Tubejack Posted 4 mei 2019 Author Report Share Posted 4 mei 2019 2 hours ago, carl said: 1 kilo zilver kost maximaal 450 euro. In die versterker zit maximaal 10 kilo zilver en dan kom je niet op dergelijke bedragen Peter. Het arbeidsloon zal veel meer bedragen denk ik.De verhouding kostprijs verkoopprijs zal minstens een factor 5 zijn. Maar het gaat me niet om het geld (kunnen we toch niet betalen) maar om de vraag of het echt veel en veel beter klinkt. Waar je vooral voor betaald, is kennis en kunde. Niet voor die paar kilo zilver. Je hebt nu zelf gehoord hoe vloeiend het kan klinken. Het heeft volgens mij geen enkele zin om Devore luisprekers aan te schaffen, als je niet een vergelijkbare versterker en bron hebt. Het zal nooit zo klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 mei 2019 Author Report Share Posted 4 mei 2019 5 hours ago, carl said: het zou me niet verbazen als je me vroeg of ik gek ben om andere LS te zoeken. Nee, volgens mij heb ik jou Monitor Audio's gehoord (of een broertje daarvan) In Sneek tijdens een van dagen van Audioselectief. Ze stonden in een kleinere ruimte en het klonk prima. Wat ik zelf zou doen, is in eenzelfde prijsklasse iets nieuws zoeken als ik daar aan toe was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 mei 2019 Author Report Share Posted 4 mei 2019 16 minutes ago, vintagemod said: Jack,ik had vroeger twee loopwerken ene was met zilvertin gesoldeerd en de de ander met lood tin,meen jij dat zilver altijd beter klonk ,forget iT ,het klink anders Het verschil tussen de 2 versterkers is niet de klank, maar het verschil in details. Verder "beweer" ik niets, ik kan het gewoon laten horen. Beide zijn trouwens met gewoon lood tin gesoldeerd. Het is jammer dat deze ringkern trafo's niet meer leverbaar zijn. Te duur en te moeilijk om te maken. Volgens mij wikkelt Audionote die trafo's met zilverdraad daarom ook met de hand. Het is gewoon te kwetsbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 mei 2019 Author Report Share Posted 4 mei 2019 3 minutes ago, vintagemod said: Als er verschil in details is ,zijn er ook verschillen in klank,of het is dit of het is dat. Nee ik vind van niet en een aantal met mij. Je bent echt 100% kansloos Wol. Ik geloof dat er een of twee batches gemaakt zijn van deze transformatoren. De mensen vonden het blijkbaar te duur. De koper/zilver versie was ongeveer €1000 per trafo de geheel zilveren ik meen €3000 per stuk. Nog goedkoop, als je dat tegen de huidige high-end prijzen weg zet. Maar goed het beste is geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 mei 2019 Author Report Share Posted 4 mei 2019 15 minutes ago, vintagemod said: Ik kom wel wel langs ,ik Geef je uitgebreid wat het verschil in klank is en in detail zijn ,geen probleem,hopend dat Ivan er bij zit ,kan een verhaal maken zonder foto,s Ik heb al eens, een of twee demo's gegeven op een Hear dag. Wil ik nog wel een keer doen, met jou erbij. Maar even terug naar de kern. Er wordt vaak afgegeven op het gebruik van zilver in audio. Met de kennis en kunde die een firma als Audionote heeft is er geen enkel probleem. Als ontwerper heb ik daar veel respect voor. Ze maken prachtige apparatuur en onderdelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 mei 2019 Report Share Posted 4 mei 2019 (edited) 1 hour ago, Tubejack said: Nee, volgens mij heb ik jou Monitor Audio's gehoord (of een broertje daarvan) In Sneek tijdens een van dagen van Audioselectief. Ze stonden in een kleinere ruimte en het klonk prima. Wat ik zelf zou doen, is in eenzelfde prijsklasse iets nieuws zoeken als ik daar aan toe was. Mijn 20 SE zijn nog uit de tijd van de oorspronkelijke eigenaar Jack en het merk was toen erg exclusief. Het schijnt (een van ?) zijn beste LS te zijn geweest. Daarna zijn het toch andere LS geworden, ook met minder rendement bijvoorbeeld. Mijn Conrad Johnson voor en eind doe ik echt niet weg want het was en is nog steeds een fantastische versterker die matcht met veel andere LS. Een versterker uit 2000 hoeft echt niet minder te klinken dan een van nu. Hetzelfde geldt voor veel van mijn andere spulletjes. Daar passen echt nog wel iets andere klinkende LS op De prijs is dan een afgeleide. Edited 4 mei 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 mei 2019 Report Share Posted 4 mei 2019 Rustig maar, Wol. Bert heb ik het weleens horen uitleggen. Er is niks mis met zilver, het geleidt als nete, maar het dwingt de structuurinformatie in een houdgreep. Dat geeft niks als je je daar toch niet op toelegt, zoals de meeste mensen hier, maar wel als je dat liever geen strobreed in de weg wil leggen, zoals ik en nog een paar mensen hier. Koper is dan de betere keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 mei 2019 Author Report Share Posted 4 mei 2019 12 minutes ago, carl said: Mijn 20 SE zijn nog uit de tijd van de oorspronkelijke eigenaar Jack. Het schijnt (een van zijn ?) beste LS te zijn geweest. Daarna zijn het toch andere LS geworden, ook met minder rendement. Mijn Conrad Johnson voor en eind doe ik echt niet weg want het was en is nog steeds een fantastische versterker die matcht met veel andere LS. Een versterker uit 2000 klinkt echt niet veel beter dan een van nu. Hetzelfde geldt voor veel van mijn andere spulletjes. Waarom ga dan op zoek? Naar al die onbetaalbare spullen? Het ontwerp van de versterker die nu in de woonkamer staat te spelen is uit 2001. Maar hij is helemaal uptodate en klinkt echt wel een stuk beter dan het origineel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 mei 2019 Author Report Share Posted 4 mei 2019 3 minutes ago, mumsoft said: Rustig maar, Wol. Bert heb ik het weleens horen uitleggen. Er is niks mis met zilver, het geleidt als nete, maar het dwingt de structuurinformatie in een houdgreep. Dat geeft niks als je je daar toch niet op toelegt, zoals de meeste mensen hier, maar wel als je dat liever geen strobreed in de weg wil leggen, zoals ik en nog een paar mensen hier. Koper is dan de betere keuze. Bert is hier ook geweest, aardige vent en een vakman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 mei 2019 Report Share Posted 4 mei 2019 (edited) Zilverdraad is alleen leuk tussen het goud. Edited 4 mei 2019 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 mei 2019 Report Share Posted 4 mei 2019 (edited) Ik zoek een iets andere klank Jack en die Devore LS had wel het geluid wat ik al lang zoek. Had die Nine dus wel eens op zolder willen beluisteren naast die van mij. En als het me echt bevalt kan ik me zoiets wel veroorloven op mijn oude dag. Edited 4 mei 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 mei 2019 Author Report Share Posted 4 mei 2019 20 minutes ago, carl said: Ik zoek een iets andere klank Jack en die Devore LS had wel het geluid wat ik zocht. Had die Nine dus wel eens thuis willen beluisteren naast die van mij. Die "klank" komt voor een groot deel uit de Audionote versterker Carl. Wij spelen met push-pull en die Audionote is een paralel single ended. Het verschil in klank zit voor een deel in het feit dat single ended veel meer 2e harmonischen heeft als onze versterkers. Het zal me niet eens verbazen dat die Devore op onze versterkers verschrikkelijk klinkt. Juist omdat ze goed zijn. Wat ik me net bedenk, waarom ga je met je Conrad Jonson versterker niet eerst naar Audiolife.? Dan heb je gelijk een idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 mei 2019 Author Report Share Posted 4 mei 2019 10 minutes ago, vintagemod said: En bij vd heide is zilver en metaal taboe. Ik heb toch aardig wat lectuur gelezen Wol maar dat nog niet. Volgens Bert was mijn set ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 mei 2019 Report Share Posted 4 mei 2019 (edited) 1 hour ago, Tubejack said: Die "klank" komt voor een groot deel uit de Audionote versterker Carl. Wij spelen met push-pull en die Audionote is een paralel single ended. Het verschil in klank zit voor een deel in het feit dat single ended veel meer 2e harmonischen heeft als onze versterkers. Het zal me niet eens verbazen dat die Devore op onze versterkers verschrikkelijk klinkt. Juist omdat ze goed zijn. Wat ik me net bedenk, waarom ga je met je Conrad Jonson versterker niet eerst naar Audiolife.? Dan heb je gelijk een idee. Dat is nuttige info Jack over die harmonische. Maar heb jij wel eens die Conrad Johnson getild Devore is niet voor Audionote ontworpen. Audionote LS vind ik altijd een afknapper. Edited 4 mei 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 mei 2019 Report Share Posted 4 mei 2019 1 minute ago, vintagemod said: Nou dan hoor maar eens de twee uitzendingen aan en vooral logisch denken. Deze bedoel je: https://www.dhtrob.com/overige/geluid_dat_niet_mag.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 mei 2019 Report Share Posted 4 mei 2019 Ja, hartstikke. Fijn dat iemand het merkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2019 Author Report Share Posted 5 mei 2019 9 hours ago, carl said: Dat is nuttige info Jack over die harmonische. Maar heb jij wel eens die Conrad Johnson getild Devore is niet voor Audionote ontworpen. Maar draai het eens om Carl. Waarom zou een klein bedrijfje als Audiolife, wèl met luidsprekers moeten gaan sjouwen? Die ze niet eens op voorraad hebben en waarvan de kans gering is dat ze die dan ook verkopen. Als je wat wilt, moet je zelf ook wat doen, vind ik. Je kunt ook een paar sterke mannen inhuren voor een paar honderd €. Of je Audio Monitor luidsprekers daar vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2019 Author Report Share Posted 5 mei 2019 8 hours ago, TL 200 said: Ja, hartstikke. Fijn dat iemand het merkt. Ik heb beide stukken zeker 3...4x beluisterd. Helaas ben ik geen passage tegengekomen waar dat benoemd wordt. Maar misschien mis ik iets, dat kan natuurlijk. Kan iemand aangeven in welk stuk en op hoeveel minuten. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2019 Author Report Share Posted 5 mei 2019 9 hours ago, vintagemod said: Hè ,jij bent wakker . Nog niet zo lang geleden, waren aanhangers van zijn theorie, volgens jou deelnemers van een sekte. Ik vind het daarom vreemd dat je op deze manier toch nog probeert je gelijk te halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 mei 2019 Report Share Posted 5 mei 2019 1 hour ago, Tubejack said: Maar draai het eens om Carl. Waarom zou een klein bedrijfje als Audiolife, wèl met luidsprekers moeten gaan sjouwen? Die ze niet eens op voorraad hebben en waarvan de kans gering is dat ze die dan ook verkopen. Als je wat wilt, moet je zelf ook wat doen, vind ik. Je kunt ook een paar sterke mannen inhuren voor een paar honderd €. Of je Audio Monitor luidsprekers daar vergelijken. Sorry Jack, Maar als je speakers in je winkel demonstreert, zou je ze ook moeten willen verkopen. Daar hoort service in de vorm van thuis luisteren bij. Als je dat als winkel niet wilt, moet je die speakers niet in je winkel hebben. Ik ben nu bezig met een dac. Die heb ik bij de hier thuis, bij de leverancier op zijn set met streamer mogen horen. En dinsdag komt hij nogmaals hier met dac en nu ook de streamer. Dat vind ik service. Die laatste tip: met de Monitor Audio daar gaan luisteren vind ik wel reëel. Dat zou ik als eerste doen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 mei 2019 Report Share Posted 5 mei 2019 (edited) Ik heb indertijd versterkers vergeleken. Eerst bij Rob Wilms in de winkel en op zijn aandringen ook thuis. In de bekende akoestiek hoorde ik verschillen erg makkelijk. Het is inderdaad wat Wiel zegt in verschillende ruimten klinkt audio verschillend. En we zoeken uiteindelijk alleen maar een bepaald geluid in eigen ruimte. Ik zal de hifi winkel missen want ik heb er nooit een miskoop gedaan. Ik heb trouwens ook nooit misbruik van het vertrouwen gemaakt. Edited 5 mei 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 mei 2019 Report Share Posted 5 mei 2019 (edited) De ls naar achter gezet,dichtbij de achterwand en de kleine baspoort aan de achterkant afgedicht. De ls staan nu veel verder uit elkaar 2.50 cm. Klinkt goed,ruimtelijker en een breder stereobeeld. Edited 5 mei 2019 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2019 Author Report Share Posted 5 mei 2019 1 hour ago, leobus said: Sorry Jack, Maar als je speakers in je winkel demonstreert, zou je ze ook moeten willen verkopen. Daar hoort service in de vorm van thuis luisteren bij. Als je dat als winkel niet wilt, moet je die speakers niet in je winkel hebben. Ik ben nu bezig met een dac. Die heb ik bij de hier thuis, bij de leverancier op zijn set met streamer mogen horen. En dinsdag komt hij nogmaals hier met dac en nu ook de streamer. Dat vind ik service. Die laatste tip: met de Monitor Audio daar gaan luisteren vind ik wel reëel. Dat zou ik als eerste doen. Groet, Leobus Het verhaal is iets anders Leo. Carl wil naar luidsprekers thuis luisteren, die de leverancier blijkbaar niet op voorraad heeft of kan houden. Als klein bedrijf lijkt het mij ook moeilijk, om een dergelijke investering om deze reden te moeten doen. Die Monitor Audio's zullen vast niet zo zwaar zijn. En op deze manier kun je toch enigszins een idee krijgen van de verschillen. Zonder dat een van de twee veel hoeft te investeren. Wat dac's betreft, de meeste zijn veel handelbaarder natuurlijk. Verder hangt het m.i. van de marges af of je wel of niet een dergelijke service kunt aanbieden. Ik ken ook leveranciers waarbij je twee weken thuis mag luisteren, maar 5 of 10% van de aanschafprijs moet betalen. Dit wordt dan verrekend bij een eventuele aankoop. Ikzelf vind dat dit een beter systeem is. Zo kun je de prijzen laag houden, behoed je de klant voor een eventuele miskoop/mismatch en je selecteert vooraf al serieus publiek. Groet, Jack P.s. Carl je kunt aan Audiolife natuurlijk ook vragen of ze dat wat grotere model een weekje bij je willen neerzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 mei 2019 Report Share Posted 5 mei 2019 (edited) Elke winkelier moet natuurlijk zelf weten wat hij in huis heeft. Ik kijk gewoon verder en als ik iets tegenkom prima en zo niet ook. Devore wordt ook over de grens geïmporteerd en ik zal daar ook nog eens informeren. Met deze discussie heb ik trouwens weer veel geleerd. Nog even terugkomend op Audio Live: een echte snoepwinkel voor ons soort mensen. Alleen ken ik niemand die producten als Audionote en Airtight kan of wil betalen. Dan moet je bijna wel in de drugshandel zitten Edited 5 mei 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2019 Author Report Share Posted 5 mei 2019 19 minutes ago, carl said: Nog even terugkomend op Audio Live: een echte snoepwinkel voor ons soort mensen. Zeker ik heb er een paar keer wat besteld. Goede service en vlotte levering. Ik kan alleen enkele losse Audio Note onderdelen betalen en die zijn van zéér hoge kwaliteit. Zo heb ik koperfolie in olie condensatoren in mijn versterkers. In één daarvan ook van het merk Audio Note. Je hoort ze niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts