Jump to content

Hitachi versterker


Delight
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb na ruim 10 jaar mijn oude Hitachi HA-610 versterker tevoorschijn gehaald. Deze heb ik destijds tweedehands gekocht van een speciaalzaak in gebruikte apparatuur. Toen ik hem vandaag aansloot gaf hij even geluid en alles leek het te doen. Maar na korte tijd ging het rode protector lampje branden. Normaal gesproken gaat dit lampje 3 seconden na inschakelen uit. Pas na enkele uren lukte het weer even om na inschakelen alleen een groen lampje te hebben, maar dan gaat weer na korte tijd ook het rode lampje branden. Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? De versterker staat telkens maar heel even aan, dus oververhitting lijkt me niet waarschijnlijk. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Tirza

Link to comment
Share on other sites

Welkom hier.

Vermoedelijk moeten er wat elco's vervangen worden.

Die hebben niet echt het eeuwige leven.

Na een tijd stil gestaan te hebben is het wel verstandig om het apparaat te (laten) reviseren.

Edited by kappa7
Link to comment
Share on other sites

Niet alleen elco's kunnen na een jaar 15 twijfelachtig worden, ook instelpotmetertjes en schakelaars worden dat. Het symptoom wat je beschrijft duidt op een sterk verlopen basis instelling wat het gevolg kan zijn van een brak geworden potmetertje. Hier is iemand met gedegen kennis van zaken nodig die de juiste diagnose kan stellen en de boel reviseren kan, Als je dat tenminste nog de moeite waard vindt. Zo op afstand is het moeilijk te bepalen.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

post-82800-0-02211000-1479209326_thumb.jpg

Veel dank voor alle reacties, inderdaad een beauty, van 12 kilo!
Ik zie zo op het eerste gezicht een stuk of 7 elco's.
Gaat het dan met name om de twee elco's rechtsboven op de foto?
Is dat moeilijk om te vervangen? Of moet de printplaat er eerst helemaal uit?

Edited by Delight
Link to comment
Share on other sites

Kijk nog een liefhebber (geen idee wie t is), o nee deze is te koop

 

http://www.q-cennia.com/hitachi-ha-610.html

 

Recappen is vooral veel geduld en handigheid (en netjes werken). Ervaring telt wel (vooral tav de-solderen)

 

 

 

 

 

 

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Tirza heeft me gevonden ^_^ en besloten dat hij/zij het liever verkoopt.  Zoiets opknappen is aardig wat werk.  Dat zou ik zelf alleen doen, als ik er de (emotionele) waarde van inzie :) M.a.w. het kan een hele mooie versterker worden, maar je ben zo een paar honderd € kwijt als je het echt goed wilt doen.  Alleen al, alle schakelaars/draaiknoppen met de hand schoonmaken  :mellow: Spuitbussen met schoonmaakspul -probeer ik- zoveel mogelijk te vermijden.  Alleen als het niet anders kan. ;)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...