Jump to content

Scheidingstrafo.


Groovy
 Share

Recommended Posts

10 minutes ago, Ove Rickland said:

Het uitsterven van de h@m@ sapiens is een zegen voor het milieu en de natuur. Laten we (als mensheid) vooral zo doorgaan.

Dat schiet dan toch ook niet op... Wie kan er dan nog kond van doen op High-End Forums? :unsure:

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, TL 200 said:

Wat denk je van het herenakkoord destijds waardoor "ons" gas bijna is weggeven aan Italië.

Dat is in de tijd van Den Uyl gebeurt. Kernenergie was de toekomst en de NL regering was toen blij nog wat geld voor dat waardeloze gas te krijgen. Achteraf gezien, kwestie van slecht zaken doen. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

Niemand verbiedt je in een land te gaan wonen waar ze geen last hebben van dat westers economisch denken Toine ^_^

ik heb eens een studie gelezen waarin stond dat als in Egypte na WO2 de geboorte in toom was gehouden, het land nu zeer welvarend was geweest. Wat ik wil zeggen is dat de welvaart in samenhang met de grote aantallen mensen het klimaatprobleem veroorzaken. De bevolking in Afrika stijgt explosief en ook de welvaart zal er stijgen. Onze klimaatmaatregelen kunnen daar niet tegenop en uiteindelijk stort de zaak vanzelf in elkaar. 

 

Ik heb ooit eens een studie gelezen die stelt dat we ons allang met echte problemen zouden bezighouden als we niet zoveel onzinnige en zinloze studies de wereld in hadden gestuurd die afleiden van waar het echt om gaat.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

Dat is in de tijd van Den Uyl gebeurt. Kernenergie was de toekomst en de NL regering was toen blij nog wat geld voor dat waardeloze gas te krijgen. Achteraf gezien, kwestie van slecht zaken doen. 

Da's makkelijk praten achteraf. Ik denk eerder een kwestie van niet-voorziene maatschappelijke ontwikkelingen rondom kernenergie.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, carl said:

Dat is in de tijd van Den Uyl gebeurt. Kernenergie was de toekomst en de NL regering was toen blij nog wat geld voor dat waardeloze gas te krijgen. Achteraf gezien, kwestie van slecht zaken doen. 

Den Uyl krijgt vanuit bepaalde kringen de schuld van alles wat er ooit mis is gegaan. Den Uyl was verklaard tegenstander van kernenergie en de stappen die op dat terrein zijn gezet kwamen vooral (na de oliecrisis) van Van Agt en Lubbers. Denk nog eens aan de Brede Maatschappelijke Discussie (Jonkheer Mr. De Brauw:D) en de gang van zaken rond Kalkar.

 

Edited by Kraus vonBentinck
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, carl said:

Niemand verbiedt je in een land te gaan wonen waar ze geen last hebben van dat westers economisch denken Toine ^_^

 

Verhuizen zal niet nodig zijn, Carl. We hebben in dit land de mogelijkheid gecreëerd om mensen voor wie economisch denken niet langer volstaat (we noemen dat tegenwoordig ook wel "mensen die buiten de boot vallen") een uitweg te bieden middels de Participatiewet. Zodat de noodzakelijke ombuiging in het denken van binnenuit kan komen.

De teringzooi van dit economisch paradijs ontvluchten kan altijd nog. :)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Kraus vonBentinck said:

Den Uyl krijgt vanuit bepaalde kringen de schuld van alles wat er ooit mis is gegaan. Den Uyl was verklaard tegenstander van kernenergie en de stappen die op dat terrein zijn gezet kwamen vooral (na de oliecrisis) van Van Agt en Lubbers. Denk nog eens aan de Brede Maatschappelijke Discussie (Jonkheer Mr. De Brauw:D) en de gang van zaken rond Kalkar.

 

Idd. Het besluit tot de bouw van de energiecentrale  in Borssele was volgens mij helemaal geen regeringsbesluit en dateert bovendien al van voor den Uyl, eind jaren '60 meen ik.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, thingman said:

Verhuizen zal niet nodig zijn, Carl. We hebben in dit land de mogelijkheid gecreëerd om mensen voor wie economisch denken niet langer volstaat (we noemen dat tegenwoordig ook wel "mensen die buiten de boot vallen") een uitweg te bieden middels de Participatiewet. Zodat de noodzakelijke ombuiging in het denken van binnenuit kan komen.

De teringzooi van dit economisch paradijs ontvluchten kan altijd nog. :)

Het is beschamend hoe we in de 21e eeuw een nieuwe en gelegitimeerde vorm van slavernij hebben weten te creëren... Dat zijn niet een paar overhangende takken op je erf maar een hele overhangende overheid :(

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Pjotr said:

Het is beschamend hoe we in de 21e eeuw een nieuwe en gelegitimeerde vorm van slavernij hebben weten te creëren... Dat zijn niet een paar overhangende takken op je erf maar een hele overhangende overheid :(

Die vorm van slavernij komt direct voort uit een achterhaald arbeidsethos dat al ruim meer dan een eeuw opgeld doet en waarin iedereen gevangen zit. Ik zie het nieuwe en gelegitimeerde er niet van in, als je bedenkt dat we het al heel lang doodnormaal vinden dat mensen of groepen die over grote geldsommen kunnen beschikken de aarde in 300 jaar mogen plunderen en de opbrengst mogen exploiteren voor eigen gewin.

Link to comment
Share on other sites

Dat heet het recht van de sterkste. Ik doelde trouwens specifiek op die Participatiewet. Een vriendin van mijn vrouw heeft daarmee te maken gekregen. De dictatuur waar je dan mee te maken krijgt wil je echt nooit meemaken!!!

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, thingman said:

(we noemen dat tegenwoordig ook wel "mensen die buiten de boot vallen") een uitweg te bieden middels de Participatiewet. 

Zelfs als je 60 bent, hoef je niet "uit de boot te vallen". Ik ga a.s. donderdag beginnen bij XS4ALL als technisch medewerker op de helpdesk. Daarnaast hou ik gewoon mijn bedrijfje Tubejack.  Vandaag een rondleiding gehad, best indrukwekkend. :)De komende 3 weken eerst cursus en trainingen, daarna samen met ervaren kracht klanten te woord staan. :)  60 én een nieuwe baan :o Het kan! en ik heb er zin in. 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Pjotr said:

Dat heet het recht van de sterkste. Ik doelde trouwens specifiek op die Participatiewet. Een vriendin van mijn vrouw heeft daarmee te maken gekregen. De dictatuur waar je dan mee te maken krijgt wil je echt nooit meemaken!!!

Hier in de regio is het best heftig.  Er wordt flink achter je "vodden" gezeten. De andere kant heb ik ook mee gemaakt, vriendelijk en behulpzaam. Het hangt er volgens mij ook vanaf hoe je, je zelf opstelt.  Natuurlijk in ieders mogelijkheden....

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij spreek je nu over vervlogen tijden Jack. Wie of wat je bent of wat je kunt maakt tegenwoordig niet meer uit als je een beroep op inkomensregelingen van de overheid moet doen. Je wordt vanwege die Participatiewet pardoes willekeurig te werk gesteld voor werk waarvoor je geen opleiding hoeft te hebben. Heel vaak is dat bij de gemeentereiniging waar iedereen in normale dienst wegbezuinigd is. En dat voor een salaris onder de armoedegrens: Kun je werkervaring op doen... :blink:

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Pjotr said:

Volgens mij spreek je nu over vervlogen tijden Jack. Wie of wat je bent of wat je kunt maakt tegenwoordig niet meer uit als je een beroep op inkomensregelingen van de overheid moet doen. Je wordt vanwege die Participatiewet pardoes willekeurig te werk gesteld voor werk waarvoor je geen opleiding hoeft te hebben. Heel vaak is dat bij de gemeentereiniging waar iedereen in normale dienst wegbezuinigd is. En dat voor een salaris onder de armoedegrens: Kun je werkervaring op doen... :blink:

Eh nee Pjotr,  maar 2 weken terug.  "Te werk gesteld worden" hing ook boven mijn hoofd, bij een bedrijf dat hier "Werkom heet"  Ik heb me  positief opgesteld en het bleek achteraf dat je daar niet: "te werk", maar dat je daar gewoon 3 maanden werkervaring kon opdoen. Ik heb een uitgebreide rondleiding gekregen. Naast simpel werk, hebben ze ook technisch werk. Daarnaast werd gelijk een plan gemaakt om je na die 3 maanden of eerder verder te helpen inclusief een headhunter.  Ik zou in principe afgelopen maandag begonnen zijn.  Maar het liep anders, in toeval geloof ik niet. 

Wat ik vermoed dat het voor de desbetreffende ambtenaren ook een "schok". was....   Iemand die 36 uur in de week wil....:o (even gechargeerd) In ieder geval helpt zo' n opstelling wel.  Salaris krijg je niet, het is gewoon met behoud van uitkering. 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, mumsoft said:

Haitink gaat nu op zijn 89e weer voor het KCO staan. Het kan dus wel, maar het zijn uitzonderingen op de regel. Blij dat ik al die dansjes ontsprongen ben.

Weer lekker onder de mensen/techneuten, op de fiets naar je werk...het contact met collega's, dat heb ik enorm gemist de afgelopen jaren.  Weer pensioen opbouw.  Nou heb ik mijn pensioen al prima op orde, maar het is toch meegenomen. Net als alle andere extraatjes :) 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Gefeliciteerd met je nieuwe job bij XS4ALL Jack! TOP! Bij de helpdesk ben je zeker onder de mensen. Wat deskundigheid kunnen ze daar wel gebruiken. XS4ALL slaat zich dan wel op de borst wat kwaliteit betreft maar ik heb daar toch ook wel erg blonde medewerkers aan de lijn gehad.

44 minutes ago, Tubejack said:

Maar wat mij in ieder geval niet hielp,  was in een negatief spiraal te gaan zitten.  Af en toe moet je, je zelf een schop onder je kont geven.

I.i.g niet achter de geraniums gaan zitten :) Een goede kennis heeft vorig jaar nog op zijn 65e een job in het onderwijs (HBO) aangenomen na 4 jaar solliciteren! Het kan i.d.d. maar een hand geluk heb je wel nodig en i.d.d. doorzettingsvermogen! Zoiets is slechts een enkeling gegeven.

Die vriendin van mijn vrouw werd 3 maanden bij de Roteb in Rotterdam te werk gesteld in een grote loods om met de hand grofvuil voor te sorteren. Fatsoenlijke werkkleding, ho maar. Ze had via via al kunnen regelen dat ze op een school als onderwijsassistente creatieve vorming kon geven (via de Participatiewet was daar een mogelijkheid toe). En daar had zij ook de bevoegdheid toe. Had juffie van de gemeente van begin 20 ze niks mee te maken. De Roteb of anders helemaal geen inkomsten. Komt ze naast "collega's" die een paar maanden eerder wegens bezuiniging ontslagen waren bij de Roteb en nu voor een habbekrats vergelijkbaar werk "mochten" doen :rolleyes:

 

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tubejack said:

Maar wat mij in ieder geval niet hielp,  was in een negatief spiraal te gaan zitten.  Af en toe moet je, je zelf een schop onder je kont geven.;)

Sure, helemaal mee eens. Maar je had toch aardig wat werk, met al die te reviseren spulletjes? Of was dat vanwege de afgelopen crisis, en dat mensen nu liever iets nieuws kopen? Dat zou jammer zijn.

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Pjotr said:

Gefeliciteerd met je nieuwe job.  Die vriendin van mijn vrouw werd 3 maanden bij de Roteb in Rotterdam te werk gesteld 

Dank je Pjotr. Inderdaad triest. Iedere gemeente gaat weer anders om met de participatie wet. Bij Werkom, veiligheidsschoenen en werkkleding. Zag er allemaal prima uit.  Net als de mensen die daar werkten, het ging er allemaal relaxed aan toe. Sommige die mensen ik gesproken heb, o.a. iemand van de Business post en Technische dienst  waren en zijn heel enthousiast en trots op wat ze doen.   

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...