en serieus spul. Ik denk even aan de VV en EV serie de PL-10 (VV) en de M-7050 (EV). Voor die tijd (jaren 80) absolute High-End.
Het is echt heel jammer dat de importeur van JVC in Nederland niets doet of heeft gedaan met het High-end spul van JVC. Ik heb daar wel meerdere keren contact over gehad met ze. 
Overigens vind ik het bijzonder jammer dat Pioneer en ook JVC en Sony niet de betere en high-end spul naar de Benelux haalt. Ze hebben zulks mooi spul gemaakt en nog .

jvc_zero-9.jpg
JVC Zero-9 luidsprekers

JVC%20PL-10.preview.jpg
JVC PL-10 voorversterker

jvc_m-7050.jpg
JVC M-7050 eindversterker

Overigens zijn wij ook bezig met de foamranden te vervangen van zijn Zero-9's.
Daarna gaan we de versterker set aanpakken. Dat mag ook wel na 36 jaar.

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

als het dezelfde foamranden zijn als bij de zero 3 heb ik er nog 2 liggen voor je. als je ze wilt neem dan maar contact met me op.

en bedankt voor deze les ze klinken inderdaad heel goed ,maar ik wist niet dat ze zo bijzonder waren. bedankt voor alle informatie en nog succes met de zero 9 van je vriend. mijn ouders zijn al niet blij dat ik de zero 3 heb, zo hard gaan ze laat staan de zero 9. 

aangezien jullie zo veel weten over Jvc weet je misschien ook iets over de amp die ik erbij heb? daar kan ik ook weinig over vinden. de Jvc AX111. ik weet niet hoeveel vermogen hij kan geven piek of Rms of ook maar iets in die zin.

alvast bedankt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...