Jump to content

Voedingskabels luisteren bij Robx


robx
 Share

Recommended Posts

Ik heet Rob ^_^

Vandaag was weer bizar. 

Middag voedingskabels (VK) luisteren op de SA11S1. Cock was hier, van het station Delft gehaald, en Leo was er (Leobus). 

We hebben met door hun meegenomen muziek het volgende gedaan: 

-  eerst draaien zoals het nu is met VK van Sonore. De installatie moest even wakker worden. Ook al staat die uren aan, pas na even draaien op wat hoger volume krijgt de eindversterker er zin in

-  dan even terug naar de eerder door mij gebruikte VK. Die fase was snel voorbij )))

-  en dan een verdere ontwikkeling van de VK van Sonore op de CD speler. 

Alle stappen waren goed te horen, het is opmerkelijk was een VK doet. En het is zeker opmerkelijk dat een nadere aanpassing door Cock echt binnen tien seconden leidt tot het besef dat dit weer even een stap verder is. 

 

Mijn advies: voor je een nieuw apparaat koopt, probeer dit eens. En ga gerust bij Cock luisteren, en wie het effect op een gewone-mensen-installatie wil horen mag ook hier komen. Altijd gezellig. 

 

 

 

 

Edited by robx
Link to comment
Share on other sites

Vanmiddag, zoals al gemeld door Robx, bij hem op luisterbezoek geweest. Zoals we wel weten is Rob een rasmodificeerder en dat werd wel duidelijk toen hij vertelde wat voor apparatuur er staat. Niks was nog standaard en er waren ook nogal wat hulpmiddeltjes. De kamer waarin dit allemaal speelt is tamelijk vierkant en behoorlijk groot. Niet makkelijk goed klinkend te krijgen, maar met de aanwezige vloerbedekking en wat dempende panelen achter de speakers was het prima in orde. De voornaamste reden van mijn bezoek - naast het leren kennen van Rob- was het kennis maken met een voedingskabel van Sonore. Rob is zeer lovend over deze kabel. Bovendien was de maker van de kabel ook aanwezig, dus ins en outs kwamen ook aan de orde. Wie Cock een beetje kent, weet wel dat er dan aan gesprekstof geen gebrek is. Dat maakte dit tot een reuze gezellige middag. We hebben 4 verschillende kabels op de Cd speler getest. Een straalkacheldraadje, mijn 2DW ref van Audiomaat, de kabel van Sonore en een experimentele kabel van Sonore die Cock had meegebracht. We hebben ze vergeleken met muziek die ik had meegebracht en dus goed ken (All Improvissio van Christina Pluhar) Verschillen waren duidelijk. De straalkacheldraad gaf een plat, dun en weinig detail gevend geluid. Met mijn kabel werd het al een stuk beter, maar qua detaillering, en volheid van bijv. de klarinet en stemmen (op een andere CD), kon hij niet tegen de Sonore kabels op. En uiteindelijk bleek de experimentele de winnaar. Wat een diepte, doorklinken van echo, strak laag, echtheid van stemmen, en geen scherpte te bespeuren. Dat laatste ben ik allergisch voor. Niet dat de set van Rob scherp klinkt, maar in vergelijking met mijn eigen set - en dus gewenning- miste ik wat volheid in het midden/laag gebied, maar dat mid/hoog en het hoog zou ik ook wel willen hebben.

Alles bij elkaar een erg leuke middag gehad met ook nog een uitnodiging om bij Cock te komen luisteren. Rob, dank voor je gastvrijheid.

Groet,

Leobus

Edited by leobus
Link to comment
Share on other sites

Leuk om te lezen, deze ervaringen over verschillen die blijkbaar duidelijk waren. Ik hoop dat ik ze op een later moment ook waarneem :o B)

Maar Rob, had je er niet beter een apart topic van kunnen maken, met name omdat er wellicht nog een vervolg komt? Nu sneeuw dit weer onder in de Audiofiele dagen en is dit niet meer terug te vinden.....B)

Link to comment
Share on other sites

Rene, we moeten toch een nieuwe sessie doen want Rody moest afzeggen.  Hij moet dit nog meemaken, je bent dan ook welkom. 

moderators: is dit een eigen topic waard? Denk het best wel. doe maar dan ? up to you. 

 

tis bizar. 

 

 

Edited by robx
Link to comment
Share on other sites

Eerst op vakantie, begin oktober of zo. Dan beschik ik hopelijk ook over 1 'geweldig+update' draad. Weet wel wat je jezelf aandoet ))). Je kan niet terug zegt ie wel eens ... 

Edited by robx
opruimen slordigheden ))))
Link to comment
Share on other sites

Wat je jezelf aandoet? Een onstilbaar verlangen, je gaat dolen, kijkt verwilderd uit je ogen, en mensen worden bang van je. Waar je verschijnt schuifelen ze verschrikt opzij, en tegen hun kinderen fluisteren ze, pas op!... een audio... fiel!  a108.gif

 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, mumsoft said:

Wat je jezelf aandoet? Een onstilbaar verlangen, je gaat dolen, kijkt verwilderd uit je ogen, en mensen worden bang van je. Waar je verschijnt schuifelen ze verschrikt opzij, en tegen hun kinderen fluisteren ze, pas op!... een audio... fiel!  a108.gif

 

Ten minste: in min of meer beschaafde landen. In andere contreien wachten pek en veren, meestal in combinatie met eenzame opsluiting met droog brood en een langdurig heropvoedingstraject.

Edited by Ove Rickland
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, mumsoft said:

Wat je jezelf aandoet? Een onstilbaar verlangen

 

Totaal foute conclusie. Als je de kabel eenmaal hebt, is het verlangen naar iets beters wel van de baan. Hoogstens wil je er nog meer op andere apparaten. Als het verlangen naar beter dan nog bestaat, kom je in een hopeloze zoektocht terecht. Kansloze missie lijkt mij. ......................ja, ik was aardig onder de indruk.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Je doet je bankrekening dan wat aan, that's it. Boeit niet. Ik ben zeker benieuwd naar een vergelijk, en mijn enige zorg, als het verlangen de kop opsteekt, zou zijn, of Cock er wel voldoende weet te maken.

 

Link to comment
Share on other sites

Meerdere mensen hier naar hebben zitten luisteren naar de vorige netkabel op de CD speler, een kabel van niks. Maar het klonk goed. 

En dan komt zo iets langs. Dan even terug naar de oude draad, en wordt dat beschreven als plat dun en zo. Ik was dat ook wel na 30 seconden zat.

En laat de set (!) met de nieuwe draad iets horen dat beschreven wordt met ' Wat een diepte, doorklinken van echo, strak laag, echtheid van stemmen, en geen scherpte te bespeuren.'  Dus van dun en plat naar .... En dat is het punt. Zelfde set, 1 draadje anders. 

 

 

groet

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...