Jump to content

Nieuwe LS kabels


leobus
 Share

Recommended Posts

ow ja ... luidsprekerkabels ging het over. voor mij iig koper. vroeger de eerste Monster kabel, een van de eerste dikke 'hifi' draadjes. half jaren tachtig. heb ik nog steeds als reserve liggen. mijn voorversterker is hardwired met goedkope OFC luidsprekerdraad, 30 dingetjes bij elkaar, twisten en in een teflon buisje. werd ik echt heppie van.

Link to comment
Share on other sites

Marc,

 

Het is natuurlijk al lang geleden, maar voor zover ik het nog weet, heb ik bij jou toen geen dufheid opgemerkt. Had jij toen die goud/koper aders al?

Maar, zoals Wiel altijd beweert, het kan natuurlijk setafhankelijk zijn. Hoewel Horn van het audiofreaks forum eenzelfde gevoel had als ik, maar wel een volkomen andere set heeft.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Vermoedelijk wel, want die liggen hier al lang. In wit katoen, getwist, misschien herinner je je dat? Ze zijn gemaakt door A.Buis. Daarvoor had ik die blauw/grijze V.d Hul The Sky kabels.  Die ga ik nog eens inzetten voor de Harmonizers (heb jij hier niet gehoord, dat is wel zeker).

Ik vraag me weleens af... ik vraag we wel eens af... als het duf klinkt, zou dat "goud" dan wel écht zijn?

Link to comment
Share on other sites

 

Ik vraag me weleens af... ik vraag we wel eens af... als het duf klinkt, zou dat "goud" dan wel écht zijn?

 

Dan moet het welhaast echt zijn, Alleen als het werkelijk klatert, is het niet echt, Dan is het z.g.n. "klatergoud". Jij hebt van die mooie klaterende plons-plons muziek, kun je zo testen.

Link to comment
Share on other sites

Ik herinner me echt niet meer welke kabels je had liggen. En of dat goud echt is? Ik zou niet weten. Maar wat ik wel weet is dat vergulden niet extreem duur is, dus dat het nauwelijks de moeite loont om ermee te bedriegen. De kleur is in ieder geval wel goudkleurig en iets anders in die kleur erop coaten zou wel eens lastiger kunnen zijn dan maar gewoon vergulden.

Gisteren was ik nog bij Buell luisteren. Die heeft ook de goud gecoate aders. En daar ook geen dufheid.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Dat jij tevereden bent over je eigen set is niet zo bijzonder. Dat hebben veel mensen. Maar al te vaak, als ik dan een keer ben wezen luisteren, denk ik: dit was niet mijn cup of tea. Smaak dus? Of weten sommige mensen niet eens hoe een echt mooie set klinkt? Ik ken jouw set niet, dus geen oordeel daarover.

Verder passen jouw opmerkingen over mijn kabelexperimenten niet in mijn kabelgeschiedenis. Ik was bijvoorbeeld helemaal niet ontevreden over mijn fabriekskabels. En dat de kabels die ik nu heb, beter zijn dan mooie fabriekskabels heb ik niet gezegd. Dat verzin jij.

 

Groet,

 

Leobus

Heb ik weer , lees ik verkeerd.

Maar dan de volgende vraag hetgeen wat je zelf gemaakt hebt klinkt dat dan beter dan de Analysis Oval 8 de je in eerste instantie had want dat is eigenlijk hetgeen wat ik bedoelde.  

Vrg Wim

Link to comment
Share on other sites

Heb ik weer , lees ik verkeerd.

Maar dan de volgende vraag hetgeen wat je zelf gemaakt hebt klinkt dat dan beter dan de Analysis Oval 8 de je in eerste instantie had want dat is eigenlijk hetgeen wat ik bedoelde.  

Vrg Wim

Helaas, daar kan ik nu geen zinnig antwoord meer op geven. De Oval 8 heb ik al een paar jaar niet meer in mijn set. Intussen zijn al wel 3 zelfbouwconstructies langs gekomen. De eerste was duidelijk minder (bij gelijke plaatsing van de speakers), de tweede was ook niet beter dan de eerste en de derde (goud/koper) was zelfs aan de duffe kant. Die ik nu heb: afwachten tot na het snotten en inspelen.

Lijkt in ieder geval beter dan zijn voorganger.

De oval 8 heb ik inmiddels verkocht aan iemand die ze op de hoogsectie van zijn (hele grote) Magnapans heeft zitten en die daar erg blij mee is.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...