Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, mumsoft said:

Voor mij zijn dat Cock en Berret, en een zekere Theo van Wermeskerken.

Ik noemde bewust geen ontwikkelaar, maar mensen die vanuit een concept dingen kunnen bouwen en verder ontwikkelen. Theo van Wermeswerken ken ik verder niet.

3 hours ago, carl said:

Zeker als je zelf kunt bouwen Jack ;) De toekomst van de High End zijn mensen als  jij en Roger die op basis van oude ontwerpen rechtstreeks producten op de markt zetten die een fractie van de retailerprijs kosten. 

Ik weet het niet Carl, iets echt heel goed maken is nog verdraait lastig.... 

2 minutes ago, Tubejack said:

Ik weet het niet Carl, iets echt heel goed maken is nog verdraait lastig.... 

Dat niet alleen. Het  criterium van wat echt heel goed is is voor iedereen verschillend. Technisch gezien sturen we robotjes naar Jupiter, maken daar foto's en sturen die weer terug. Je moet echt heel goed zijn om dat te laten slagen. Zoiets kan voor audio apparatuur ook. Maar willen we dat? Technisch gezien is het Pass spul niet van hoog nivieau. Maar het heeft net dat tikkie wat de klant graag hoort. Net zoals Bose....

Inderdaad:  "willen we dat".   voor € +/- 400 kan ik met 4 Audio Note koperfolie in olie mijn huidige phonotrap een haartje  beter maken.  Voor diezelfde € 400 maak ik er een zonder condensatoren maar met op-amps.  Maar wil ik dat? ...Nee 

1 hour ago, carl said:

Ik noemde bewust geen ontwikkelaar, maar mensen die vanuit een concept dingen kunnen bouwen en verder ontwikkelen.

Dat zijn toch ontwikkelaars. Als er geen concept is spreekt men vlgs. mij van uitvinders.

3 minutes ago, TL 200 said:

Zonder ontwikkelaars geen vooruitgang.

En wat is vooruitgang? Elektrisch rijden? Smartpones waardoor niemand meer rust in de kont heeft?  Hebben we net alles naar energie zuinige LED verlichting verbouwd moet we elektrisch gaan stoken? :unsure:

Niet elke vooruitgang is een verbetering natuurlijk. Maar zonder mensen als Edison en Tesla hadden we nu nog steeds bij kaarslicht zelf muziek moeten maken. En ik kan je verzekeren dat dat geen pretje is als ik bij kaarslicht muziek moet maken hoor. Dan kun je nog beter mp3-tjes luisteren via Bose speakertjes.

9 minutes ago, TL 200 said:

Dat zijn toch ontwikkelaars. Als er geen concept is spreekt men vlgs. mij van uitvinders.

Nee, dan is er sprake van toeval, geluk of gewoon een vondst, enz. Penicilline is dat b.v. Maar de wasrollen van Edison en kooldraad gloeilamp waren een een ontwikkeling. En het onderliggende concept daarbij was geld verdienen met een technische onderneming....

59 minutes ago, TL 200 said:

Ook zoiets: onze jongste had vanmiddag problemen met haar telefoon. Heeft ze hem even "aan- en uitgezet" en toen deed hij het weer. :)

Da's knap. Is het een opblaastelefoon? Of deed hij het weer toen ze hem had uit gezet? :blink: Die jeugd van tegenwoordig...

Edited by Pjotr

2 hours ago, vintagemod said:

Er bestaat geen slechte audio producten,en Carl gelooft In dure producten,omdat hij denk dat het goed is,die producten moet je echt gaan zoeken Met een vergrootglas,lees nog wat meer audiobladen,die onzin,die worde toch betaalt door de fabrikanten en dealers.

Dat mijn Auralic Mini beter klinkt dan de Raspberries die ik hoorde vorige week heeft zijn oorzaak, net zoals waarom de DAC van Hans beter klinkt dan die is ingebouwd in de Auralic. Mijn TD 320 met Nagaoka MP 200 klinkt indrukwekkend op mijn set totdat je overschakelt op de Oracle met Benz Ruby Z: dat verschil is nog best schokkend. Slechte audio producten bestaan er misschien niet, maar wel die beter klinken.

Ik heb zelf wat recensies gedaan voor Puresound en ik heb over diverse zaken niet geschreven omdat ik het niets vond. Ben daarnaast ook zeer voorzichtig geweest met commentaar van belanghebbenden. Ik vind dat niet integer want ik schrijf geen advertorials. Het enige review waar ik een beetje spijt van heb was het eerste over de Goldnote phono trap. Dat was te lovend in vergelijk met de later geteste phonotrappen.

Voor wat betreft de Pass Kloon die Roger voor me heeft gemaakt. Roger heeft gebouwd vanuit een bestaand ontwerp net zoals George die hem ook heeft gebouwd. Tussen deze twee trappen zit natuurlijk technisch wel wat verschil, maar dat kun  je geen baanbrekende ontwikkeling noemen. Dan zou je over jaren steeds wat veranderingen moeten doen met een voorafgebakend doel voor ogen.

Edited by carl

2 hours ago, vintagemod said:

Marc over wemmetje gesproken,op het groene form heb je een topic over tegenstanders van de audio lamp en een topic over voorstanders van de audiolamp ben je toch een beetje balla,balla figuur,Dan spreek je over macht hebbers,cq dictators.

Nee, het is erkennen dat we allemaal afwijken van elkaar, om te beginnen qua luisteren, ondergaan, meemaken.

Het ligt ten grondslag aan dat eeuwige gekissebis, dat geneuzel, dat elkaar niet serieus nemen op audiofora, en dat audiofora er in soorten en maten zijn. Sommige topics, vooral als het gaat om onmeetbare zaken, zijn erg geschikt om elkaar de kop in te slaan. Scheiden die handel, vechtersbazen uit elkaar houden. Dat is goed scheidsrechteren c.q. modereren.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...