Jump to content

Benz Wood L2


Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Ik heb een zgan (maar voor mij overbodige) Benz Wood L2 al tijden ongebruikt op de plank liggen. Ik wil eens kijken naar een vdHul, The Frog en daarom de Benz wel kwijt.

Het element zal een 8 jaar oud zijn maar ivm met de aanwezigheid van een Benz Ebony heeft het alleen maar af en toe dienst gedaan en dus weinig speeluren. Het is onlangs nog eens gecheckt door van de Hul en foutloos bevonden. Wat is een redelijke vraagprijs? Uiteraard compleet in de originele cassette met schroevendraaier, libelle en documentatie.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de tips; 500€ lijkt mij een nette prijs voor de Glider waar de koper heel tevreden mee mag zijn. De behoorlijk duurdere wood mag weg voor 750/700, dat is-ie mij zelf nog waard.

Ik beschouw elementen niet als verslijt artikel want ze gaan echt heel lang mee. Laatst hier een element van ik meen meer dan 40 jaar oud en dat leverde de meetgegevens op die nog helemaal voldeden aan de specs. Idem hier met een Denon 103M van 32 jaar oud, mankeert helemaal niks aan. Een nieuwe Wood kost op het moment 1695€ dus dan zit ik nog rond de 1000€ onder de nieuwprijs. Ebay is de meest logische plek vermoed ik. En zo niet dan heb ik altijd een prachtig element in de reserve voor de gevreesde calamiteiten. Tenslotte is spijt na verkoop veel meer voorkomend dan spijt na aankoop.

Link to comment
Share on other sites

Eric, mijn Wood L2 was al van 2003 en die was toen een stuk goedkoper dan nu. Bovendien had hij echt wel de nodige uurtjes gespeeld. Hij was wel nog bij vdH geweest voor een schoonmaakbeurt. Naald bleek nog goed. Daarna heeft ie ook nog gewoon een jaar bij mij gespeeld.
Ik kon/kan echter afwisselen met een vdH DDT 2 die in mijn andere arm zit.
Ik vond 400 euro een nette prijs voor een elementje dat de nodige meters gemaakt heeft maar wel OK is en naar een goede kennis gaat. Als ik het te koop had gezet was de prijs hoger geweest ;).

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...