Jump to content

Amarra of toch maar iets anders?


leobus
 Share

Recommended Posts

Hallo,

ik speel al jaren mijn muziek af vanaf mijn Macbook Pro. Daar is door de verkoper van mijn DAC ooit een versie van Amarra opgezet, maar die bleek later illegaal en was dus niet te updaten. Nu ben ik onlangs op High Sierra over gegaan als besturingssysteem en zou nu een verbeterde versie van Amarra kunnen aanschaffen. Ik lees daar echter veel negatieve verhalen over, dat het erg buggy zou zijn. Bovendien kan het programma veel meer dan ik nodig heb. Ik wil alleen maar een betere geluidskwaliteit met behoud van ITunes als aansturing van de muziekcollectie. Zijn er andere, betere programma's?

Is er hier iemand met verstand van zaken om een goed advies te geven?

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Wat bedoelen julliie met Itunes integratie? Gebruiken jullie I tunes nu wel of niet meer. In het eerste geval heb je Audivana dus louter voor de betere geluidskwaliteit.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, leobus said:

Wat bedoelen julliie met Itunes integratie? Gebruiken jullie I tunes nu wel of niet meer. In het eerste geval heb je Audivana dus louter voor de betere geluidskwaliteit.

Groet,

Leobus

Nee gebruik geen iTunes. Nooit gedaan ook. Audirvana gebruik ik voornamelijk om hi-res Qobuz+ tot 192Khz  24bit via het internet te kunnen streamen. En niet voor bestanden op een harde schijf of NAS (dat kan wel)  Gewoon even installeren Leo, zegt meer dan 1000 woorden:)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Dank voor je antwoord. Voorlopig maar even niks proberen. Voorversterker is naar de (hopelijk niet eeuwige) jachtvelden. Zie andere topic.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Guest webmaster

Het is niet goedkoop, maar koop gewoon ROON..... echt waanzinnig goed, veel updates en qua geluidskwaliteit en mogelijkheden echt top!

 

Link to comment
Share on other sites

We hebben bij de AVMN een keer een demo gehad van ROON. Dat was dor Hans Beekhuizen. Daar is mij duidelijk geworden dat dit niks voor mij is. Als ik muziek luister, wil ik louter muziek luisteren en niet overvoerd worden door allerlei randzaken. Het enige wat ik dan nog interessant vond was verwijzing naar soortgelijke muziek.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, leobus said:

We hebben bij de AVMN een keer een demo gehad van ROON. Dat was dor Hans Beekhuizen. Daar is mij duidelijk geworden dat dit niks voor mij is. Als ik muziek luister, wil ik louter muziek luisteren en niet overvoerd worden door allerlei randzaken. Het enige wat ik dan nog interessant vond was verwijzing naar soortgelijke muziek.

Waarom blijf je dan niet gewoon CD's draaien Leo?

Link to comment
Share on other sites

Omdat het minder goed klinkt. Ik heb geprobeerd:

1) alleen cd speler

2) cd speler via mijn Zodiac gold Dac

3) Mac pro met oude Amarra naar de Dac

in de genoemde volgorde werd het steeds beter. Ik hoop nu dat het met een nieuwere Amarra of Audirva nog wat beter gaat klinken.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, webmaster said:

Laatste versie (1.5) en goed geïnstalleerd? 

 

En inderdaad een antwoord gekregen. Roon wordt automatisch geupdated. Dus heeft altijd de laatste versie. Goed geïnstalleerd? Gezien de achtergrond van de man, is het zeker dat er alles aan is gedaan om de juiste instellingen te gebruiken.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, leobus said:

Omdat het minder goed klinkt. Ik heb geprobeerd:

Bij jou :rolleyes: Ik heb al van alles geprobeerd, Leo.  Topic's hier vol gespamd. Wat ik verbluffend vind, hoe goed sommige moderne loopwerken zijn. Die nog op de valreep te koop zijn, nu de CD op zijn retour is. Ik ervaar regelmatig dat zoveel méér muziek op staat, dan ik ooit voor mogelijk hield.    

    

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Mijn Teac VRDS 25 kan je natuurlijk geen modern loopwerk noemen. Toen ik de keuze maakte voor streaming vanaf de Mac, ben ik een bepaalde weg ingeslagen. Op dat moement hoorbaar de beste. Ik zie geen enkele reden om weer de weg terug te gaan. Zeker kostentechnisch niet. Als ik geld ga uitgeven, zijn er nog wel andere verbeterpunten in mijn set. Als mijn VV terug is, ga ik eerst dat Audirvana maar eens testen.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Die keuze voor streaming vanaf een Mac mini heb ik ook gemaakt Leo. Werkt heel goed met Audirvana en Qobuz+  waarmee ik via het WWW kan streamen. Echter zelf geripte bestanden afgespeeld via mij mini vond en vind ik minder goed klinken dan die bestanden van Qobuz+. Daar heb ik lang over nagedacht en  van alles geprobeerd, maar kwam tot de conclusie dat zo' n streaming dienst natuurlijk rechtstreeks haar bestand betrekt  bij de diverse muziek labels.

Ik zag net dat ik weer een jaartje Qobuz+  mag gebruiken van een tevreden klant. :)

 

Link to comment
Share on other sites

Mijn ervaring is dat Tidal hifi of Qobuz hifi heel fraai klinken maar lokale bestanden klinken echt nog een stuk beter. Beide met Daphile (rt) en Roon, Roon is echt een beter klinkend pakket.

Link to comment
Share on other sites

On ‎16‎-‎6‎-‎2018 at 10:27 PM, siem said:

Mijn ervaring is dat Tidal hifi of Qobuz hifi heel fraai klinken maar lokale bestanden klinken echt nog een stuk beter. Beide met Daphile (rt) en Roon, Roon is echt een beter klinkend pakket.

Even nieuw voor mij: bepaald Roon mede de geluidskwaliteit en waardoor?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...