Jump to content

hifinaat 01
 Share

Recommended Posts

Hallo ik heb me aangemeld bij Tidal maar heb per ongeluk de verkeerde versie genomen met lage geluidskwalitiet en in de wifi variant.

Ik speel graag muziek in minimaal cd kwaliteit en bekabeld via internet.

Ik heb nu:     Tidal free trial 30days (wifi) €9.99/maand      maar heb graag:      Tidal free trial 30days (wired) €19.99/maand.

En hoe krijg ik Tidal op mijn Cambridge Audio 851n geinstalleerd?

Hier kan mij vast wel iemand helpen.  Bvd.

Groet Ar.

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat je Tidal m.b.v. een app op je telefoon moet afspelen. En dit dan via UPNP/DNLA naar de Cambridge sturen. Er zal ergens wel een Cambridge app te downloaden zijn. BubbleUPnP werkt waarschijnlijk ook. 

Je Cabridge moet dan wel in hetzelfde netwerk als de telefoon/tablet zijn opgenomen. De muziek gaat dan via de netwerkkabel naar de Cambridge en de telefoon werkt als een soort van afstandsbediening via WiFi.

Link to comment
Share on other sites

Dat lijkt erg op MConnect. Wanneer het werkt is het prachtig. Maar bij mij en bij anderen, loopt het nogal eens vast of stopt spontaan.

BubbleUPnP werkt een stuk stabieler. De gratis versie werkt prima, maar speelt maar 14 nummers van een album af. Voor een paar € heb je de betaalde versie die dat niet doet.

Link to comment
Share on other sites

Tidal heeft m.i. 2 soorten abonnementen, geheten Premium en hifi. Dus niet wifi en wired. Ik heb het duurdere hifi-abonnement en stream dat lekker via wfi.

Op mijn Kodi's staat een Tidal-addin. De officiële addin werkt niet, maar er is een betere die Tidal2 heet, en het prima doet.

Op mijn smartphone heb ik ook een Tidal app, maar die gebruik ik nooit.

Link to comment
Share on other sites

Melco??? Ken ik niet. Maar een USB-kabel moet het gewoon goed doen, dat is alles. Mocht je via een kabel gaan luisteren, dan komt er mee  bij kijken. Maar de basis blijft hetzelfde, er mogen geen bitjes bij omvallen, en het moet wel een erg brak kabeltje zijn wil dat niet goed gaan.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mumsoft said:

Ok, bedankt. 6 TB is aardig wat, als ik kijk wat ik in 2 TB heb weten te proppen. Denk wel aan de backup, 6 TB heb je, en zo is het weg.😢

Ja voor de backup moet ik een aparte schijf er los aanhangen neem ik aan, kan dat een gewone zijn van Aldi , en hoe kan het dat het zo gauw weg is? Ik ben er nooit zo mee bezig geweest voornamelijk cd's en LP's gedraaid. Groet Ar.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, TL 200 said:

Vertel ook eens over de rest van je set. Vind ik, en velen met mij, wel interessant.:)

 

Chord voorversterker CPA 3200, Chord eindversterker, Speakers B&W 805D3, Cambridge Audio 851n streamer/Dac( zit v.v. in maar heb er al een) Melco N1AH60 Server, Rega P25 platenspeler, Clearaudio smartphono, Benz Ace Low element, speakerkabels Harmonic Technology Melody line 12 AWG, interconnects: Grimm Audio, TelluuriumQ, John van Gent,  speler Linn Karik verbonden aan DAC Cambridge.   

Link to comment
Share on other sites

Schijven, vooral die draaierds, gaan op den duur kapot. Mijn Olive had een backup-voorziening aan boord, maar die was wel zo onhandig om steeds een complete backup te maken. Zelf heb ik met rsync iets beters gebakken, zodat alleen de wijzigingen er bij gezet worden. Ik heb twee backup-schijven in gebruik, en twee Olives, de ene om er wat bij te zetten en te beschrijven, en de ander om naar te luisteren. Met die backup-schijven houd ik die bij.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, mumsoft said:

Schijven, vooral die draaierds, gaan op den duur kapot. Mijn Olive had een backup-voorziening aan boord, maar die was wel zo onhandig om steeds een complete backup te maken. Zelf heb ik met rsync iets beters gebakken, zodat alleen de wijzigingen er bij gezet worden. Ik heb twee backup-schijven in gebruik, en twee Olives, de ene om er wat bij te zetten en te beschrijven, en de ander om naar te luisteren. Met die backup-schijven houd ik die bij.

Dat is een heel gedoe als ik het zo zie, waar ben ik aan begonnen..🙄

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, hifinaat 01 said:

Klopt, Melco is alleen voor muziek,  ik wilde een opslagmedium alleen voor muziek hij staat ook gewoon in mijn Hifimeubel boven de streamer  lekker makkelijk.

Deze in je woonkamer is inderdaad optisch niet zo mooi ;) Het is wel een beest van een ding....  

 

heading.png

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, vintagemod said:

Die Cambridge streamer is een koopje ,zit alles drop en daar aan ,die heb ik een goed vriend geadviseerd,is een super leek 😊,alleen met opstarten werkt die traag,maar dat heeft geen probleem te zijn,hij kent zich meten met de nog veel duurdere streamers.

Klopt helemaal wat je zegt ben er erg blij mee. Zeker nu ik Tidal heb, voorheen had ik Spotify dat klonk niet echt slecht maar Tidal hoor je meteen verschil en dan heb ik nog maar de goedkope proefversie. ik word omringt door muziek 😍

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...