Jump to content
High-End Forum
Sodejuu

Het volgende "slachtoffer" van Cock

Recommended Posts

Jullie weten best wel wat ik bedoel. Naarmate de set beter in staat is  het laag strakker en gecontroleerder weer te geven, lijkt het of er minder laag uitkomt. Zeker wanneer je het 'boemerige' of 'opdringerige' weghaalt (gewoon vervorming).

Edited by Ove Rickland

1 hour ago, Ove Rickland said:

Jullie weten best wel wat ik bedoel. Naarmate de set beter in staat is  het laag strakker en gecontroleerder weer te geven, lijkt het of er minder laag uitkomt. Zeker wanneer je het 'boemerige' of 'opdringerige' weghaalt (gewoon vervorming).

Ik luister nu naar het nieuwe album van Snarky Puppy. Daarin dreunt het laag behoorlijk. Maar bij b.v. muziek van JJ  Cale helemaal niet. Zelfs bij de bassisten zoals Christian McBride dreunt het niet. 

Maw. Het hangt ook sterk van de opname en muzieksoort af 

Ik omschrijf het liever als: laag moet je alleen horen wanneer het er is.

Gistermiddag weer een leuk & leerzaam college van Cock gehad, altijd verrassend. Met name een bijna directe vergelijking van live, natuurlijk stemgeluid en opgenomen stemgeluid. Uiterst veelzeggend. En natuurlijk ook laag tot zeer laag op vernieuwde Kefjes, tot 16 Hz zelfs!

Cock heeft zich bereid verklaard een uiterst delicaat klusje voor mij op te knappen. Vol verwachting klopt het hart!

Leuk,het is ook bijna Sinterklaas😀
Ik hoop dit jaar ook nog eens bij Cock op bezoek te gaan.

On 9/28/2020 at 8:52 PM, Hans van Liempd said:

Maw. Het hangt ook sterk van de opname en muzieksoort af 

Inderdaad.