Buell Posted 1 januari 2019 Report Share Posted 1 januari 2019 On 12/28/2018 at 10:17 PM, audiovorden said: Testen kost tijd. Ik heb nu wat kristallen in een kommetje met koperen strips. En deze aangesloten op de massa van mijn DAC. Het werkt verbluffend. Er is ook al een meer professioneel ogende DIY- grounding box gebouwd door een audiovriend van mij. Ik heb al een exemplaar in bestelling. Overigens ben ik getipt en van testmateriaal voorzien door Peter de Bruyn van Acoustic Dimension. De credits gaan naar hem. Wat gebruik je aan mineralen? Mix van Toermalijn, shungite , rozenkwarts, bergkristal, seleniet o.i.d ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 1 januari 2019 Report Share Posted 1 januari 2019 We hebben in een luistersessie bij AD verschillende mineralen getest. Vooralsnog gaat de voorkeur uit naar bergkristal. Binnenkort heb ik mijn eerste "echte" grounding box binnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 1 januari 2019 Report Share Posted 1 januari 2019 Bergkristal? ,...ok. ik zou daar minimaal Toermalijn of Shungite bij verwachten. Alleen Bergkristal hoor je niet vaak. By the way, Jaspis en bijvoorbeeld Carneool hebben ook aardende eigenschappen. Succes, leuk experiment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 (edited) Steenkool Toch snap ik het fenomeen aarde niet echt goed. Ik dacht dat je moest aarden op natte grond. Kennelijk kan dat door een kunstmatige oplossing vervangen worden. Edited 2 januari 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 (edited) On 1/1/2019 at 9:12 AM, audiovorden said: We hebben in een luistersessie bij AD verschillende mineralen getest. Vooralsnog gaat de voorkeur uit naar bergkristal. Binnenkort heb ik mijn eerste "echte" grounding box binnen. Amethist schijnt goed RF/EMF af te vangen. Kun je gebruiken om niet gebruikte inputs mee "af te sluiten". Moet je wel regelmatig heractiveren/reinigen. Edited 2 januari 2019 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 januari 2019 Author Report Share Posted 2 januari 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 (edited) 6 hours ago, carl said: Steenkool Toch snap ik het fenomeen aarde niet echt goed. Ik dacht dat je moest aarden op natte grond. Kennelijk kan dat door een kunstmatige oplossing vervangen worden. Nou... Er bestaan meer vormen van "aarden" dan elektrische aarding. Dat lijkt me niet zo moeilijk, omdat het algemeen bekend is. Aarding in relatie tot een audiolamp en audiotegel is verder niet elektronisch van aard of doelstelling. De aarding in kwestie moet je feitelijk heel letterlijk nemen, en dan begin je een beetje in de goede richting denken. Edited 2 januari 2019 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 Ik ken eigenlijk alleen maar elektrische aarding Toine. Ben dan ook maar een jurist Welke andere vormen van aarding bestaan er dan? En wat zou dat experiment van Audiovorden meer moeten toevoegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 januari 2019 Report Share Posted 2 januari 2019 Ik zit er inmiddels aan te denken mijn set te aarden aan een houten kist met wijn erin Wiel. Daartussen doe ik dan koolstof. Maar alle gekheid op een stokje bij Hifi moet je eerst uitproberen en dan pas oordelen is mijn ervaring. De experimenten van Audiovorden volg ik dus met interesse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 januari 2019 Report Share Posted 3 januari 2019 11 hours ago, carl said: Ik zit er inmiddels aan te denken mijn set te aarden aan een houten kist met wijn erin Wiel. Daartussen doe ik dan koolstof. Maar alle gekheid op een stokje bij Hifi moet je eerst uitproberen en dan pas oordelen is mijn ervaring. De experimenten van Audiovorden volg ik dus met interesse. Moet dat dan niet een kist tuinaarde zijn en de wijn lekker zelf opdrinken? Je hebt gelijk, je moet ook eerst alles ZELF uitproberen. Wat dat betreft is je vraag over het Monster PC verlengplugje een gemiste kans. Dat kun je maar beter niet aan een ander vragen maar zelf uitproberen. Voor hetzelfde geld is dat een geweldige tweak en upgrade van je set. Laat anderen maar kletsen dan en schrijf er een leuk verslag over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 3 januari 2019 Report Share Posted 3 januari 2019 3 hours ago, Pjotr said: Laat anderen maar kletsen Terwijl jullie zaten te kletsen heb ik mijn speakers behandeld. Met een geweldig product, bevat o.a. bijenwas. Voor het beste resultaat een dun laagje aanbrengen en even laten inwerken. Daarna poetsen met een zachte katoenen lap, je weet niet wat je ziet hoor: glimmen als een spiegel. Pledge meubelspray staat op de verpakking. Als laatste doe ik altijd de boven- en achterkant. Die zijn met heel fraai kunstleer bekleed. That skai is the limit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 januari 2019 Report Share Posted 3 januari 2019 Top! Dat zal zoemen dadelijk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 januari 2019 Report Share Posted 4 januari 2019 M'n oren verwennen ze wel maar het oog wil ook wat hè. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 januari 2019 Report Share Posted 4 januari 2019 3 minutes ago, vintagemod said: Pledge meubelspray dat moesten wij vroeger 55 jaar geleden gebruiken voor de meubels,ik vond het maar troep. Bienwas is wel intressant, Wie mooi wil zijn moet lijden zeiden ze 55 jaar geleden. Deed je toen ook de boven- en achterkant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 januari 2019 Report Share Posted 4 januari 2019 14 minutes ago, vintagemod said: Ik heb al jaren kristallen van akido in een houten kistje om de luidspreker kabel,vd Hull verkoopt die ook en vorig jaar kristallen in zakjes van audiomaatgekocht voor mij zijn beide intressant, Is de mantel van het deel dat door de kist met mineralen loopt daar verwijderd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 januari 2019 Report Share Posted 4 januari 2019 18 minutes ago, vintagemod said: Jij bedoeld de achterkant en de onderkant ,Elke dag de plinten afstoffen thuis, Elke dag afstoffen? Ja was toen nog veel kool-stof daar in het Limburgse... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 januari 2019 Report Share Posted 4 januari 2019 Ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 januari 2019 Report Share Posted 4 januari 2019 (edited) On 1/3/2019 at 10:46 AM, Pjotr said: Moet dat dan niet een kist tuinaarde zijn en de wijn lekker zelf opdrinken? Je hebt gelijk, je moet ook eerst alles ZELF uitproberen. Wat dat betreft is je vraag over het Monster PC verlengplugje een gemiste kans. Dat kun je maar beter niet aan een ander vragen maar zelf uitproberen. Voor hetzelfde geld is dat een geweldige tweak en upgrade van je set. Laat anderen maar kletsen dan en schrijf er een leuk verslag over. Ik heb net de trouwerij van mijn dochter achter me Peter en nu heb ik weer tijd voor audio Ik hoef trouwens niet alles zelf te probere, maar bij audio vind ik dat wel leuk. Akiko kristallen heb ik een keer uitgeprobeerd en ik heb het op mezelf, een luistervriend en mijn zoon van 25 uitgeprobeerd. Alle drie namen we niets waar, maar dat zegt alleen iets over mijn situatie. Edited 4 januari 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 4 januari 2019 Report Share Posted 4 januari 2019 1 hour ago, vintagemod said: Bienwas is wel intressant, Ik heb hier nog een paar kilo liggen. Imker hè... Als je wat wilt hebben, neem ik het wel mee naar de komende meeting. Natuurlijk geen kilo's. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 januari 2019 Report Share Posted 6 januari 2019 On 1/4/2019 at 8:22 PM, vintagemod said: Die limburgse mijn is het zelfde verhaal als in slochteren,de staat heeft miljarden verdient en die zeggen daaaaag En nou hebben we dit weer. https://www.dvhn.nl/drenthe/Plannen-voor-zonne-energie-smelten-als-sneeuw-voor-de-zon-omdat-het-net-volstroomt-24020150.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 januari 2019 Report Share Posted 6 januari 2019 Haastige spoed... Van mijn wind-enegergieleverancier mocht ik ook niet meer winddelen afnemen dan het eigen verbruik. Snap dat nu wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 januari 2019 Report Share Posted 6 januari 2019 Ze kunnen die centrales dan toch minder laten produceren. Scheelt gas en/of kolen. Dat was toch de bedoeling nietwaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 januari 2019 Report Share Posted 6 januari 2019 Nou, dat gaat zomaar niet. En als ik het goed begrijp, is dat het probleem niet eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 januari 2019 Report Share Posted 6 januari 2019 Ik zal wel weer te simpel denken. Het is een capaciteits probleem. Misschien kan er wat minder ingekocht worden uit het buitenland en onze boeren etc. wat meer laten leveren. Maar laat de geleerden dat maar uitzoeken, ik heb de stofzuiger gerepareerd en gebruik dus weer regelmatig 1000 watt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 6 januari 2019 Report Share Posted 6 januari 2019 9 minutes ago, TL 200 said: Ze kunnen die centrales dan toch minder laten produceren. Scheelt gas en/of kolen. Dat was toch de bedoeling nietwaar? Nee, dat kan helaas niet. Ik heb enige jaren geleden bij een aantal energiecentrales in het zuiden van het land een aantal projecten uitgevoerd, en daar hebben ze het mij uitgelegd waarom dat niet kan. In de huidige centrales wordt onze energie opgewekt m.b.v. turbines. Deze moeten een bepaald toerental blijven draaien om te kunnen werken. Hier zit wel enige ruimte om te variëeren, maar niet onbeperkt. Een piek of een dal lukt wel (ze draaien niet constant 100%) maar wanneer je met zonne energie of windenergie heel veel energie in het net gaat stoppen, zouden bijvoorbeeld de turbines op de helft van hun capaciteit moeten gaan draaien. En dat gaat dus niet. (tenminste... zo is het mij ongeveer uitgelegd). Dit is de reden waarom je ook vaak windmolens stil ziet staan, ze kunnen de daardoor opgewekte energie niet kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts