Jump to content
High-End Forum
Sign in to follow this  
carl

Souterrain als alternatief

Recommended Posts

Aha, ònder het soute... te... eh... kelder. d015.gif

Edited by mumsoft

Zullen we daar maar de crapple de schuld van geven. Ik heb het woord inmiddels zo vaak opgeschreven dat er een fout is ingeslopen Roger ;)

6 hours ago, mumsoft said:

Topset - koele kamer... waar zou dat zijn? Bij die man - ben zijn naam vergeten - met wie we vorig jaar naar München zijn geweest?

Psies.. Wat stekkers aan kabeltjes gesoldeerd en geluisterd. Hij heeft sinds kort een Esoteric SACD speler met externe clock. In het begin was ik niet echt enthousiast. Het laag rommelde maar wat aan en samenhang tussen laag en mid was er ook niet echt. Na het uitzetten van de upsampling ging dat over (dat niet echt enthousiast zijn).. Het klinkt nu werkelijk prima. Hij is nog een beetje zoekende tussen alle instellingen. Kennelijk zijn er ook nog filterinstellingen. Daar zijn we nog niet aan toe gekomen.

4 hours ago, mumsoft said:

Aha, ònder het soute... te... eh... kelder. d015.gif

Er is wel een verschil tussen een souterrain en een kelder.

Als een kelder gedeeltelijk onder de grond ligt noemt men dit in Nederland een souterrain. Een souterrain heeft vaak ramen die net boven het maaiveld uitsteken.[

bron Wikipedia : https://nl.wikipedia.org/wiki/Kelder

Mooi, weet ik ook weer. Dan heb ik in dit huis ook een souterrain (pff, kwam er in één keer uit). Je stoot er je kop, dus blij dat het is verhuurd.

On 11-2-2017 at 7:54 PM, Tubejack said:

Ze heeft zo te lezen "druk"  :blink:  Tja onderwijs  en dan ook nog voor familie zorgen.  

Niet een idee om van het souterrain naast logeer kamer ook een mindfulness ruimte te maken.?

Ze is maar met vervroegd pensioen gegaan Jack - zondag feestje. Mindfull is een goed idee zolang het maar detectives zijn.

Edited by carl

7 hours ago, carl said:

Ze is maar met vervroegd pensioen gegaan Jack - zondag feestje. Mindfull is een goed idee zolang het maar detectives zijn.

Als het even kan, blijf ik mijn hele leven werken, lekker onder de mensen.  Mindful is een manier van leven, dat komt niet zomaar aanwaaien. Veel plezier zondag.  

Werken (voor geld) is prima, zolang je het ook leuk vind. Er zijn meer manieren om onder mensen te zijn. En alleen zijn is soms of vaak ook fijn. Ik denk dat iedereen daar een eigen evenwicht in zoekt. Hier een linkje over mindfulness (1 l en 2 ss-en): https://en.wikipedia.org/wiki/Mindfulness

1 hour ago, mumsoft said:

Werken (voor geld) is prima, zolang je het ook leuk vind.  mindfulness (1 l en 2 ss-en)

Klopt! En vind dan toch met dt.;) De Carlitus lijkt wel besmettelijk!:D:D

Groet,

Leobus

Leuk dat mindful. Lekker in de flow komen en zo... Werden eerst alle onderwerpen in 1 topic behandeld, nu wordt 1 onderwerp in in alle topics behandeld :o Dat is geen flow meer, dat is een overstroming :D

Het heeft even geduurd, maar dat souterrain is nu droog :P  En verder iedereen zoekt een bepaalde balans in het leven en hoe je die bereikt is verder minder belangrijk. Ik had zelf een baan met heel veel contacten met diverse overheden in NL  en zeker de mensen mis ik wel. Zo tussendoor leer je ze goed kennen. Wat ik ook mis, is het spreken in het openbaar: voorzitterschappen en lezingen vond ik werkelijk super leuk. 

2 hours ago, leobus said:

Klopt! En vind dan toch met dt.;) De Carlitus lijkt wel besmettelijk!:D:D

Groet,

Leobus

Vindt je?  :o

Nou, laten we er maar niet verder over uitwijden. Of is het uitweiden? Kan het niet helpen, maar het precies de vraag vandaag op het blaadje van 11 augustus van de Onze Taal kalender. Toeval bestaat niet.

2 hours ago, mumsoft said:

Nou, laten we er maar niet verder over uitwijden. Of is het uitweiden? Kan het niet helpen, maar het precies de vraag vandaag op het blaadje van 11 augustus van de Onze Taal kalender. Toeval bestaat niet.

Van het uitweiden hier zul je niet snel uitwijden.

Ja, het souterrain moet nodig weer ingewijd worden. Het staat droog, beetje wijwater dan.

19 hours ago, carl said:

Wat ik ook mis, is het spreken in het openbaar: voorzitterschappen en lezingen vond ik werkelijk super leuk. 

Tenzij je 23 kleinkinderen hebt, heb je de leeftijd waarop het aantal begrafenissen/crematies jaarlijks groter is dan het aantal verjaardagen die je moet/wilt bijwonen. Gelegenheid tot spreken in het openbaar is er dus voldoende.:P

On 12-8-2018 at 11:23 AM, Kraus vonBentinck said:

Tenzij je 23 kleinkinderen hebt, heb je de leeftijd waarop het aantal begrafenissen/crematies jaarlijks groter is dan het aantal verjaardagen die je moet/wilt bijwonen. Gelegenheid tot spreken in het openbaar is er dus voldoende.:P

Ik heb zeer zelden een begrafenis Kraus. De laatste minstens 5 jaar geleden en gelukkig maar.