Jump to content

Brexit slecht voor Engelse audiomerken?


Tubejack
 Share

Recommended Posts

Vrachtwagen chauffeur :D dan zou ik wel een fan van de EU zijn denk ik.

 

Ik hou er ook over op, vind het eigenlijk hier niet thuis horen. En Britse audio gaat echt wel door, was er vroeger (pre EU) toch ook gewoon? Voorzover in audio uberhaupt nog toekomst zit....

Ik vraag me af of nog een toekomst is voor vele bewoners van dat land is.  Die zogenaamde "beschaafde"  Engelsen doen me nu denken aan Duitsland eind jaren 30  :wacko:

http://nos.nl/artikel/2113834-na-brexit-buitenlanders-in-groot-brittannie-krijgen-volle-laag.html

Link to comment
Share on other sites

De uitslag van het referendum was eigenlijk wel voorspelbaar. De ouderen zijn zo conservatief als de neten en houden eeuwig vast aan tradities. Zie zelfs de Britse tv-series. Het gros speelt zich af tussen de vorige eeuwwisseling en het WOII

 

@Plaatjedraaier

De fout die Japan heeft gemaakt is dat de lonen gelijk bleven. Dan heb je idd eeen groot probleem. Prijzen dalen, lonen omlaag.

Kijk ook eens naar "Deflatie volgens de Oostenrijkse School". Ik denk nl dat dat kan werken.

Link to comment
Share on other sites

De fout die Japan heeft gemaakt is dat de lonen gelijk bleven. Dan heb je idd eeen groot probleem. Prijzen dalen, lonen omlaag.

Kijk ook eens naar "Deflatie volgens de Oostenrijkse School". Ik denk nl dat dat kan werken.

Ik ben geen econoom, maar het lijkt me niet haalbaar dat lonen verlaagd worden. Als dat al zou lukken, heeft dat een nog sterker remmende werking op de economie. 

 

Maar goed, we dwalen af. Een lage pond is gunstig als je spullen uit de UK haalt, zolang er geen importheffingen of BTW bijkomen, wat de komende 2 jaar ook niet te verwachten is. Ik ga in elk geval naar london om een flinke stapel vinyl in te kopen!

Link to comment
Share on other sites

De uitslag van het referendum was eigenlijk wel voorspelbaar. De ouderen zijn zo conservatief als de neten en houden eeuwig vast aan tradities. Zie zelfs de Britse tv-series. Het gros speelt zich af tussen de vorige eeuwwisseling en het WOII.

Een grappige vaststelling. Toch weer een soort hang naar nostalgie en vroeger, toen alles meer overzichtelijk was of leek te zijn. Maar of mensen echt terug zouden willen?

 

De BBC mag wel weer wat klassieke comedie of detective series maken want de herhalingen zijn daar niet van de lucht.

Link to comment
Share on other sites

De afgelopen 40 jaar is waanzinnig veel veranderd, dus een weg terug is er echt niet meer, niet in NL en niet in GB. Roger komt nog wel eens bij ons en de volgende keer moet hij de deflatie maar met mijn vrouw uitvechten.

 

Ik las vanochtend dat er minstens 1000 juristen van Engelse kant nodig zijn om allerlei verdragen e.d. op papier te zetten. Dan hebben we het nog niet over de onderhandelingen, het politieke proces e.d. Wat minstens zoveel tijd kost.Dat aantal gekwalificeerde juristen hebben ze niet in Engeland. Die mensen hebben daarbij dan de tijd niet om iets anders te doen. Dus komt er ongelooflijk veel stil te liggen. Voor een wetgevingsjurist van de b klasse ben je 70.000 euro kwijt. Voor de overhead waarschijnlijk boven de 100.000.

 

Ik ben ervan overtuigd dat Engeland niet uit de EU gaat. Er zal zeker een nieuw referendum moeten komen waarbij het oude geconcretiseerd moet worden. Dan pas worden de gevolgen van de Brexit duidelijk en zullen jongere in grote getalen gaan stemmen en de ouderen bang worden voor hun pensioen en vol protest niet gaan stemmen.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Nou meneer Cameron zegt geen nieuw referendum te houden en de 'best advisors' zullen de brexit begeleiden. Toch zo'n Trump moment - best advisors: I know words, I have the best words...

Verder spreekt meneer Osborne over een sterke economie en een lichte recessie die gaat komen. Ondertussen verliest de Nederlandse bloemhandel al geld - men gaat over op goedkopere bloemen in de UK. Daarbij laat ik het andere nieuws maar zitten.

Link to comment
Share on other sites

Het zal wel een reden hebben waarom de bloemen in UK goedkoper is ,dan is het heel simpel dan moeten we de kostprijs verlagen

Misschien gaan de inkopers uit van een lagere vraag in de UK, door de Brexit, dus gaan ze over op goedkopere bloemen uit Nederland. Of je je bloemen in de hogere prijsklasse bij voorbaat in prijs wil verlagen weet ik niet. Maar het veilingsysteem en de handel zal er wel op reageren. Uiteindelijk heb je een marge nodig.

Link to comment
Share on other sites

Dat meneer Cameron geen nieuw referendum uitschrijft geloof ik wel Ivan. Maar over een jaar of twee, aan het eind van de onderhandelingen komt er toch iets van een bezinningsmoment. Ik kan me goed voorstellen dat de parlementsleden die verantwoordelijkheid niet willen nemen en aan het volk vragen of ze dit wel echt wel willen. In twee jaar kan veel gebeuren.

 

Dat die Osborne zegt dat de economie het wel aankan is logisch. Hij wil geen paniek veroorzaken. Hij wil overigens wel bezuinigen en meer belastingen.

 

Blijft de vraag wat een en ander doet voor de audio. In principe zou een LP 12 10% minder moeten doen als hij in GB gemaakt wordt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, en een LP12 is al zo duur, dus die kan wel een opkikker gebruiken!

 

Zou goed kunnen Carl er kan veel gebeuren in twee jaar. Dat is waar.

 

Vind je Wol? Juncker heeft toch echt opgeroepen geen geheime onderhandelingen te willen zien van zijn ambtenaren.

Link to comment
Share on other sites

Misschien wel eens leuk om te kijken welk Engels produkt we wel zouden willen hebben. Moet ik eens even goed over denken.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Is dat Brits? Ik dacht Australisch. Weer wat geleerd.

Ik heb Max Townshend uitvoerig gesproken Ivan. Typisch Engels met een eigen filosofie. Kijk maar eens op zijn site.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

De grote honden blaffen maar bijten niet.
Wellicht vangen de Britten wat kleine vissen,maar uiteindelijk zullen ze het accoord wel respecteren denk ik.
Een handelsaccoord met de EU hebben ze heel hard nodig.

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Groovy said:

De grote honden blaffen maar bijten niet.
Wellicht vangen de Britten wat kleine vissen,maar uiteindelijk zullen ze het accoord wel respecteren denk ik.
Een handelsaccoord met de EU hebben ze heel hard nodig.

 

Was vandaag op het journaal.  Het beetje vis dat ze vangen is v.n.l. voor de export.... 😂 De vis die ze eten de bekende  Fish en chips komt ik dacht v.n.l. uit de wateren rond Noorwegen en wordt geïmporteerd🤔  M.i. snijden ze zich hier alleen al 2x in de vingers. 🤭

 

Maar toch vind ik het jammer dat de UK vertrekt 😕

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

In ieder geval denk ik dat de Working Class Engelsman er niet beter op gaat worden. Eigen schuld dikke bult denk je dan in eerste instantie. Zal door de Brexit de gezondheidszorg beter gaan worden, het onderwijs of de staat van het openbaar vervoer? Daar heeft Europa helemaal niets van doen. De conservatieven zullen het in Amerikaanse “oplossingen” gaan zoeken want geld is er niet. Overigens Labour schijnt nu wel weer een goede leider te hebben. Die debiel van Corbijn valt namelijk ook veel te verwijten. Hij schijnt trouwens uit een familie van debielen te komen. Zijn 73 jarige broer vecht tegen Corona maatregelen.

 

Voor wat betreft de Engelse audiomerken. Ontwerp en marketing gebeurd in Engeland vaak door bedrijven die in buitenlandse handen zijn. De productie vindt plaats in China e.d. En waarschijnlijk zullen kleinere bedrijven dat nu ook gaan doen.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...