Jump to content

Dual 1019


carl
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Tubejack said:

Ik zou hem persoonlijk niet gauw weg doen Carl.  Zelden zo' n vrouwvriendelijke speler gehad.  Platen draaien met deze speler is: "big fun"  Klinkt ook heel behoorlijk, via een FET pre en een DL-110.  

Ik heb nu een Oracle Delphi, een TD 320, een TD 160 en sinds gisteren een Kenwood KD 500 D.D. Daarnaast dus nog een Dual 1019 en een Dual (staat in de kelder). Ik wil dus wat inperken Jack en met een automaat heb ik niets. Als je iemand weet? Ik kan er een Denon 160 element opzetten.

Oh ja een Dual 1219 staat bij mijn dochter, maar ze is er tevreden mee en die krijg ik dus niet terug. Toch een aardig ding Marc (met tussenwiel!).

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ja, de 1219 én 1229 waren toen toch onbereikbare idealen voor mij als beginnend liefhebbertje. Die 1215 was op mijn 16e als inbouwpakket relatief een koopje. Ik kon hem van mijn vakantiewerk wel betalen. Dat tussenwiel was toch wel te horen, als je de volumeknop ongezond hoog opdraaide (zonder muziek dan). Maar ik ben er jaren blij mee geweest.

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, carl said:

Ik heb nu een Oracle Delphi, een TD 320, een TD 160 en sinds gisteren een Kenwood KD 500 D.D. Daarnaast dus nog een Dual 1019 en een Dual (staat in de kelder). Ik wil dus wat inperken Jack en met een automaat heb ik niets. Als je iemand weet? Ik kan er een Denon 160 element opzetten.

Oh ja een Dual 1219 staat bij mijn dochter, maar ze is er tevreden mee en die krijg ik dus niet terug. Toch een aardig ding Marc (met tussenwiel!).

 

Je dochter is zo te lezen een verstandige vrouw Carl, bovendien heb je al 2 Thorens draaitafels. Ikzelf zou een van die weg doen.....

Link to comment
Share on other sites

Die Dual 1019  in een zo nauw mogelijk passende plinth die net wat hoger is als gebruikelijk. Net een juwelenkistje. Super compact. Mooi. Er zijn ook Elac's die dat hebben (ik meen de 50H).

Kleine phono pre en een koptelefoon versterker er bij, of zelfs in de plinth, klaar is kees.

Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

Ik heb twee draaitafels boven naast elkaar staan: de Oracle en de TD 320. Beneden een TD 160 en ik zou me kunnen voorstellen dat daar de Kenwood komt te staan. Wel een blikvanger als die het beter doet dan de TD 160.  En daarvoor heb ik nog twee andere kinderen ^_^. Als ik een behoorlijke prijs voor die 1019 krijg is die weg. Geld kan ik wel gebruiken voor een nieuwe arm voor de Kenwood. Ik ga morgen toch eens even ruimen in de kelder. Ben benieuwd welke Dual daar staat? 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...