Jump to content

Het kleine LS topic


carl
 Share

Recommended Posts

Voor in de slaapkamer/werkkamer :)

Project is nog de verzamel/nadenk fase. Woofers + hoons heb ik al, compressie drivers zijn besteld. Filters worden hopelijk door Tony gemaakt

Ik zoek nog een adresje om wat zaag/freeswerk te laten uitvoeren (zie een beetje op tegen de rommel in/om huis)

Overigens is dit een betere link

http://www.humblehomemadehifi.com/download/Humble Homemade Hifi_Calpamos.pdf

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een paar Penaudio Charisma's.  Staan nu bij mijn ouders op een Optonica set.  Een zeer bijzondere kleine luidspreker.   Zeer ruimtelijk en een geweldige plaatsing.  Ze geven je een illusie dat je alles hoort. Echt een aanrader. 

Link to comment
Share on other sites

Mijn favoriete kleintjes waren een DIY project waarvan ik niet meer weet waarom ik ze niet meer heb. Opnieuw bouwen wordt me te prijzig :( Een Radian 5208C (8"coax met 1" hoorn) in een klein kastje ~16l BR afgestemd op 65Hz. ASCII art filter:

        |- R=10 Ohm-|     R=1   Ohm  \
    ++++|           |++++-R=4   Ohm   \+++C=2.75 uF++|+++++++|  
    |   |- C=3 uF---|     R=8.8 Ohm                  |       |
    |                                                |       |
    |                                                |       +
    |                                             L=0.35 mH  Tweeter
    |                                                |       |
    |                                                |       |
    |                                                |       |
    |    |-------------------------------------------|-------|
    |    |
    |    |
++++++++ | +++++L=1.15 mH+++|+++++++++|
         |                  |         +
         |                C=22 uF   Woofer
         |                  |         |
   |-----|------------------|---------|
   |
___|____
 _____
  ___

 

Link to comment
Share on other sites

Ooit had ik Sonus Faber Cremona vloerstaanders, in mijn kleine voorkamer bleef ik gedoe houden met het goed krijgen van het laag. Rob Wilms van De Hifiwinkel heeft me toen een paar Cremona monitors gedemonstreerd, ik was snel om, wat een beeld en geen laag problemen meer.

Sindsdien heb ik de monitor alleen maar gewaardeerd. Momenteel speel ik met Franco Serblin Accordo's en deze worden van sap voorzien door een 24 Watt single ended Line Magnetic 219ia versterker. Oké graf diep laag is er niet, maar het laag gaat dieper dan je zou verwachten van een monitor. Het laag is strak en mooi weergegeven, daarnaast is er veel lucht en dynamiek, iets wat ik erg kan waarderen van een monitor Ls.

De keuze heeft ook te maken met je beschikbare ruimte. Zelf ben ik er erg blij mee, zeker nu mijn set (dac upgrade) eindelijk goed is ingespeeld.na wat finetunen speelt het voor mij super, ik mis niets.

Wel hoor ik bij diverse anderen met staanders meer laag, maar ook niet altijd mooier of beter en dan irriteert laag me enorm.

Voor foto's zie topic revieuws luisterbezoek RenéN bij Fred.

http://home.kpn.nl/r.nieuwenhuis/index.htm

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...