Jump to content

Het volgende "slachtoffer" van Cock


Sodejuu
 Share

Recommended Posts

9 hours ago, carl said:

Wiel weet inderdaad waar het over gaat. Asbestvezels verwijderen mag ik zelf niet, maar voorbereidingswerk doe ik veel: slopen, schuren e.d. Verder loopt het nu wel goed. Hier “speelt” nu 24 uur per dag een machine waarmee onderdruk in de besmette  ruimten wordt gecreëerd en lucht gezuiverd. Woensdag of donderdag is de zaak hoop ik schoon en dan kan de aannemer weer aan het werk. Ook de hifi op zolder is afgekoppeld want daar komt een nieuw stroomcircuit. Waar ik eigenlijk op doelde is de juridische situatie want ik weet van asbest nu bijna net zo veel van af als mijn oude vakgebied. En nu maar zo veel mogelijk geld proberen terug te krijgen en dat vergt een scherpe geest en veel drive. Daar doelde ik eigenlijk op.

Inderdaad beide niet leuk Carl .  Ik hoop dat je gauw uit de rommel bent en de kosten kunt verhalen. 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, vintagemod said:

Jack,betaalt worden door de overheid UWV wil ook wel tot mijn 67 en dan met je luien kloten uit het bed stappen en doen wat ik wil maar gaat voor de gewone werkman niet op.daar wordt dicepline van verwacht.

.En Carl heeft het zeer moeilijk met de verbouwing omdat hij afhankelijk is van anderen en omdat het niet loopt hoe het loopt,wacht maar als jij oud wordt en afhankelijk van anderen dan piep jij anders,in leven in een ander persoon is moeilijk he Jack.

Mvg wol

Wees maar blij dat je werk hebt Wol. Zo leuk is het allemaal niet. Ik wist ik niet dat Carl al aan het verbouwen was. Iets van "inleving vermogen" heb ik in jou post niet vaak kunnen ontdekken. Kom daar dan nu ook niet mee <_< Afhankelijk van anderen zijn, is inderdaad vervelend.  

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, vintagemod said:

Werk is er genoeg ,alleen je moet willen ook als het niet het zelf de  werk is ,en je zult weer onder aan de trap weer moeten beginnen en willen velen niet.

UWV is voor zieke mensen die niet meer kunnen werken of die pas onslagen zijn en daar houd het mee op.

Mensen in in rolstoel gaan nog werken,mijn broer werkt nu nedcar doet zittend werk is 58 en is versleten en op en toch gaat die werken kun je een voorbeeld aan geven gezonde vis cq hardloper,willen is ook wat.

 

Weer lekker ongenuanceerd, beetje Geert Wilders, ook een Limburger. Is dat besmettelijk?

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, vintagemod said:

Jack,betaalt worden door de overheid UWV wil ook wel tot mijn 67 en dan met je luien kloten uit het bed stappen en doen wat ik wil maar gaat voor de gewone werkman niet op.daar wordt dicepline van verwacht.

.En Carl heeft het zeer moeilijk met de verbouwing omdat hij afhankelijk is van anderen en omdat het niet loopt hoe het loopt,wacht maar als jij oud wordt en afhankelijk van anderen dan piep jij anders,in leven in een ander persoon is moeilijk he Jack.

Mvg wol

Dat is de zoveelste keer dat je deze domme opmerking maakt.

Maar jij zou waarschijnlijk als enige staan te juichen als je op straat komt te staan. Op je luie kont gaan zitten is er dan voor jou niet bij want je zult al je tijd nodig hebben om Nederlands te gaan leren.

Enne.... inleven in een ander persoon is misschien ook een nuttige vaardigheid om aan te leren.

Google maar eens 'juffrouw Marga Klompé' en haar uitdrukking 'van genade naar recht'. Kun je er achter komen hoe kort je geheugen is en hoe dom je bewering.

 

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Kraus vonBentinck said:

Google maar eens 'juffrouw Marga Klompé' en haar uitdrukking 'van genade naar recht'. Kun je er achter komen hoe kort je geheugen is en hoe dom je bewering.

 

Dat idee en de uitvoering daarvan is ruim 50 jaar later weer geheel verlaten en afgeschaft: Iedereen die nu uit de staatsruif eet, is tegenwoordig crimineel en wordt zo benaderd en behandeld. Of dat nu door externe omstandigheden is of niet maakt niet uit. Behalve de officiële ambtenaren natuurlijk!

Link to comment
Share on other sites

Wiel lijkt me een beetje dyslectisch en op zich dus best goed dat hij hier meedoet. En omdat we de achtergrond van Jack niet kennen moet Wiel zich daar geen oordeel over vormen. En het is natuurlijk geen algemene opvatting in NL dat iemand in een uitkering crimineel is. Sterker nog ik ken dat soort mensen niet. Wel is het zo dat veel mensen bijvoorbeeld vinden dat het belachelijk is dat Polen hier landbouwwerk moeten doen terwijl veel uitkeringstrekkers daartoe niet bereid zijn. En daar zal vaak ook wel een reden voor zijn want de uitkeringsinstanties pikken ook niet meer alles gelukkig.Oh ja Marga Klompe komt uit een tijd dat de bomen tot de hemel groeiden. Een onverantwoord beleid wat mij betreft en dat vond ik toen al.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

Oh ja Marga Klompe komt uit een tijd dat de bomen tot de hemel groeiden. Een onverantwoord beleid wat mij betreft en dat vond ik toen al.

Ken je geschiedenis Carl. Het was toen nog de tijd van wederopbouw, Rotterdam was nog grotendeels een ruïne en heel Nederland moest ieder dubbeltje 3x omkeren  voordat het uitgegeven werd.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, KT88 said:

Wolders? :P

Geertje komt oet Venlo, Wollie oet Remung. Wéreld van verschil.

Geert kump oet Blerick en Wol kump heel zeker neet oet Remunj, maar van Weustenrade. Da's nog een veel groter verschil.

Link to comment
Share on other sites

Wat Wol schets, Gewoon pro deo werken was zeker in het verleden een optie.  Zo ben ik uiteindelijk in de ICT terecht gekomen. 35 jaar terug deden ze daar niet zo moeilijk over.  Verder begin je bij élke werkgever "opnieuw".  Meestal met koffie halen. Allerlei eisen in het begin stellen heb ik eigenlijk nooit gedaan. Kwam vanzelf goed.

Als je rond de 60 bent is dat wat lastiger. Helaas zijn er nog steeds vooroordelen, dat je met 60 oud of gauw ziek bent. Of niet meer bereid bent om dingen op te pakken of te leren. Nou mijn lijf en hersens zijn vrij soepel.

Ik kom net thuis van de halve marathon van Egmond. Was pittig, temeer omdat ik gisteren nog ruim 10km heb gelopen om mijn nieuwe hardloopschoenen in te lopen.  Met Jack komt het vast goed.  Het bedrijf van de jongste groeit enorm.  Zoveel dat we verwachten dat er personeel bij moet komen.  Waarschijnlijk wordt het een soort familie bedrijf. Verder zijn we nu al voor een groot deel niet meer afhankelijk van het UWV.  Want zoals ik al eerder schetste, liefst ben ik zo onafhankelijk mogelijk.      

Wat ik jammer vind, dat Wol niet zijn visie geeft over de volume trafo van Sonore en een ander dom noemt. Ik zelf ben er nog niet helemaal uit, of de voordelen opwegen tegen de nadelen.  Maar één ding staat voor mij als een paal boven water.  60 of ouder zijn en dan nog creatief zijn en nieuwe dingen willen doen en leren  kan makkelijk. Kijk maar naar creatieve geesten zoals Cock,  Hans of Groovy en vele andere hier, die mensen zijn in mijn ogen nog steeds hun grens aan het verleggen.  ;) 

Link to comment
Share on other sites

Overigens Jack, WW is niets anders dan een een verzekering die uitkeert bij calamiteiten. Heb je dik premie voor betaald. Is dus heel wat anders dan bijstand en hoef je je niet voor te schamen (als je dat al zou doen). En verder, je bent zo oud als je je voelt en gedraagt. Dat laatste leidt nog wel eens tot waarnemingskortsluiting bij sommigen :lol:

 

Link to comment
Share on other sites

Ik had Marga Klompe politiek meer in de jaren Den Uyl geplaatst Peter. Waarschijnlijk was ze in die tijd nog behoorlijk actief. In die tijd werd veel beleid gemaakt puur op gevoel en niet op basis van cijfers. Toch kan je discussies over bijstand niet los zien van getallen. De meeste die er in zitten zullen het psychisch behoorlijk moeilijk hebben schat ik in en immigranten is weer een aparte groep. Voor jongere wil de overheid trouwens best veel doen. Bij mijn dochter werkt nu bijvoorbeeld een autistisch meisje die 1 op 1 begeleiding heeft. Ik schat in dat die op een bepaald moment volwaardig mee kan doen, de acceptatie heeft ze kennelijk al. In die zin is er hier nog veel beschaving :lol:

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, vintagemod said:

Jack,betaalt worden door de overheid UWV wil ook wel tot mijn 67 en dan met je luien kloten uit het bed stappen en doen wat ik wil maar gaat voor de gewone werkman niet op.daar wordt dicepline van verwacht.

Mvg wol

 

Om zo te praten over mensen slaat mi nergens op. Alsof iedereen die een uitkering krijgt een profiteur is. Ik ben blij dat ik in mijn leven maar één week een uitkering van het UVW kreeg. 

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, carl said:

....... In die tijd werd veel beleid gemaakt puur op gevoel en niet op basis van cijfers. Toch kan je discussies over bijstand niet los zien van getallen............

Is toch nooit anders geweest. Ten tijde van den Uil was het meer sociaal gevoel met een Deetman die studieloon weg gaf en de VVD die voor gezinshereniging van Marokkaanse en Turkse gastarbeiders was. Daar was den Uil om meerdere redenen op tegen trouwens. Vandaag de dag hebben we meer een boekhoudersgevoel wat regeert en angst voor Shell en Unilever....

Link to comment
Share on other sites

Ik ben nog van de oude stempel,maar inmiddels is mij ook wel duidelijk dat werken bij een baas van 9 tot 5 niet noodzakelijk is,zelfs niet meer vanzefsprekend is.
Dan moet je naar andere wegen zoeken.
Als iemand om wat voor reden dan ook geen reguliere baan kan krijgen en hij doet zijn best om op een andere manier te werken en daarvan belasting af draagt,dan is daar mijn inziens niets mis mee.
Het is nu eenmaal zo dat er mensen zijn die om wat voor reden dan ook geen fulltime baan aan kunnen,die mensen hebben ondersteuning nodig.
Gisteren had ik bezoek van iemand die nog niet zo lang geleden een burnout heeft gehad.
Flinke kerel maar daar heeft hij niet alleen geestelijke maar ook lichamelijke schade aan over gehouden.
De man die ik helemaal niet ken stond erop om te zeggen dat hij stik zenuwachtig was en of ik dat niet erg vond.
Ik heb hem op zijn gemak gesteld en rustig zijn verhaal laten doen.
De man is niet in staat om te werken maar zou graag willen.
Hoe zou ik oordelen als ik de man niet gesproken zou hebben?
Oordeel dus niet te snel als je het verhaal er achter niet kent.
Verder ken ik nog enkele mensen in mijn familie en kennisenkring die niet in staat zijn om te werken volgens de huidige normen.
Daar moeten oplossingen voor gevonden worden.
Natuurlijk zijn er mensen die liever lui zijn dan moe,van zulke mensen gaat ook geen iniatief uit d ikaar mogen de instanties best de vinger aan de pols houden.
Maar oordelen beoordelen  is niet aan mij,al moet ik bekennen dat ik dat wel eens doe.
Tja,ik ben ook maar een mens.
 

Edited by Groovy
Hopenlijk een paar taalfoutjes hersteld.
Link to comment
Share on other sites

On 12-1-2018 at 4:41 AM, vintagemod said:

In Array zit ook flat kabel tussen de spanning en eindrorren beetje vreemd en wat jammer is gat voor xlr maar niet geplaats en niet aangesloten terwijl het niks kost vindt ik wel jammer.

 

Mvg wol

 

On 13-1-2018 at 8:19 PM, vintagemod said:

Jack ,een beetje meer verdiepen in de volume trafo van Cock,anders zei je niet zo iets doms

 

Mvg wol

 

23 hours ago, vintagemod said:

Jack,betaalt worden door de overheid UWV wil ook wel tot mijn 67 en dan met je luien kloten uit het bed stappen en doen wat ik wil maar gaat voor de gewone werkman niet op.daar wordt dicepline van verwacht.

.En Carl heeft het zeer moeilijk met de verbouwing omdat hij afhankelijk is van anderen en omdat het niet loopt hoe het loopt,wacht maar als jij oud wordt en afhankelijk van anderen dan piep jij anders,in leven in een ander persoon is moeilijk he Jack.

Mvg wol

 

12 hours ago, vintagemod said:

Meen je dat dc niet kleurt ,alles kleurt,je moet gewoon stoeien dat je minder kleuring krijgt,en trouwens dc is ook niet alles ,die bias van MV die kleurt nog ,hij is stabieler en je hebt laag is ook beter maar het midden hoog is een zooi.

Het is kwestie van uitproberen dat zie je als je het koopt kan ook averechts gaan.

Ik ga weer een voorbeeld geven ,aikido heeft of had twee verschillende kastjes voor kristastallen een werkt excellent in het tijdsdomein en de ander werk in het fase domein ruil je ze om klinken beide niet ,het is een kwestie van afstelling in de combinaties niet meer en niet minder,wat we vergeten is dat we niet dezelfde installatie hebben en dat we thuis moeten uitproberen ,geldt voor speaker,versterkers ,de speler ,platenspeler ,kabel enz.

 

Mvg wol

PS Jack als je het feine wilt weten ga je lekker naar Mijnheer Cock je bent zo daar ,ik moet en pokken eind rijden en dat ding kost 600 of 700  dacht ik.

Werk is er genoeg ,alleen je moet willen ook als het niet het zelf de  werk is ,en je zult weer onder aan de trap weer moeten beginnen en willen velen niet.

UWV is voor zieke mensen die niet meer kunnen werken of die pas onslagen zijn en daar houd het mee op.

Mensen in in rolstoel gaan nog werken,mijn broer werkt nu nedcar doet zittend werk is 58 en is versleten en op en toch gaat die werken kun je een voorbeeld aan geven gezonde vis cq hardloper,willen is ook wat.

 

 

5 hours ago, vintagemod said:

Als  je veel eisen stelt en geen Wils kracht hebt kom je er niet, mijn zoon heeft 8 jaar hier en daar gewerkt ,dan in de UWV dan in de bijstand dan weer voor een jaar gewerkt ,weer bij de UWV weer in de bijstand ,dan hebben wij aan de bijstand gevraagd of tijdelijk ergens gratis mocht werken en nu heeft die een vaste baan en dat hoor ik vaker ga gewoon vragen of je gratis bij een bedrijf kan werken de kans is groot dat je slaag.

En Wollie kom oet Clumme vlak bie Heerle.


Mvg wol

PS Carl als je het bedrijf na 3 jaar nog niet van de grond hebt ben je geen ondernemer.

Veel van die subsidie is weggegooid geld.

 

11 minutes ago, vintagemod said:

Robbie,Jack praat over vitale mannen en vrouwen boven de 60 en 70 in onze branche loodgieter ben je al versleten met 55, en we moeten toch doorgaan en als Jack zo vitaal is kan die buiten huis werken als die zo gezond als  een vis ,als ik 2 km ren ben ik op.

Dus het geld gaat de verkeerde kant op,,en we moeten tot 67 en een vierde :D.

 

Beste Wol/Wiel,

IK HEB ECHT EEN DRINGEND ADVIES AAN JE : LEER EENS EEN .(PUNT) TE ZETTEN IN PLAATST VAN EEN , (KOMMA) OP HET EINDE VAN EEN ZIN.
En begin een nieuwe zin met een HOOFDLETTER.
Dat leest echt een stuk makkelijker.
Dan valt het misschien nog te begrijpen wat je probeert te zeggen/schrijven.
Wat weer de logica helpt om je geschreven zinnen te begrijpen.


Geheugensteun voor WOL:
De toetst voor de PUNT zit gelijk RECHTS naast de toets van de KOMMA.

 




 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Pjotr said:

Is toch nooit anders geweest. Ten tijde van den Uil was het meer sociaal gevoel met een Deetman die studieloon weg gaf en de VVD die voor gezinshereniging van Marokkaanse en Turkse gastarbeiders was. Daar was den Uil om meerdere redenen op tegen trouwens. Vandaag de dag hebben we meer een boekhoudersgevoel wat regeert en angst voor Shell en Unilever....

Ik citeer alleen maar An Salomonson een bekend PvdA lid uit die tijd Peter ^_^  En ik heb het zo vaak gezien dat je vastloopt als je de cijfers niet op orde hebt: zowel zakelijk als privé. De grootste politieke verandering in NL is het planbureau want hun doorrekeningen kom je niet omheen. Zou het kunnen dat dit heeft geleid tot het extreme populisme?

En om weer op de inhoud in te gaan. Ik begrijp altijd dat het moeilijk is goede trafo’s te krijgen. Waar haalt Cock die dan vandaan?

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, carl said:

Ik citeer alleen maar An Salomonson een bekend PvdA lid uit die tijd Peter ^_^  En ik heb het zo vaak gezien dat je vastloopt als je de cijfers niet op orde hebt: zowel zakelijk als privé. De grootste politieke verandering in NL is het planbureau want hun doorrekeningen kom je niet omheen. Zou het kunnen dat dit heeft geleid tot het extreme populisme?

Dat extreme populisme is juist het laatste decennium enorm gegroeid. Heel on-Nederlands eigenlijk. Denk jij dat daar het planbureau de schuld van is dan?

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, carl said:

Wiel lijkt me een beetje dyslectisch en op zich dus best goed dat hij hier meedoet

+1 Carl.

Ik vind niet dat je iemand mag aanvallen op zijn taalvaardigheid. We zijn niet allemaal even goed op dat gebied. 

Het gaat om de inhoud. 

-1 Audiofreak.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...