Jump to content

Een zwarte weduwe nieuw gekleed


Recommended Posts

Ik heb de Pearl 1 kloon op proef gehad en die klonk dus echt heel goed. Sterker nog op het Duitse AAA forum zijn ze zeer enthousiast en ook George heeft goede ervaringen. Ik verwacht zelfs dat de nieuwe kloon nog iets beter wordt ook. Dat Wiel nu al te voren weet dat het helemaal niks is vind ik vervelend voor de bouwer maar ook voor mij.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de Pearl 1 kloon op proef gehad en die klonk dus echt heel goed. Sterker nog op het Duitse AAA forum zijn ze zeer enthousiast en ook George heeft goede ervaringen. Ik verwacht zelfs dat de nieuwe kloon nog iets beter wordt ook. Dat Wiel nu al te voren weet dat het helemaal niks is vind ik vervelend voor de bouwer maar ook voor mij.

 

Gewoon vinden wat je zelf vindt Carl. Roger bouwt hem toch niet voor AAA of Wollie. Lijkt mij meer sneu voor Wolleke., alhoewel die heeft natuurlijk allang zijn eigen gerief gevonden met zoveel ervaring en kennis van zaken.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited) · Hidden 7 maart 2017 - No reason given
Hidden 7 maart 2017 - No reason given

..... Dat Wiel nu al te vorenweet dat het helemaal niks is vind ik vervelend voor de bouwer maar ook voor mij.

Denk je nou echt dat ik Wiel serieus neem?  :huh:  ;)

Edited by Sodejuu
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Vandaag arriveerde al bij de vroege ochtenpost een fraai lederen etui

DSC_0239.jpg

 

Dat bij opening een als nieuw aandoend element bevatte. Keurig verzorgd, glashelder in het plastic en geheel compleet met alle benodigde toebehoren

van onder naar boven: schroevendraaiertje, reinigingsvloeistof, buisje met metalen en plastic schroefjes en moertjes, het reinigingsborsteltje.

DSC_0241.jpg

 

In het midden het fraaie & elegante element zelf

Empire edr9 Cartridge Data

 

Empire
EDR 9

rate/review
$200

Type
moving magnet

Output Voltage 4.5mV

 

Frequency Response
20Hz - 35kHz

Tracking Force
1.5g

Mass
5.3g

 

Channel Separation
30dB

Channel Balance
0.75dB

Load Impedance
47k ohms

Output Impedance 28x10-6cm/Dyne

 

Stylus
S5000 black

Stylus Tip
paralinear LAC 0.2 mil

Cantilever

Dynamic Compliance

   

Static Compliance

 

Notes
*3.54 cm/sec. Separation 20db 20Hz 500 Hz 15kHz 20kHz, IM distortion 08% 3kHz 20kHz, Tracking ability 38 cm/sec @ 1kHz @ 0.9gm, Recommended capacitance load 100pF.

 

De weduwe popelde naar een nieuwe partner en daarom meteen maar aan de slag.

Hoe een fabrikant ook zijn best doet, altijd mankeert er wel iets. In dit geval zijn de bijbehorende schroefjes iets te kort maar gelukkig is dat geen probleem want schroefjes zat in voorraad. Het blijft altijd een prutskarweitje wanneer er geen schroefdraad in het element zit en er met moertjes gewerkt moet worden maar uiteindelijk past het elementje precies.

De arm met sme montage (lekker makkelijk) zit zo weer op het board, instellen naaldkracht is fluitje van een cent en gezien de output van 4,5 mV is verdere versterking ook niet echt een punt waarvoor het onderste uit de kan gehaald moet worden, een afsluitweerstand van 47kOhm eveneens niks bijzonders en omdat het toch kan is 100pF ook geen probleem.

 

Een klein half uurtje werk en er kan gedraaid worden.

DSC_0244.jpg

 

En... het klinkt al gelijk als best een gelukkig huwelijk, fris en helder, mooi zuiver en lekker pittig.

Zo te horen mankeert er aan het element helemaal niets maar zal vandaag of morgen nog eens eventjes meten. Eerst maar eens de tijd nemen voor wat luisterindrukken.

Edited by Kraus vonBentinck
Link to comment
Share on other sites

De verpakking heeft zich in ieder geval uitstekend tegen de tand des tijds verweerd. Het leer/kunststof is soepel, het slotje klikt nog venijnig, het plastic aan de binnenzijde is niet verkleurd en nog glashelder. Ook de behuizing van het element was helemaal schoon en stofvrij, er zijn geen beschadigingen bij de plekken waar de boutjes hebben gezeten en het beschermbeugeltje klikt ook heel netjes in de juiste stand.

Dat geeft goede moed wat betreft de binnenste delen van het element. Het moet gewoon opnieuw ingespeeld worden :D

 

Opvallend is de fraaie presence van het element.

Edited by Kraus vonBentinck
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...