carl Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 Ik vond bij mijn broer twee kabelverbinders. Dat zijn stekkertjes met twee vrouwelijke ingangen waar je twee mannelijke stekkertjes in kan doen. Je kan dus van twee korte kabels, een lange maken. Heeft dit nog technische en/of gehoormatig nadelen. Het is trouwens wel een mooie uitvoering van Monitor PC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 Twee extra contactovergangen en vier extra solderingen t.o.v. één lange kabel. Bovendien zal bij afgeschermde kabels de afscherming over dit stukje minder zijn. Het is een noodoplossing, maar voor "O.S.M." (ons soort mensen) niet ideaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 januari 2019 Author Report Share Posted 2 januari 2019 Ik vermoedde het al Hans. Ik had ze mijn broer 20 jaar geleden geleend en toen was ik minder neurotisch op dit gebied Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 Handig, ik gebruik ze regelmatig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 (edited) 2 hours ago, Hans van Liempd said: Twee extra contactovergangen en vier extra solderingen t.o.v. één lange kabel. Bovendien zal bij afgeschermde kabels de afscherming over dit stukje minder zijn. Het is een noodoplossing, maar voor "O.S.M." (ons soort mensen) niet ideaal. Carl vroeg naar de nadelen. Ik hoor die i.i.g. niet bij het gebruik van die dingetjes. Super handig! Het heeft juist wel een voordeel dat als je over je kabels struikelt. je de stekkertjes los trekt en niet je apparatuur van de plank. Tenzij je van die draai WBT's hebt die je vast schroeft op je spullen. Edited 2 januari 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 januari 2019 Author Report Share Posted 2 januari 2019 Ik ga ze van de week toch maar uitproberen Peter - ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 50 minutes ago, Pjotr said: Carl vroeg naar de nadelen. Ik hoor die i.i.g. niet bij het gebruik van die dingetjes. Super handig! Het heeft juist wel een voordeel dat als je over je kabels struikelt. je de stekkertjes los trekt en niet je apparatuur van de plank. Tenzij je van die draai WBT's hebt die je vast schroeft op je spullen. Handig is iets anders als een ideale oplossing: 3 hours ago, Hans van Liempd said: Twee extra contactovergangen en vier extra solderingen t.o.v. één lange kabel. Bovendien zal bij afgeschermde kabels de afscherming over dit stukje minder zijn. Het is een noodoplossing, maar voor "O.S.M." (ons soort mensen) niet ideaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 (edited) 1 hour ago, Hans van Liempd said: Handig is iets anders als een ideale oplossing: De ideale oplossing is niet handig dan? Kan wel kloppen, die bestaat niet En "Jullie Soort Mensen"? Tja, moet je daar nou mee? Zag er laatst een exemplaar van met roze schoenveters... Edited 2 januari 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 (edited) Ik heb er ook een paar in gebruik,ik heb niet het idee dat het klankmatig anders klinkt. Maar ja ik heb dan ook geen high end bekabeling. Edited 2 januari 2019 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 1 hour ago, Pjotr said: En "Jullie Soort Mensen"? Tja, moet je daar nou mee? Zag er laatst een exemplaar van met roze schoenveters... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 1 hour ago, Pjotr said: De ideale oplossing is niet handig dan? Kan wel kloppen, die bestaat niet De ideale oplossing is een kabel die precies lang genoeg is voor het doel. Een verlengert, zoals dit onding, is alleen handig om van iets niet-ideaals nog iets werkbaars te maken. Als je het echt niet zou horen in een goede set gaat er ergens iets niet helemaal goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 Nou... Ik meen dat SPdif-kabels ook een minimale lengte hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 Just now, mumsoft said: Nou... Ik meen dat SPdif-kabels ook een minimale lengte hebben. Klopt, anders heb je gewoon helemaal geen kabel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 26 minutes ago, Pjotr said: Klopt, anders heb je gewoon helemaal geen kabel.... Hey Peter, je begint het jaar erg goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 3 hours ago, Pjotr said: De ideale oplossing is niet handig dan? Kan wel kloppen, die bestaat niet En "Jullie Soort Mensen"? Tja, moet je daar nou mee? Zag er laatst een exemplaar van met roze schoenveters... O.S.M.... in dit geval de mensen die op dit High-Endforum komen. Roze schoenveters hebben daar niks mee te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 Jongens waar gaat het over? Een verlengplugje. En nog wel van Monitor PC ! Laat Carl nu maar zijn recensie schrijven: 6 hours ago, carl said: Ik ga ze van de week toch maar uitproberen Peter - ben benieuwd. Ik ben ook benieuwd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 31 minutes ago, Pjotr said: Jongens waar gaat het over? De vraag die Carl stelde..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 januari 2019 Author Report Share Posted 2 januari 2019 58 minutes ago, Pjotr said: Laat Carl nu maar zijn recensie schrijven: Helaas is Puresound al een tijdje niet actief Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 15 minutes ago, carl said: Helaas is Puresound al een tijdje niet actief Peter Schrijf je hem toch hier... Altijd leuk om te lezen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 januari 2019 Report Share Posted 8 januari 2019 Wat is de beste verbinding qwa pluggen betreft een interlink. Kunstof koper zilver of hout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 januari 2019 Report Share Posted 8 januari 2019 2 hours ago, Groovy said: Wat is de beste verbinding qwa pluggen betreft een interlink. Kunstof koper zilver of hout. Hout..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 januari 2019 Report Share Posted 8 januari 2019 Quote Heb ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 januari 2019 Report Share Posted 8 januari 2019 4 hours ago, Groovy said: Wat is de beste verbinding qwa pluggen betreft een interlink. Kunstof koper zilver of hout. Kunststof en hout zijn isolatoren en geleiden niet, dus daar heb je niks aan als verbinder. Ik ben wel voor weinig metaal in een plug, De Nextgen van WBT en de Bullets zijn technisch mooie pluggen. Die echter te duur, en te gammel. Ik denk dat de Neutric Pro de beste plug is. Jammer is dan weer dat deze niet vastgeschroefd kunnen worden. Het hangt en staat toch bij een goed contact. Alles heeft dus voor- en nadelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 januari 2019 Report Share Posted 8 januari 2019 Ik heb een paar oude pluggen gehad ,de mantel is van een soort compositie materiaal en de plug van kunststof en koper. Mooie dingen maar ook gammel. Binnenkort eens proberen om een fatsoenlijke kabel te maken. Tot dan doe ik het met Prefer en v/d Hul interlinks en een paar dropveters Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 januari 2019 Author Report Share Posted 8 januari 2019 (edited) On 1/2/2019 at 8:35 PM, Pjotr said: Jongens waar gaat het over? Een verlengplugje. En nog wel van Monitor PC ! Laat Carl nu maar zijn recensie schrijven: Ik ben ook benieuwd... Ik ben de laatste dagen bezig geweest met een beroepsschrift van een jeugdvriend die voor de tweede keer zijn moeizaam verdiende pensioen dreigt kwijt te raken. Best zwaar want ik ben zeker vier/vijf dagen met zoiets bezig. Theoretisch had ik de “zwakke” plek snel door maar de uitwerking is lastiger. Ook complimenten voor mijn vrouw die veel documenten heeft doorgespit en iets erg leuks heeft gevonden. Echt schofterig hoe mijn vriend op zijn 71 door de gemeente wordt bedrogen en gemanipuleerd. Vanavond heb ik een 95% versie afgemaakt. Morgen spreek ik het nog met hem door en dan is het klaar. Dus nu lekker geluistert naar de kabelverbinding. Dat duurde duidelijk korter dan het juridische werk want het verschil was stevig en er was niet omheen te komen. Ik heb het experiment gedaan bij de verbinding tussen streamer en voorversterker. Ik heb twee Kimber PBJ kabels die ik met elkaar heb verbonden en heb die vergeleken met een van de twee kabels. Daardoor sluit je klankverschillen tussen de twee kabels uit. Je verlengt natuurlijk wel een kabel van 60 cm door eentje van twee maal 60. Om heel eerlijk te zijn zou ik eigenlijk een Kimber van 120 cm nodig hebben. De verbinder is daarbij nog eens goed schoongemaakt met alcohol. Het geluidsverschil is duidelijk hoorbaar. De verbinding werkt duidelijk als een filter en je hoort minder details en ruimtelijkheid en het geheel klinkt wat doffer. Ik zou het niemand aanraden op zijn hoogst in een noodsituatie en zelfs dan. ik ga het morgen trouwens nog een keer proberen - kijken hoe het dan uitvalt tussen phono versterker en voorversterker. Edited 8 januari 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts