Jump to content

nieuwe serie van 9 folded-well diffusers - gratis


thingman
 Share

Recommended Posts

Als voormalig bouwer en leverancier van WaveWeaver diffusers had ik op mijn website "ReadScapes" reeds een viertal gratis ontwerpen van diffusers met gevouwen diep segment geplaatst. Ten behoeve van geïnteresseerde zelfbouwers.
Daar maakte ik melding van in dit topic:

De reden om dit alles te delen is dat akoestische diffusers in NL en B niet langer betaalbaar worden aangeboden, terwijl 14 jaar van persoonlijke ervaring wel heel duidelijk heeft aangetoond hoe zinvol ze kunnen zijn voor de serieuze liefhebber.

Recentelijk heb ik een geheel herziene diffuserreeks met 9 verschillende ontwerpen online gepubliceerd.
De segmentbreedte van deze ontwerpen varieert tussen 36 en 98 mm. Er kan zo aan elke denkbare diffuserbehoefte worden voldaan.

fwd64.gif

Vanzelfsprekend bied ik alles nog steeds gratis aan!

Tegelijkertijd heb ik de webpagina rondom deze "folded-well diffusers" of FWD grondig herzien.
Deze webpagina is onderdeel van m'n ReadScapes website.
Er is overigens ook een Engelse versie beschikbaar van al het bovengenoemde materiaal.

Allereerst natuurlijk door degelijke algemene achtergrondinformatie en specificaties te verstrekken, maar ook door model-gerelateerde informatie.
Daarnaast heb ik een keuzehulp toegevoegd, die de zelfbouwer helpt om de juiste diffuser op de juiste locatie in te zetten.
Er is tevens het aanbod om bij twijfel persoonlijk advies te verlenen.
Verder kun je via deze pagina alle bouwtekeningen en uitgebreide, universele assemblage-instructies downloaden.
Tenslotte is er ook een instructiefilmpje gemaakt, waarin de assemblage van een FWD wordt getoond.


Kortom: een aardig "kerstpakket", maar dan na Kerstmis...

Ik wil er voor de duidelijkheid nog op wijzen dat ik geen commerciële belangen dien!
Eind 2014 ben ik gestopt met zakelijke activiteiten (SoundScapeS), maar bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.
Dus ben ik onverminderd doorgegaan met het vrijblijvend delen van kennis, ervaring en informatie.

Veel plezier ermee... :)
Edited by thingman
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
1 hour ago, Hans van Liempd said:

Heeft iemand deze diffusers gebouwd? En zo ja, waar heb je ze geplaatst?

De meeste modellen zijn intussen gebouwd en getest in een goede context. 72 als hoekbehandeling pakte bijvoorbeeld erg goed uit. Verder zijn de 40, 46, 52 en 64 nagenoeg identiek aan de oude WW's, dus ook de toepassingsopties zijn hetzelfde.

84 en 98 zijn nog niet gebouwd wegens gebrek aan goede context.

Edited by thingman
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...