WanFie Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 (edited) De formulering van Wol is wat ongelukkig. Maar ik heb het ook regelmatig gezien. Een peperdure set die ver onder het gehoopte presteert. Dat dit vaak aan de koper ligt hoor je ze niet vertellen, maar tussen de regels door hoor ik dat dan wel. Mdv wil die speakers perse niet binnen, Die versterker heeft zo'n goede naam, dus daar het ik maar voor gekozen enz. Je kunt de verkopers niet overal de schuld van geven. De koper bepaalt tenslotte wat er wordt gekocht. Een verhaal over iemand van onze kennissenkring: Toen die een forse prijs in een loterij hadden gewonnen wilden ze een goede audioset kopen. Dus naar Hobo in 's-Hertogenbosch. E.e.a. uitgezocht en geadviseerd en een week thuis geprobeerd. Klonk prima zeiden ze. Toch hebben ze een B&O set gekocht. Dat was ook goed en zag er veel mooier uit. Tja.... Edited 2 februari 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 Over "CD's kopiëren, illegaal of niet?" gaat het i.i.g. niet meer. Wollie heeft wel een punt. Een aantal kopers is uiteindelijk niet tevreden en wisselt veel van componenten. De fora staan er vol mee. En hier zou dat niet mogen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 2 februari 2016 Members Report Share Posted 2 februari 2016 Wat wol wel of niet bedoeld zal altijd vaag blijven, wat er echter wel letterlijk staat: ''VELEN ZIJN EEN OOR AANGENAAID'' oftewel, zijn opgelicht. Hiermee wordt duidelijk de gehele branch te kakken gezet. Ik kan, wil en ga dat ook niet anders lezen. En aan iedereen die vindt dat je dat zo maar kan doen, en vooral, dit denkt te kunnen gebruiken om een eventuele sneer mijn kant op te maken zou daar nog eens goed over na moeten denken. Hoe openbaar het hier ook is, je bent nog steeds te gast... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 februari 2016 Author Report Share Posted 2 februari 2016 Er staat toch niet 'velen zijn een oor aangenaaid door Arden'? Overdrijf je niet een beetje en denk aan je hart! Wol ziet nu eenmaal overal een marketing verhaal in, ziet alles door een negatief brilletje, en is nooit tevreden. En in het licht van ons vruchteloos streven naar de ultieme muziek reproductie in de huiskamer is dat ook wel logisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 (edited) Ik vind t wel wat ver gaan als je je van een winkelier verwacht dat ie zich helemaal inleeft in het zieleroerselen van de klant. De klant ruimte geven om te luisteren, prima. Natuurlijk wel advies geven als hij bv een geschikte versterker zoekt voor een paar speakers (of andersom), maar dan voornamelijk op basis van technische eigenschappen (voldoende vermogen vs gevoeligheid, impedantie verloop vs stabiliteit enzo). Of het klankmatig "matcht" vind ik al een vrij persoonlijke kwalificatie. De een houdt van super gedetailleerd, de ander van vloeiend, of ritmiek. Als winkelier ben je toch geen therapeut... Je kan toch nooit bepalen wat de ander mooi vindt. Als winkelier vind ik dat je je voornamelijk fasciliterend moet zijn en een beetje terughoudend moet zijn met te veel adviezen. Hooguit wat suggesties aandragen als de klant er om vraagt. Maar zelfs dat is al vrij lastig als je de huiselijke omstandigheden niet kent. Dat Wol dat wel als zijn missie ziet om het ideale geluid te bereiken voor iemand (voorzover dat bestaat) ziet, prima natuurlijk. Maar de gemiddelde koper is toch een volwassen vent (meestal) en waarschijnlijk meestal ook vrij eigenwijs. my 2cts natuurlijk Edited 2 februari 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 Komt bij dat we het allemaal ook nog eens verschillend horen (beleven). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 (edited) Komt nog bij dat een gemene deler wat het beste is simpelweg niet bestaat. Als winkelier ben je toch geen therapeut... Je kan toch nooit bepalen wat de ander mooi vindt. Als winkelier vind ik dat je je voornamelijk fasciliterend moet zijn en een beetje terughoudend moet zijn met te veel adviezen. Hooguit wat suggesties aandragen als de klant er om vraagt. Maar zelfs dat is al vrij lastig als je de huiselijke omstandigheden niet kent. Precies. Maar een goed verkoper luistert wel goed wat de klant wenst en richt daar zijn advies op. Dat gaat meestal wel goed maar ook wel eens goed mis. Voorbeeldje: Destijds zocht ik voor mijn vrouw die toen nog apart woonde op een flat, een paar goede monitor speakers. Gezien de indeling van de flat moesten die ook goed presteren bij een wat minder ideale opstelling. Ben toen gaan kijken in dat winkeltje op de Weteringschans in A'dam ergens bij het Weteringcircuit. Het bestaat al tientallen jaren niet meer, kan het dus wel noemen. De man luisterde en paar minuten naar wat ik wilde en had de perfecte oplossing. Dat waren monitors met magnesium mid/laag. Ik gaf al gelijk aan dat metal cones ons ding niet was. Maar nee, dit was je van het volgens hem. Afijn gaf de man de kans voor een uitgebreide luistersessie op de volgens hem ware buizenversterker die er ook bij moest. Vond het echt niks, niet ons ding. Was de man beledigd, Nou ja... Ik geloof beslist dat hij oprecht enthousiast was over zijn spulletjes maar zo verkoop je weinig. Het winkeltje heeft ook maar een paar jaar bestaan. Later zijn we nog bij Snijders in R'dan gaan luisteren (bestaat ook niet meer helaas). Daar snapte men wel wat de bedoeling was en we hebben uitgebreid samen een aantal monitors beluisterd. Men deed echt zijn best om ons goed te helpen. Helaas kwamen we er daar toen ook niet uit, maar desondanks even goede vrienden. Het zijn toen uiteindelijk Von Schweikert monitors geworden na een bijzonder prettige luisterdemo elders Edited 2 februari 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 februari 2016 Author Report Share Posted 2 februari 2016 Mooi verhaal weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 Tja, als je geen nee durft te zeggen als je het eigenlijk niets vindt dan heb je een groter probleem denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 Nu wisten wij wel goed wat we wilden en het stak echt niet op een paar K guldens. Maar hoeveel klanten hebben geen idee als ze de eerste stappen op weg naar een betere weergave zetten? Wat ook wel aardig bij Snijders was, was dat de verkoper ons vroeg om nog even te laten weten waar we uiteindelijk op uit waren gekomen. Wat ik toen ook gedaan heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 Ik ben twee keer bij Snijders geweest (zat niet echt bij mij in de buurt). Ik vond het een zeer geschikte zaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 februari 2016 Report Share Posted 3 februari 2016 Wol, kan een punt hebben, omzet maken moet gebeuren, maar het doel heiligt niet de middelen. De insteek om de cliënt de juiste set te verkopen afgestemd op zijn/haar behoefte is duidelijk en kan ook tot omzet leiden. Bijvoorbeeld als ik Marco mijn muziekzaak in zie lopen moet ik niet denken daar kan ik 300 euro aan verspijkeren. Maar daar is Marco en ik heb wat puike muziek voor hem in de winkel, laat ik hem dat eens voorleggen. Dat kan nog steeds leiden tot een aankoopbedrag van 300 euro, maar ook misschien 'maar' 60 euro. Uiteindelijk heb je er beide plezier in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 februari 2016 Members Report Share Posted 7 februari 2016 Nee, dynamiek beperking of compressie of doordruk? Tape geeft hooguit 70dB signaal-ruis afstand (de allerbeste studio tapes) tot en paar kHz en al snel aflopend naar 40 - 50 dB boven de 10 kHz, Je verliest of aan detail in de ruis of je stuurt de tape ver uit en je krijgt compressie. Je zet er dus een soft focus brilletje overheen. Sommigen vinden dat i.d.d. aangenamer. Noem het een soft focus brilletje of wat dan ook, ik blijf het verslavend mooi vinden, vele audiofiele grootheden met mij! Ik zit er ook sterk over na te denken om 1 ruimte volledig in te gaan richten voor R2R playback! Gisteren weer een partij nieuwe RMGs en ATR's binnengekregen, tevens een nieuw adresje voor Mastertapes uit Italie, ik blijf lekker doorhobbyen... Nog even aangaande eventuele aankomende forum meetings, ons aanstaande nieuwe bedrijfspand zal 350 m2 groot worden, hier kunnen eventueel ook bijeenkomsten gaan worden georganiseerd? Maakt dat het sjouwen met spullen geen echt probleem meer zal zijn. Wel in Hoek van Holland, geen idee of dat ook weer op bereikbaarheidsproblemen gaat stuiten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 februari 2016 Report Share Posted 9 februari 2016 (edited) De meeste goede zaken hebben een breed palet. Niet vreemd, dat ze denken dat ze wel wat voor ieders gading hebben. Verder moeten die mensen allemaal de winkel draaiend houden dus ze doen hun best te verkopen. Ik heb ook een tijd in een winkel gewerkt. Deed ik mijn verschrikkelijk mijn best om bijvoorbeeld Rockport schoenen te verkopen. Ik had ze zelf ook en was echt enthousiast. En zo zal het wel vaker gaan. Maar als een koper niet koopt moet je als verkoper je teleurstelling een beetje bij je houden: volgende keer beter. Dus Wiel, accepteer dat verkopers in een andere positie zitten. De meeste zijn echt geen oplichters. Dure spullen zijn vaak ook erg goed zoals Marco vaak bewezen heeft. En als koper moet je ook een beetje je verstand gebruiken - net als jij! Edited 9 februari 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 12 februari 2016 Report Share Posted 12 februari 2016 Bedankt weer Wol! Helder opgemerkt allemaal, zo pal na carnaval! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 februari 2016 Report Share Posted 12 februari 2016 Ik zeg altijd je hebt 2 soorten zaken ene die die blits uitziet door omzet te maken en ene die niet blits uitziet die met liefde probeert in te leven wat je wilt hebben en meer moeite moet doen om de verkoop tot staand te brengen . Mvg wol Wol als je een liter jenever drinkt wordt je dronken. Wie vertel je hier iets nieuws? Open liever een topic wat goede zaken zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 26 februari 2016 Report Share Posted 26 februari 2016 Ha ha, dat is toch geen plat Amsterdams. Dat is dat taaltje wat ze in het overgangsgebied tussen Oud Zuid en de Pijp spraken. Geen vlees en heen vis haha, ik zie het nu pas. Voor mij is het zo plat Amsterdams as maar wat.Ik had vriendjes uit de Pijp, dus het kan zo maar kloppen, Pjotr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts