Jump to content

Scheidingstrafo.

Groovy
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, mumsoft said:

Maar je had toch aardig wat werk, met al die te reviseren spulletjes?

Dat gaat gewoon door, met het verschil, dat ik er nu iets aan ga verdienen.  Voorheen werd ik direct gekort en de rest ging naar de belastingdienst.

4 hours ago, Pjotr said:

Dat heet het recht van de sterkste. Ik doelde trouwens specifiek op die Participatiewet. Een vriendin van mijn vrouw heeft daarmee te maken gekregen. De dictatuur waar je dan mee te maken krijgt wil je echt nooit meemaken!!!

Ah, ik vermoedde al zoiets... Een aantal mensen om mij heen en ikzelf hebben echter totaal andere ervaringen op dit gebied.

Dat is allemaal het gevolg van lokale ambtelijke willekeur. Gemeenten zijn redelijk vrij in de uitvoering en invulling van de Participatiewet. Ik denk dat wij in een gemeente wonen waar men ook letterlijk zegt geen vijanden te willen maken door het individu te blijven zien...

3 hours ago, Pjotr said:

Volgens mij spreek je nu over vervlogen tijden Jack. Wie of wat je bent of wat je kunt maakt tegenwoordig niet meer uit als je een beroep op inkomensregelingen van de overheid moet doen. Je wordt vanwege die Participatiewet pardoes willekeurig te werk gesteld voor werk waarvoor je geen opleiding hoeft te hebben. Heel vaak is dat bij de gemeentereiniging waar iedereen in normale dienst wegbezuinigd is. En dat voor een salaris onder de armoedegrens: Kun je werkervaring op doen... :blink:

Nee, is niet waar. Zoals Jack ook al zegt: eenieder geeft zelf aan waar ie staat. Het "luie werkschuwe tuig" uit de vvd-gloriedagen bestaat heus wel ergens en in kleine hoeveelheden, maar voor het overgrote deel van de mensen die een beroep doen op de Participatiewet zit de werkelijkheid toch echt wel iets genuanceerder in elkaar.

Edited by thingman

11 minutes ago, audiovorden said:

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, Jack.

Dank je Audiovorden en Groovy natuurlijk :) @thingman  Je moet er gewoon zelf wat van maken.  Natuurlijk is er leeftijdsdiscriminatie , dat is zelfs algemeen geaccepteerd.  Maar er zijn ook banen, waar leeftijd helemaal geen rol speelt.  Het duurde even voordat ik dat zag....

Edited by Tubejack

7 minutes ago, thingman said:

Nee, is niet waar. Zoals Jack ook al zegt: eenieder geeft zelf aan waar ie staat. Het "luie werkschuwe tuig" uit gelukkig vervlogen vvd-gloriedagen bestaat heus wel, maar voor het merendeel van de mensen die de  beroep doen op de Participatiewet zit de werkelijkheid toch echt wel iets genuanceerder in elkaar.

Mensen doen geen beroep op de participatiewet. De participatiewet houdt in dat wanneer je genoodzaakt bent om een beroep te doen op de gemeente voor je inkomen middels de bijstandwet, dat je in ruil daarvoor 3 maanden aan de slag moet. Het klopt dat gemeenten dat zelf mogen invullen. Sommige gemeenten doen dat zeker respectvol. En sommige andere gemeenten maken daar gewoon misbruik van zoals Rotterdam. En ik hoor hier ook al verhalen uit de buurt dat je in Leiden ook maar beter niet in aanraking kan komen met de gemeente w.d.b. Aan de andere kant zijn er ook gemeenten die je geheel met rust laten. Zal er ook wel mee te maken hebben dat gemeenten de uitvoering van de bijstandswet uit eigen zak moeten betalen.

Hoi Jack, 

Goed nieuws dat je iets gevonden hebt dat bij je past. Van harte. 

Zal wel raar zijn om na een aantal jaar als zelfstandige weer in loondienst te gaan. 

Ik kan me ook wel weer voorstellen dat je zin hebt om weer aan de gang te gaan. 

Veel suc6 met je nieuwe job. 

On 9-8-2018 at 3:04 PM, Ove Rickland said:

Da's makkelijk praten achteraf. Ik denk eerder een kwestie van niet-voorziene maatschappelijke ontwikkelingen rondom kernenergie.

Ik bedoel dat totaal niet negatief ten opzichte van den Uyl. NL dacht goede zaken te doen met de verkoop van het gas en achteraf was dat een slechte deal. Als je bestuurt handel je naar bevind van zaken en achteraf neem je wel eens minder goede beslissingen. Zo simpel zit het in elkaar. Zelf vond ik toen den Uyl een verschikkelijke bestuurder en ik had geen enkel vertrouwen in hem. Datzelfde had ik met types als Pronk en van Dam en achteraf heb ik dat nog niet zo slecht gezien.

Blij dat Jack weer aan het werk is. In alle eerlijkheid heb ik me altijd afgevraagd waarom hij niet aan het werk kwam want hij komt me altijd over als iemand die weldoordacht werkt en aan inzet ontbreekt het zeker niet. Bovendien ook representatief. Ik denk dat hij wel een valkuil heeft.

Edited by carl

4 hours ago, Tubejack said:

Iedere gemeente gaat weer anders om met de participatie wet. 

Het Rijk trok vroeger veel taken naar zich toe. De lokale politiek had daar voortdurend kritiek op. Op een bepaald moment hadden ze daar bij de landelijke politiek zo genoeg van, dat ze taken gingen overdragen naar de gemeenten met als motto “als jullie het zo goed weten doe je hetzelf maar, maar wel binnen de bestaande budgetten”.   En of het nu zo veel beter loopt, vraag ik me sterk af. Je ziet dat bijvoorbeeld sterk bij psychische hulpverlening aan kinderen.  Dat beleid moet je gewoon centraal regelen en dan met een zeer open mind naar de kinderen. 

Edited by carl

On 9-8-2018 at 12:49 PM, thingman said:

Ik heb ooit eens een studie gelezen die stelt dat we ons allang met echte problemen zouden bezighouden als we niet zoveel onzinnige en zinloze studies de wereld in hadden gestuurd die afleiden van waar het echt om gaat.

De man wist ongetwijfeld zeer goed wat de echte problemen waren Toine, het probleem is echter dat we het daar in NL niet over eens zijn. Het nut van die studies is juist dat het ons helpt om wat meer overeenstemming en nieuwe inzichten te krijgen.

1 hour ago, Pjotr said:

Mensen doen geen beroep op de participatiewet. De participatiewet houdt in dat wanneer je genoodzaakt bent om een beroep te doen op de gemeente voor je inkomen middels de bijstandwet, dat je in ruil daarvoor 3 maanden aan de slag moet. Het klopt dat gemeenten dat zelf mogen invullen. Sommige gemeenten doen dat zeker respectvol. En sommige andere gemeenten maken daar gewoon misbruik van zoals Rotterdam. En ik hoor hier ook al verhalen uit de buurt dat je in Leiden ook maar beter niet in aanraking kan komen met de gemeente w.d.b. Aan de andere kant zijn er ook gemeenten die je geheel met rust laten. Zal er ook wel mee te maken hebben dat gemeenten de uitvoering van de bijstandswet uit eigen zak moeten betalen.

Jouw uitleg zou impliceren dat je na 3 maanden "slavenarbeid" (jouw term) met rust zult worden gelaten. Geen idee waar je zulke verzinsels over deze wet vandaan tovert, maar ik gok er maar even op dat je een outsider bent. Iemand die weet dat het bestaat maar verder geen idee heeft hoe men deze wet nu echt uitvoert in de dagelijkse praktijk, maar tegelijk wel zijn mening weet te baseren op `verzamelde wilde verhalen`, doorgaans van horen zeggen.
Iemands eigen houding is volkomen bepalend voor de bejegening die hij of zij krijgt. En terecht...

Zowel vanuit mijn huidige werk als vanuit mijn maatschappelijke status ben ik tegenwoordig een insider.
Ik kan je verzekeren dat de tegenprestatie in het kader van de P'wet niet in vaste termijnen noch in uren wordt uitgedrukt. De wettelijk vastgelegde norm van 100 uur per jaar zal door een beetje vrijwilliger gemakkelijk ver worden overschreden...

5 minutes ago, thingman said:

Jouw uitleg zou impliceren dat je na 3 maanden "slavenarbeid" (jouw term) met rust zult worden gelaten. Geen idee waar je zulke verzinsels over deze wet vandaan tovert, maar ik gok er maar even op dat je een outsider bent. Iemand die weet dat het bestaat maar verder geen idee heeft hoe men deze wet nu echt uitvoert in de dagelijkse praktijk, maar tegelijk wel zijn mening weet te baseren op `verzamelde wilde verhalen`, doorgaans van horen zeggen.

Outsider? Wie is wie? Afgelopen jaren menigeen gesproken en ondersteund die met de harde consequenties te maken heeft kregen. Het zal niet overal zo zwart wit zijn. Zoals je zegt, de gemeenten mogen zelf invullen hoe zij hun geld besteden. Maar als jij het positief meemaakt denk ik wel dat je van geluk mag spreken. Niet iedereen treft dat geluk.

14 minutes ago, carl said:

Schrijf je ondersteund niet met een “t” Peter, twijfelgeval  ^_^ 

Ah, je doet eindelijk eens een cursus Nederlands Carl? Goed zo! Nee, het is sowieso snel en geen goed Nederlands, dat terzijde. Er had eigenlijk moeten staan "Ik heb afgelopen jaren menigeen gesproken en ondersteund ... " Maar dergelijk taalgebruik is op fora niet meer gebruikelijk.

Edited by Pjotr

2 hours ago, kappa7 said:

Hoi Jack, 

Goed nieuws dat je iets gevonden hebt dat bij je past. Van harte. 

Zal wel raar zijn om na een aantal jaar als zelfstandige weer in loondienst te gaan. 

Ik kan me ook wel weer voorstellen dat je zin hebt om weer aan de gang te gaan. 

Veel suc6 met je nieuwe job. 

Dank je.:) 

59 minutes ago, Pjotr said:

Ah, je doet eindelijk eens een cursus Nederlands Carl? Goed zo! Nee, het is sowieso snel en geen goed Nederlands, dat terzijde. Er had eigenlijk moeten staan "Ik heb afgelopen jaren menigeen gesproken en ondersteund ... " Maar dergelijk taalgebruik is op fora niet meer gebruikelijk.

Ik heb veel beleidsstukken e.d.  (mede) geschreven Peter en heb ook vaak de eindredactie gehad. Ik ben van mening dat het belangrijkste daarbij is, dat mensen de lijn van het stuk goed kunnen begrijpen. Als je dat goed op papier hebt, komt de fijntuning later wel. Dus bij eerste versies let ik nooit zo spelling want dat komt later wel. Daarbij heb ik eigenlijk altijd een papieren versie nodig om mijn eigen fouten goed te corrigeren (een soort woordblindheid).  Op internet ben ik (daarom?) inderdaad vrij slordig, voor het echie zeer en zeer precies. 

Ik had die oorzaak van jouw fout echt wel door, maar vond het wel leuk je even “een koekje van eigen deeg”  te geven - verder puur plagerig bedoeld hoor, ik hoop dat je dat wel door hebt.

Edited by carl

Tjonge, heb je wel ver moeten zoeken zeg. Tja, beleidsstukken en grote lijnen... Dat is ook gelijk de makke. Maar niet om het een of ander Carl, soms schrijf je dingen op met een heel andere betekenis in het Nederlands dan in het Carliaans. Nog afgezien van taalfouten. Dat geeft verder niet, ware het niet dat het soms niet te begrijpen is. En wat op dit forum ook eigenlijk ook niks uit maakt, hier is alles mogelijk.

Edited by Pjotr

23 minutes ago, Pjotr said:

Tjonge, heb je wel ver moeten zoeken zeg. Tja, beleidsstukken en grote lijnen... Dat is ook gelijk de makke. Maar niet om het een of ander Carl, soms schrijf je dingen op met een heel andere betekenis in het Nederlands dan in het Carliaans. Nog afgezien van taalfouten. Dat geeft verder niet, ware het niet dat het soms niet te begrijpen is. En wat op dit forum ook eigenlijk ook niks uit maakt, hier is alles mogelijk.

Als je zelfs het verschil tussen de betekenissen van mijn woorden in het NL en het Carliaans begrijpt, communiceer ik nog beter dan ik dacht, Peter :P  Even serieus met dit soort algemene kritiek, kan ik natuurlijk niets. Dan moet je op een concreet voorbeeld ingaan en kunnen we erover praten. Over “grote lijnen” heb ik trouwens nooit gesproken, wel over “ lijn”, toch wel iets heel anders. 

18 minutes ago, carl said:

Als je zelfs het verschil tussen de betekenissen van mijn woorden in het NL en het Carliaans begrijpt, communiceer ik nog beter dan ik dacht, Peter :P  Even serieus met dit soort algemene kritiek, kan ik natuurlijk niets. Dan moet je op een concreet voorbeeld ingaan en kunnen we erover praten. Over “grote lijnen” heb ik trouwens nooit gesproken, wel over “ lijn”, toch wel iets heel anders. 

Je spreekt zelf van "koekje van eigen deeg". Dat koekje even terugzoeken dan......... Maar neem het niet zo zwaar op joh. Het zijn geen overhangende takken.

Waar is trouwens de scheidingstrafo gebleven?

[Edit]

Vraagt Marc zich ook al af zie ik.

Edited by Pjotr

De humor zat in de lange “ij” Peter - ik heb de milde kritiek van Marc als een man gedragen. 

De andere Peter, is volgens mij de enige die met scheidingstrafo’s werkt. Zal in het najaar weer eens bij hem gaan luisteren. 

11 hours ago, carl said:

Blij dat Jack weer aan het werk is. In alle eerlijkheid heb ik me altijd afgevraagd waarom hij niet aan het werk kwam want hij komt me altijd over als iemand die weldoordacht werkt en aan inzet ontbreekt het zeker niet. Bovendien ook representatief. Ik denk dat hij wel een valkuil heeft.

Ik was niet meer op zoek Carl, dat solliciteren had ik allang opgegeven. Dan kom je mensen tegen, zoals George die dingen zien.  Valkuilen heeft iedereen .