Jump to content

Ge"Shazam"d


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

 

Ik scan regelmatig muziek met Shazam, soms omdat de naam me niet te binnen schiet, maar ook vaak omdat ik het leuke muziek vind.

Het leuke is nou dat Shazam onthoudt wat ik gescand heb. En nu wij Tidal in huis hebben, voor ons een mogelijkheid om meer van die muziek te ontdekken. 

Vandaag op de audioshow van Audioexpert dus:

Cover Kurt Nilsen, Espen Lind, Askil Holm & Alejandro Fuentes - Hallelujah - Live

Het album Haleluja van: Aspen Lind, Kurt Nilsen, Alejandro Fuentes en Askil Horn

en deze staat nu op. Erg leuke muziek van dit Noors groepje, Live, en behoorlijk goed opgenomen. Het klinkt niet erg Noors, eerder Amerikaans,  beetje Americana-achtig, wat bluezi, country-ig of rock. Maar wel erg gevarieerd. 

Aanrader!

Wanneer jullie ook iets scannen en het de moeite waard vinden om te draaien en er wat van te schrijven, graag. 

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Dank, ik kon me de naam Shazam niet herinneren. Heb ik op mijn vorige telefoontje sporadisch gebruikt, en nu maar weer geïnstalleerd. Meestal laat ik me trouwens inspireren door het muziektopic. Als je echte (?) Noorse muziek wilt horen, zoek dan eens op Vikings.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, edwin16 said:

Naast Shazam gebruik ik ook Soundhound. Doet hetzelfde, maar gebruikt een andere database. Sommige nummers die Soundhound niet vindt, vindt Shazam wel v.v.

Mag ook hoor. heb je er wat leuks tussen staan om te delen?

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Nee, zodra ik iets heb opgezocht, open ik het meteen in Spotify (die twee hebben een perfecte verbinding met elkaar) en bewaar het in een playlist. Ik gebruik dit voornamelijk bij AOB. Sinds we daar geen WiFi meer hebben ben ik er mee gestopt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...