Jump to content

De IEar-show in het Tilburgse Willem II stadion.


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

  • Members

Iemand eigenlijk nog naar de Pick- updagen van Ketelaar geweest? Die was dit weekend blijkbaar ook, net zo als de mono-show bij Rhapsody, La Scala in Tilburg met zijn Totem&Rega show, AudioPerfect met de Piega show en de Jadis show bij Audio 21. Het wordt wel druk zo met al die shows, erg druk! Hoe bijzonder is straks een show nog als dit zo doorgaat? Ik zit er echt over na te denken om dit eens een jaartje te schrappen. Het kost een hoop geld en energie, wat is hier uiteindelijk nu nog de meerwaarde van?

Link to comment
Share on other sites

...............................Ik zit er echt over na te denken om dit eens een jaartje te schrappen. Het kost een hoop geld en energie, wat is hier uiteindelijk nu nog de meerwaarde van?

 

Blijft een beetje kip of ei puzzel. Dat geldt ook voor de bezoekers: Als je gaat heb je na afloop het idee wat ben ik nu wijzer geworden, (soms) zonde van de tijd. Ga je niet dan heb je het weer gemist :wacko:

 

Wat uiteindelijk de meerwaarde is zal altijd vaag blijven. Tenzij je duidelijk van je retailers te horen krijgt dat men via een beurs belangstelling heeft en langs komt. En anders zul je daar je retailers wat duidelijker naar moeten vragen. Maar 1 ding is wel duidelijk: Niet gaan is uit beeld verdwijnen. Dat kun je in de handel ook helemaal niet hebben. Zichtbaarheid is van levensbelang en dat weet je ook wel ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Misschien de krachten bundelen en wat afspreken met elkaar.

Dat hebben we al een keer eerder gedaan, daar kwam de X-fi uit voort. Doel uiteindelijk ook gemist: een voor de deelnemers betaalbaar alternatief met gratis entree voor de bezoekers...

 

Ik voel veel voor het opzetten van editienummer 4 van de Analogue Extrema show op mijn eigen locatie nu ik die toch heb. Weer versnippering van de aandacht, maar wel volledig volgens mijn eigen visie!

Link to comment
Share on other sites

Ik voel veel voor het opzetten van editienummer 4 van de Analogue Extrema show op mijn eigen locatie nu ik die toch heb. Weer versnippering van de aandacht, maar wel volledig volgens mijn eigen visie!

 

Is alleen een optie als je zeker weet daarmee voldoende omzet te kunnen (en blijven) genereren. In dat geval is het meer een luxe probleem en kun je doen waar je zin hebt.

Link to comment
Share on other sites

Ik zag op de I Ear interesse formulieren liggen maar niemand die er gebruik van maakte.

Hoe weet een dealer dat een koper zijn idee opgedaan heeft op zijn demo.

Ik vermoed dat er heel weinig kopers zijn,behoudens een interlink voedingskabel en wat dies meer zei.

Ik denk dat I ear naar aanleiding van de show wel potentiele kopers over de vloer krijgt.

I ear heeft volgens mij ook wel naamsbekendheid dat scheelt.

Jammer dat ik geen grote zak met geld bij me had :D

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat zo'n show vooral bedoeld is om wat naamsbekendheid te krijgen. En in Tilburg krijgen ze het voor elkaar om een relatief jong publiek aan te trekken. Maar hier stonden dan ook advertenties in de lokale kranten.

Voor veel shows wordt alleen in de audiotijdschriften geadverteerd. Hoe weet een nieuwe mogelijk geintereseerde dan dat er een show is?

Link to comment
Share on other sites

... En in Tilburg krijgen ze het voor elkaar om een relatief jong publiek aan te trekken. Maar hier stonden dan ook advertenties in de lokale kranten.

 

 

En dat is nu juist een goede zaak toch?

 

Al die high-end shows zijn destijds een beetje apart ontstaan. Te beginnen in het Novotel naast de RAI in Amsterdam, ergens begin jaren '80. Expliciet toen als exclusief zijn en afzetten tegen de Firato. Volgens mij is het daarmee toen een beetje begonnen met dat explicite en exclusieve high-end als begrip, naast de bestaande hifi.

Link to comment
Share on other sites

Iemand eigenlijk nog naar de Pick- updagen van Ketelaar geweest? Die was dit weekend blijkbaar ook, net zo als de mono-show bij Rhapsody, La Scala in Tilburg met zijn Totem&Rega show, AudioPerfect met de Piega show en de Jadis show bij Audio 21. Het wordt wel druk zo met al die shows, erg druk! Hoe bijzonder is straks een show nog als dit zo doorgaat? Ik zit er echt over na te denken om dit eens een jaartje te schrappen. Het kost een hoop geld en energie, wat is hier uiteindelijk nu nog de meerwaarde van?

Nope voor het eerst sinds jaren niet geweest naar Ketelaar.

Nu vd hul niet meer komt is het ook minder interessant.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Een extreme show hou je bij Rapsodie of bij die flapper in den haag ,toch niet in hoek van Holland ,Marco had de  wisky gesmaakt.

 

Bloeb bloeb wol

 

Ps sinds wanneer is mono beter als stereo !

Tja Wol, zo als gewoonlijk kan je er bijna niet verder naast zitten, ik drink al 27 jaar geen druppel alcohol meer! Buiten dat, wie of wat geeft jou het recht om je steeds maar weer denigrerend over winkeliers, distributeurs of fabrikanten uit te laten? Consequent zit er in iedere ''post'' wel een sneer of neerbuigende toon, hou het een keer leuk en meldt alleen iets als je ook echt iets te melden hebt!

 

O, en over mono, wie heeft er beweerd dat mono beter is? Dat je een mono plaat beter met een mono element kan afdraaien, dat is wat er tijdens deze show werd gedemonstreerd. Daarbij werd ook aangetoond dat opnemen in die jaren absoluut nog een kunst kon zijn. Maar ja, als je dergelijke bijeenkomsten op voorhand afbrand en vooral niet bezoekt, dan kom je daar niet achter he. Kun je er ook niet over meepraten...

Link to comment
Share on other sites

Ben ook nog naar deze show geweest en heb zeer genoten en vond het een gezellige locatie en m.i.z. waren de gebruikte ruimtes,
minder problematisch in vergelijk met het AFAS-stadion in Alkmaar.

 

Verrassend goed hoe de B&W 8... serie klinkt

Op vele fora wordt B&W verguisd en/of overladen met allerlei vooroordelen...
Als je een te grote wereldspeler bent wordt je al gauw bestempeld als puur een commerciele partij, met een "commerciele" sound.

Ik vind het verrassend hoe goed deze speakers in staat zijn, alle details, "ruimte" en finesse in de muziek te laten horen,
zonder op enig moment maar klinisch of analytisch te klinken.... integendeel.

 

Bovenstaande geldt ook voor de KEF-Blades die ik gehoord heb en de nieuwe Dynaudio-Contour series  TOP :)

 

Tegenvallen, vond ik ronduit de demo van Monitor Audio PL500II, zoals ik vaker de demo's van Monitor Audio vind tegenvallen.

Ligt het steeds aan de ruimte ?,   zijn ze moeilijk aan het zingen te krijgen :confused:   of ligt het aan mijn oortjes :o

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Vandaag ook weer naar de Iear show in Tilburg geweest. Waar ik vorig jaar nog erg enthousiast was over de demo's vielen die nu wat tegen. Over het algemeen kwam het niet boven "matig" uit. Vaak veeeeeel te veel laag. Maar ook slecht gekozen muziek (slecht opgenomen, monotoon, elektronisch). Het was kennelijk ook verplicht om Yello te draaien. Misschien waren we er op het verkeerde moment.

Positieve uitschieters waren B&W met de 700 serie en de Elac Andante op Advance. De laatste stonden in een open ruimte naast de bas te spelen, maar klonk desondanks erg goed. Zeker voor het geld. Maar waarom er nou zo idioot hard gespeeld moet worden ontgaat mij volledig. En dat er door de standhouders tijdens de demo achterin luid met "klanten" stonden te praten was voor mij ook onbegrijpelijk. Het toppunt was, dat er een bezoeker tijdens een uitleg gevraagd werd even z'n mond dicht te houden (die sprak n.l. met luide stem tegen z'n "maatje") wat dan ook wel gebeurde, maar tijdens het verlaten van de ruimte opnieuw in de fout ging.

Erg leuk waren de vele productpresentaties en andere uitleg door de fabrikanten. Ken Ishiwatha b.v. wist de (oud) Philipsmedewerkers wel te vlijen. Positief is ook dat het er erg druk was en de gemiddelde leeftijd hier echt niet zo hoog was. Veel mensen van rond de 40, maar ook behoorlijk wat jongeren en niet te vergeten vrouwen. Op andere shows zijn de vrouwen veel verder in de minderheid.

Mijn vrouw was nog niet thuis toen ik thuis kwam, dus ik ben gelijk naar muziek gaan luisteren. Een aantal nummers die ik ook op de show hoorde. De conclusie is eigenlijk... hier klinkt het (veel) beter dan wat ik eerder hoorde. Dus er is niks nieuws nodig.

Ik ben ook weer een behoorlijk aantal bekenden tegen gekomen (Jongensdroom was er b.v. ook). Dat maakt het bezoeken van dergelijke shows toch ook wel leuk.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Leuk verslag Hans. Was helaas verhinderd, anders was ik ook gaan kijken en luisteren. Toch een andere insteek dan de XFi. Het geeft wel de indruk het niet gemist te hebben :D

 

5 minutes ago, Hans van Liempd said:

Mijn vrouw was nog niet thuis toen ik thuis kwam, dus ik ben gelijk naar muziek gaan luisteren. Een aantal nummers die ik ook op de show hoorde. De conclusie is eigenlijk... hier klinkt het (veel) beter dan wat ik eerder hoorde. Dus er is niks nieuws nodig.

Het is net als met autoreclames. Die zijn niet bedoeld om nieuwe klanten te winnen maar om de bestaande een gerust gevoel te geven :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...