Jump to content

Top 2000


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

18 hours ago, Roots said:

Nou...Het zou mij heel veel tijd kosten om een top10 samen te stellen...Daarom begin ik er niet aan🙂

Het hoeft niet zoveel tijd te kosten, hoor. Je typt gewoonde naam v d band of artiest in de zoekbalk en er verschijnt een lijst met de bekende nummers van die band of artiest. Staat het nummer er niet bij, dan vul je het nummer erbij en kun je het toevoegen in je lijst. Ik was binnen 10 minuten klaar met mijn lijst.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Tubejack said:

Mooie lijst Onno. Wist je dat er ook 192 TV is? Die staat hier af en toe aan, met het geluid over de installatie. Er komen veel oude en nieuwere nummers langs.  Het bijzondere is, dat je soms de muziek wel kent, maar de video clip nog nooit gezien hebt. En natuurlijk de Top 2000 op TV met Leo en Mattijs.  

Ja ik weet dat die er is 192 TV, maar ik heb die niet in mijn standaard Ziggo zenderpakket.

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, audiofreak said:

Het hoeft niet zoveel tijd te kosten, hoor. Je typt gewoonde naam v d band of artiest in de zoekbalk en er verschijnt een lijst met de bekende nummers van die band of artiest. Staat het nummer er niet bij, dan vul je het nummer erbij en kun je het toevoegen in je lijst. Ik was binnen 10 minuten klaar met mijn lijst.

Als je moet zoeken op jouw top 10 dan is.....dan klopt er iets niet🤔

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Roots said:

Nou...Het zou mij heel veel tijd kosten om een top10 samen te stellen...Daarom begin ik er niet aan🙂

 

3 hours ago, audiofreak said:

Het hoeft niet zoveel tijd te kosten, hoor. Je typt gewoonde naam v d band of artiest in de zoekbalk en er verschijnt een lijst met de bekende nummers van die band of artiest. Staat het nummer er niet bij, dan vul je het nummer erbij en kun je het toevoegen in je lijst. Ik was binnen 10 minuten klaar met mijn lijst.

 

2 hours ago, Roots said:

Als je moet zoeken op jouw top 10 dan is.....dan klopt er iets niet🤔

@Roots Wel goed lezen, hoor. Ik leg het nogmaals voor je uit.
De bovenste quote was jij die dat schreef. Daar reageerde ik op met de 2e quote hierboven en wat dus als antwoord was op jouw opmerking/reactie (in de 1e quote).
Jouw laatste opmerking/reactie (in de 3e quote hierboven) klopt dus niet. 
P/S: Ik hoef nooit te zoeken wat betreft mijn favoriete muziek, bands en de nummers. Die weet ik allemaal uit mijn hoofd met vaak het jaartal erbij. Iets van een fotgrafisch geheugen. Of zoals wij als Cavalerist ook wel zeggen : Paardengeheugen !!
 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ove Rickland said:

Blijft toch een beetje een armoe-troef-lijst met alweer het bekende top-40 werk. Daar ben ik inmiddels wel op uitgekeken. Er is daarnaast zoveel mooi(er)s te vinden, jazz bijvoorbeeld.

Het zijn mijn Roots. Het meeste Jazz vind ik tingeltangel muzak. 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Misschien voor velen niet helemaal top 2000 materiaal (al denk ik daar anders over), afgelopen weekend in Brussel zaten we uiteindelijk in een discussie wat nu eigenlijk de beste gitaarsolo aller tijden was. In een eventuele top 10 zal Comfortable Numb van Floyd erg hoog staan, maar ik pleitte sterk voor Maggot Brain van Funkadelic. Bleken de meesten dit niet eens te kennen! Dus maar even in de kamer opgezet, zelfs een aantal van de techno boys gingen om, er moest er zelfs 1 een traantje laten...

 

Voor de eventuele liefhebbers (en ja, na een minuut of 3-4 mag je heus wel afzetten als het te psychedelisch wordt) nog even het verhaal achter deze track:

 

Volgens de legende werd het titelnummer van 10 minuten in één keer opgenomen toen Clinton, onder invloed van LSD , gitarist Eddie Hazel vertelde om te spelen alsof hem was verteld dat zijn moeder dood was. Clinton gaf hem instructies. "om me die dag voor te stellen, wat hij zou voelen, hoe hij zijn leven zou begrijpen, hoe hij een maat zou nemen van alles wat in hem was en het via zijn gitaar naar buiten zou laten komen."

 

Met bovenstaande in gedachten krijgt het nummer een nog zwaarder lading...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tis ook wat minder bekend (ken t ook pas sinds een jaar ofzo).

Beste gitaarsolo. Weer zo'n vraag waar ik t moeilijk vind om op te antwoorden

 

Bw als je Maggot Brain kan waarderen dan vind je John Frusciante wellicht ook wel aardig (iets simpeler solo, maar wel gevoel)

 

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Maggot Brain van Funkadelic. Dat was 1 van de favoriete van mijn dierbare Geerteke. Daar ging ze helemaal los van. Af en toe draai ik het nummer om haar te eren op bijzondere dagen. Ikzelf vind het niet de beste gitaarsolo, maar het hele nummer is wel geweldig. Ik heb eigenlijk geen beste gitaarsolo, maar wel favoriete gitaristen, zoals Andy Latimer van Camel, David Gilmour van Pink Floyd en Jeff Beck en Joe Bonamassa.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Hans van Liempd said:

+1

-60 geef mij maar bekende muziek die lekker in het oor ligt zonder dat zenuwachtige gepingel.

Voor mij is juist de top 2000 weer genieten van klassiekers die wat mij betreft best wel vaker op de radio gedraaid mogen worden. 

Wel jammer dat er overigens steeds meer jaren 90 en 20 gestamp tussen komt.

net als rap wat me ook gestolen kan worden.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, kappa7 said:

-60 geef mij maar bekende muziek die lekker in het oor ligt zonder dat zenuwachtige gepingel.

Voor mij is juist de top 2000 weer genieten van klassiekers die wat mij betreft best wel vaker op de radio gedraaid mogen worden. 

Wel jammer dat er overigens steeds meer jaren 90 en 20 gestamp tussen komt.

net als rap wat me ook gestolen kan worden.

Als achtergrondmuziek prima, hier staat de hele dag (op de keukenradio), Radio 10 60's & 70's aan. Maar wanneer ik ga luisteren hoef ik dat dus niet. Al draait nu toevallig Fire and Rain, maar dan door Jacintha. 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Bloom said:

Dit bijvoorbeeld?

 

Ja, ook lekker (en onbekend). Jazz heeft zoveel smaken – ja, ook tingeltangel – net zo goed als popmuziek ook vreemde gasten herbergt. Ik vind het jammer dat de jeugd zo weinig kennis meekrijgt van muziekstijlen buiten de popmuziek. Voor jazz vind ik bijvoorbeeld deze nog steeds een topper:

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Amstedammer said:

Liefhebbers, vanaf morgen, zaterdag 4 december, speelt de Top 4000 van Radio 10 weer.

Een dag na afloop begint de top2000 weer via de staatsomroep.

 

Dank voor je tip.

Enne een staatsomroep bestaat niet in dit land. We zijn geen Rusland. In dit land noemen we het publieke omroep.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...