Jump to content

isoleer je netwerk met een glasvezel (F.M.C.)


siem
 Share

Recommended Posts

59 minutes ago, Tubejack said:

Als je vanuit RAM geheugen speelt

En je DAC heeft een FIFO buffer, dat groter zou mogen maar men wil geen 5 seconden wachten voor het lockt.

Upsampling afhankelijk van de gebruikte techniek bakt de aanwezige jitter mee in het signaal, daar schiet je dus niets mee op.

Maar goed, waar het me om gaat is dat de technologie om je jitter vlak voor de daadwerkelijke DAC zeer sterk te verminderen er is maar dat wordt blijkbaar voor simpele audio thuis niet gebruikt. Waarom? Omdat men liever extra kastjes koopt/verkoopt?

Ja, die Altman doet naast degelijk engineering ook aan vage lakjes, maar in ieder geval wel met enige onderbouwing (voor mij niet genoeg)

Link to comment
Share on other sites

Hier digitaal voornamelijk pro spullen, zonder glimmende dingen. Een "kastje" in de vorm van een Hiface EVO gebruik ik ook. Die zit tussen de USB poort van de Mac Mini en mijn DAC die geen USB kent. In de EVO kon ik  een jumpertje overzetten zodat de DAC en EVO in e.e.a. professionele mode werken. Werkt erg naar mijn zin. :)

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Seed7 said:

Altmann UPCI

bedankt voor de link, deze was mij onbekend. De Iso regen van Uptone doet ongeveer hetzelfde zie hier de plaatjes van een laptop en de iso regen.

591f368a00b49_LenovoUSBporteyepattern.jp

591f368849402_ISOREGENeyepattern.jpg.dbf

7 hours ago, Tubejack said:

Als je vanuit RAM geheugen speelt, dan heeft het netwerk geen invloed meer.  Blijft over de USB interface en kabel maar je DAC.

Dat kan ik als ik rechtstreeks via m'n daphile pc speel. Deze kan eerst in het ram geheugen laden en daarna spelen. En inderdaad dit speelt een stuk beter. Maar lange niet zo mooi als de Ultrarendu. Maar deze oplossing heeft wel weer last van netwerk issues vandaar de glasvezel. Wat ik ook geprobeerd heb is de iso regen  achter de usb poort van de daphile pc. Geen netwerk problemen, bestanden staan lokaal maar helaas nog steeds niet zo goed als via de ultrarendu. Het lijkt erop dat bepaalde jitter die ontstaat niet meer te repareren is. Het streaming audio protocol is udp en geen tcp ip, vandaar dat ruis problemen kan veroorzaken. Of de dac of spdif omzetter gaat in de fout door stoorsignalen op het signaal. Dit laatste verklaard misschien het verschil in usb kabels. Na veel experimenteren weet ik dat er grote verschillen zijn in het digitale, erg de moeite waard om daarin te investeren.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, vintagemod said:

En als je heel snugger bent,haal je de achterwand er uit van de tablet probeer je chich of xlr aansluiting te maken op je tablet en eventuele micro modificatie uit te voeren zoals fatsoenlijke condensators te plaatsen in voeding en signaal weg en experimenteer met hele boel apps en vergelijkt het maar een met goeroe apps.

Mag android tablet zijn of windows tablet of voor noppes rasperry

 

mvg domme wol

bedankt voor de uitleg

Link to comment
Share on other sites

Snap helemaal wat je bedoeld. Bij mij was de panfluit eerst ook pwww maar nu eindelijk PFffffffff heerlijk. En dat zonder naaldje met stof.

Er werd verteld usb met asynchronous dac is super en kan niet fout. Maar de fout zit m in ruis en slechte spanningen met dito slechte klokken. Hans Beekhuyzen weet het nu ook, er is zo veel meer uit je digitale bestand te halen.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, vintagemod said:

Morgen ga ik een ki horen en vele andere producten in Germany ,want in Veldhoven heb ik een straatverbod en ligt bezaaid met koekjes he 88 :D

 

mvg wol

Bezoek ons in kamer 217! etage 2 We voeren een geweldige installatie uit met onze Anima- 
muziekserver en de Kii THREE activisten! Zoals altijd leveren de 
GigaWatt-producten de beste voeding. Veel plezier in Bonn

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, siem said:

Voor diegene die denkt dat het digitale medium geen verschil kan uitmaken;

 

Dat denk ik niet, maar wel steeds bij dat soort recensies, Thé, waar gaat het over?

Vroeger had je een cd-speler, een versterker en speakerboxen. En nu? Een niet te ontwarren brij van apparaatjes, draadjes, protocollen, apps, programma's, voedingen, en wat niet al. Kun je je voorstellen dat gemiddelde analoge audiofiel denkt, kom, ik zet nog eens een plaatje op?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mumsoft said:

Kun je je voorstellen dat gemiddelde analoge audiofiel denkt, kom, ik zet nog eens een plaatje op?

Zal met de leeftijd te maken hebben, jongeren hebben daar echt geen probleem mee. :rolleyes: Maar even zonder gekheid Ruud Jonker schreef op hifi.nl ook al zoiets.  De moeite waard om te lezen, vind ik ;)

 

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, siem said:

Leuk stuk, fijn dat een speler van bijna €7000 euro op zo'n hoog nivo speelt. Ik verwacht dat het verschil met de sms200 ultra of ultrarendu niet groot zal zijn. Het prijsverschil wel..

 

Ongetwijfeld prachtige spullen Siem, da's het denk ik probleem niet.  Maar er is nergens een cd-laadje. :blink: Als ik Ruud Jonker goed begrijp maar ook Marc/Mumsoft  is er gewoon een groep gebruikers die helemaal niks met streaming en bijbehorende kabeltjes, kastjes en appjes hebben.  Dan kunnen die spullen nóg zo mooi zijn maar die groep draait liever een plaat of een cd.  Gewoon lekker overzichtelijk.  Ik kan we er wel iets bij voorstellen. Heel duur hoeft eigenlijk niet (kan wel). Er staat hier een Cambridge CXC loopwerk die heb ik aan een 1e klas studio dac geknoopt. CD's hebben nog nooit zo mooi geklonken. En dat voor bedragen waar je helemaal vrolijk van wordt :)

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, mumsoft said:

Nou ja, niks met streaming, niks met streaming... Ik ben er geloof ik zelfs als eerste hier mee begonnen. Wel heb ik gaandeweg ontdekt dat ook hier eenvoud het toverwoord is.

Jij streamed toch niets via het internet Marc?  Op radio na.  Dat is wat de jeugd doet via Spotify en de wat oudere die zich nog jeugdig voelen via Tidal/MQA en Hi-res via Qobuz+  Dat is imho heel anders, dan je eigen muziek afspelen van een harddisk of netwerk.  ;) 

Link to comment
Share on other sites

Ja, klopt wel. Maar eerst met een NAS en een of ander audiostreamertje. En nu met korte lijntjes, direct vanaf schijf, sinds 2008. Zo'n network audio adapter heeft dan geen toegevoegde waarde. Er hoeft niets gecorrigeerd te worden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...