Jump to content

Brexit slecht voor Engelse audiomerken?


Tubejack
 Share

Recommended Posts

Brexit slecht voor Engelse audiomerken?

 

Komende donderdag, mogen de Engelsen stemmen, om wel of niet bij Europa te blijven.  En even los van de vraag of ze het wel of niet moeten doen lijkt me een "exit" slecht voor de audio industrie daar. Het vrije verkeer van goederen met ander lidstaten komt dan te vervallen en er zulle nieuwe handels akkoorden gesloten moeten worden.  Jammer want vele fraaie audio producten komen uit Engeland. Misschien merken we het niet meteen, want die onderhandelingen duren iets van 2 jaar.

 

Tip

 

Ik kan natuurlijk niet in een "glazen bol kijken" Maar logischerwijs kosten verdragen tijd dus geld. Dus  met een beetje pech wordt audio uit dat land flink duurder. Wellicht is het slim om nu je slag te slaan als je toch al van plan was om iets van:  Cambridge,  Naim,  Wharfedale, B&W, Quad, KEF, Linn en vele andere Engelse merken te kopen.

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Brexit slecht voor Engelse audiomerken?

 

 

 

Tip

 

Ik kan natuurlijk niet in een "glazen bol kijken" Maar logischerwijs kosten verdragen tijd dus geld. Dus  met een beetje pech wordt audio uit dat land flink duurder. Wellicht is het slim om nu je slag te slaan als je toch al van plan was om iets van:  Cambridge,  Naim,  Wharfedale, B&W, Quad, KEF, Linn en vele andere Engelse merken te kopen.

Als we het toch over Engelse merken hebben. Misschien is dit een interessante aanbieding voor de echte liefhebbers.

https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=40868.0

En., nee ik heb er geen belang bij of zo. Alleen waren hier geloof ik best wat Leak-fans.

Edited by jepe!
Link to comment
Share on other sites

Veel bangmakerij,laat ze er maar voor kiezen om er uit te gaan dan zien we op wel hoe het uitpakt.

De kliek in Brussel is maar wat bang dat er nog meer landen kiezen om er uit te stappen hun macht zal dan afbrokkelen.

De handel gaat echt wel door.

Ik denk dat iedereen hier meer baat heeft aan een stabiel Europa, met nog het debacle van Griekenland in het achterhoofd en de koersdaling van de Euro.

Link to comment
Share on other sites

Brexit slecht voor Engelse audiomerken?

 

Komende donderdag, mogen de Engelsen stemmen, om wel of niet bij Europa te blijven. En even los van de vraag of ze het wel of niet moeten doen lijkt me een "exit" slecht voor de audio industrie daar. Het vrije verkeer van goederen met ander lidstaten komt dan te vervallen en er zulle nieuwe handels akkoorden gesloten moeten worden. Jammer want vele fraaie audio producten komen uit Engeland. Misschien merken we het niet meteen, want die onderhandelingen duren iets van 2 jaar.

 

Tip

 

Ik kan natuurlijk niet in een "glazen bol kijken" Maar logischerwijs kosten verdragen tijd dus geld. Dus met een beetje pech wordt audio uit dat land flink duurder. Wellicht is het slim om nu je slag te slaan als je toch al van plan was om iets van: Cambridge, Naim, Wharfedale, B&W, Quad, KEF, Linn en vele andere Engelse merken te kopen.

Ik vermoed dat de pond omlaag gaat. Op zich is dat goed voor de export. Het probleem is dat de Britten eigenlijk niet goed kunnen produceren. Engelsen ontwikkelen goed, maar produceren gebeurt in China en dat geldt voor verschillende door Jack genoemde merken.

 

Ik hoop verder, dat Engeland in de EEG blijft. Niet dat het daar op rolletjes loopt, maar zonder is toch een stevige stap terug. Economisch, maar ook op het gebied van veiligheid. Rusland en Turkije zijn grote veligheidsrisico's en daar moet je iets tegenover zetten: economisch en defensief.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Defensief moet je gewoon een eigen Europees leger uit de grond stampen. We zijn veel te afhankelijk van die Britten. Het liefst zie ik ze vertrekken - is beter -ook voor de besluitvorming en zo wordt de EU kleiner.

 

Ja, Britse audiomerken zijn de bom! Erg gaaf, maar wel minder aanwezig op de markt. Gelukkig doet Jack ervaringen op en deelt deze.

Link to comment
Share on other sites

Weet je als er één land over de dam is.....  dan volgt Nederland.  Let maar op, wat de slogan de volgende verkiezingen wordt:  refer...... en geen Brexit maar kort:  Next !  :D

Een Europees leger? Weet het niet.  Veel meer geld,  naar defensie zoals Engeland lijkt me goed.  M.i. zijn we veel te afhankelijk van de USA.

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Denk dat we dan overnieuw moeten gaan beginnen met alleen landen die dichter bij Nederland staan.

Alleen stelt Nederland niet veel voor en heeft juist de samenwerking voor de welvaart in Nederland gezorgd. 

 

Ik zie dan eerder een kleiner Europa voor me met bvb Duitsland, België, Engeland en wat Scandinavische landen mogelijk Frankrijk en Oostenrijk ook nog. Veel zuidelijker zou ik niet gaan 

Link to comment
Share on other sites

Engeland heb ik er liever niet in, George. Te veel gedoe. Ze willen geen Europa maar terug naar hun oude rijk. Net als de Turken terug willen naar het Ottomaanse rijk. En Nederland op zoek is naar zijn VOC mentaliteit. Ieder land heeft last van de melancholische geschiedenis ziekte. En dan hebben we 'Make America great again' nog niet genoemd.

Link to comment
Share on other sites

Het is beter voor de EU om zonder de Britten verder te gaan. Hun rol als verstoorder is uitgespeeld. Je krijgt een nieuwe dynamiek tussen de overblijvende landen. De EU zal zich nog meer inzetten om Europa als concept te laten slagen. De hervormingsplannen voor de EU kun je beter ook uitvoeren zonder de UK, die halfslachtig in het hele EU proces staat.

 

En wat Jack zegt ook hier zal het onderwerp Nexit op de agenda komen, maar dat zal niet lukken. We zijn te afhankelijk van de EU-markt als klein land.

Link to comment
Share on other sites

Als de pond daalt kun je een goede deal maken, als de hifi-importeurs het voordeel willen delen met hun uiteindelijke klanten. Maar misschien schroeven de fabrikanten hun prijzen dan weer omhoog. Want hun inkoopprijzen stijgen door een zwakke pond. Lol hoe dan ook het wordt er niet beter op voor de hifi consument.

 

Eigen hifi eerst! Koopt Hollandse waar! Gebruik je Anton Philips ondernemerschapsmentaliteit, en daarna je meer socialere Frits Philips mentaliteit!*

 

* de VOC mentaliteit is bij deze afgeschaft vanwege het imagoprobleem van de VOC en de blijvende handhaving van de mensenrechten.

Link to comment
Share on other sites

pond.... geen idee ... maar exit EU betekend import/export: meer werk en heffingen (import belasting en BTW)...... kopen in UK zal niet goedkoper worden en exporteren naar UK ook niet.

 

in het algemeen blijf ik voorstander van een EU markt met vrij verkeer van diensten en goederen. Enige waar ik ze gelijk in geef: bemoeienis van Brussel moet heel eind terug (die komen soms met maatregelen die nergens op slaan en die gasten kosten ook nog eens bergen met geld en genieten "voordelen" die nergens op slaan.... Balkenende norm is er niks bij).

Link to comment
Share on other sites

We raken met het vertrek van de uk uit de EU een goede medestander kwijt.

Het geluid wat we in Engeland horen is toch wel erg vergelijkbaar met wat er in Nederland geroepen wordt.

Ik verwacht dat het voor Nederland een stuk lastiger zal worden om de Nederlandse standpunten in Europa te verdedigen.

Link to comment
Share on other sites

Coen Teurlings vm planbureau en nu hoogleraar in Amsterdam en Cambridge wist te melden dat de bureaucratie in de EU niets was in vergelijking met Engeland. De Engelse willen terug naar vroeger, maar ook buiten de EEG lukt dat niet. Hun sentiment over te veel buitenlanders deel ik wel. Als je half Noord Afrika hier zet, moet je niet vreemd staan te kijken dat de mensen dan hun culturele eigenheden meenemen.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Vluchtelingen komen graag naar het West Europa dus zo slecht is het hier niet,het is alleen de verregaande bemoeienis vanuit Brussel die veel mensen waaronder ook politici stoort.

En eenheid in Europa is ver te zoeken en daar was het toch allemaal om begonnen dacht ik.

Link to comment
Share on other sites

BRemain

 

 

Kun je dat verbuigen tot #BRAIN?

 

 

Persoonlijk ben ik erg nieuwsgierig wat er gebeuren zal als ze opstappen. Maar het lijkt erop dat ze willen (na)blijven.

 

EU vind ik een te nobel gebleken streven en daarmee een mislukking.

Edited by goodtube
Link to comment
Share on other sites

Coen Teurlings vm planbureau en nu hoogleraar in Amsterdam en Cambridge wist te melden dat de bureaucratie in de EU niets was in vergelijking met Engeland. De Engelse willen terug naar vroeger, maar ook buiten de EEG lukt dat niet. Hun sentiment over te veel buitenlanders deel ik wel. Als je half Noord Afrika hier zet, moet je niet vreemd staan te kijken dat de mensen dan hun culturele eigenheden meenemen.

Het verbaasde mij toen ik in Londen was dat er zoveel Polen werken. In hotels, shops...niets van Engelse traditie meer te merken. Ik begrijp de oude burgemeester dan wel.

Link to comment
Share on other sites

We hebben wel eens meer grote volksverhuizingen gehad, en nou zitten we weer knus bij elkaar, nietwaar. Dus ach...

Zijn de Indianen er gelukkiger op geworden na de volksverhuizing uit Europa Marc? Ik heb niets tegen de mensen, maar wel tegen de cultuur van die landen. Alle ellende daar is gebaseerd op de onenigheid over de opvolging van Mohammed 1300 jaar geleden en het gaat maar door. Een nationale regering is gewoonweg niet mogelijk. Altijd de ene groep die de ander onderdrukt. Denk lijkt naar hetzelfde systeem in NL te streven. Geen polder meer, maar de wet van de woestijn met vrouwenhaat, jodenhaat en homohaat.

Link to comment
Share on other sites

Brexit.

Nu is het afwachten of dat een goede stap is of niet.

Engeland is nu een beetje de proeftuin voor andere landen die ook niet zitten te springen op een Europese superstaat.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...